Gå til innhold

Bare bilder av min bror. Førstefødte.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hjulpet mi mor med å gå igjennom ting som kan kastes eller kan spares.

Vi kom over mange fotoalbum og bilder som lå løst. Bilder av henne og pappa, selvsagt. Og mange, mange bilder av min storebror. Det var hundrevis bilder av han som liten. Hver gang vi fant løse bilder i eskene, bilder av han. Jeg tror vi fant 10 bilder av meg.

Jeg vet at det er vanlig å ta masse bilder av førstefødte.  Men det var vondt å ikke finne mange barnebilder av meg.

Anonymkode: 3ce2f...c0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt rart at dere fant så få bilder av deg, men må ærlig indrømme at jeg har mange flere bildet av eldstemann når han var liten enn jeg har av minsta. Når han var liten hadde jeg jo bare han og tid å ta bilder, ikke alltid det er tid og anledning når man i tillegg til baby har et lite barn. Har mange bildet av dem sammen, men mye færre bilder av bare henne. 

Anonymkode: 2d282...72a

Skrevet

Sånn er det hos de fleste, spesielt fra den gang man måtte fremkalle. Disse bildene måtte dere uansett lete frem, så ser ikke helt problemet.

Anonymkode: ea221...9c1

Skrevet

Jeg har tenkt på det samme, bare at jeg er det JEG som har flest bilder av eldste. Fler notater i baby nokså hans også. Grunnen er så enkel at med første var ALT NYTT, han var min eneste store Lykke. Alt skulle dokumenteres! Med nr 2 har ALLE følelsene samme, men jeg har en større som enten kommer med på bildene/filmen, eller bråker i bakgrunnen. Jeg har en unge som utforsker gresset for første gang (dokumentert med bilder fra nr 1), som jeg gjerne vil ha bilder av... men så løper storebror rundt å må ha hjelp, vil bli sett eller stikker avgårde. Så tiden rekker ikke til, og camera blir i lomma. Sånn er det bare 🙄

Anonymkode: cb85c...e1b

Skrevet

Vi hadde bedre tid til å fikse bilder osv av førstemann. Nå er det hurra meg rundt her med to små barn. Sååå... Det er færre bilder av minstemann. 🙈

Jeg ble veldig såret av at mamma hadde bare ting som min lillesøster hadde laget på skolen hengende oppe på vegger og stående på bord i huset. Det var én ting som jeg hadde laget, men det viste seg senere at hun hadde den oppe fordi hun trodde det var min søster som hadde laget den. 😑 Det var ganske sårende. 

Anonymkode: a35a5...d68

Skrevet

Men har hun behandlet deg dårligere? Jeg har flest bilder av eldste. Bedre tid. Nå har jeg tre barn og tar langt færre bilder. Det er faktisk et bevisst valg. Det er valget om å leve i nuet og ikke «ødelegge» situasjonen med å dra frem mobilen. 

Jeg elsker mine barn like høyt, selv om det sikkert finnes dobbelt så mange bilder av min eldste som av mellomste (og fem ganger fler enn av yngste).

Anonymkode: 4614a...7e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...