Anonym bruker Skrevet 26. august 2018 #1 Skrevet 26. august 2018 Jeg sliter alltid med å forholde meg til dem. Hovedproblemet er misforståelser, de jeg har kjent/kjenner forstår ikke humor. Uansett hvilken humor det er. Det finnes ikke humor der i gården, det er bare noe som tydeligvis er helt uforståelig. Svarer også veldig platt og merkelig, og tar seg lett nær av ting/henger seg opp i ting. Er veldig rett frem uten sosiale antenner og veldig frekke, forstår ikke når de har gått for langt med tanke på hva man kan eller bør si og ikke si til andre folk. Jeg har til gjengjeld et tantebarn jeg kommer godt overens med, som har diagnosen aspergers. Men jeg vet det er grader av det, så det er kanskje det det handler om? Anonymkode: a0d52...04b
Anonym bruker Skrevet 26. august 2018 #2 Skrevet 26. august 2018 1 minute ago, Anonym bruker said: Jeg sliter alltid med å forholde meg til dem. Hovedproblemet er misforståelser, de jeg har kjent/kjenner forstår ikke humor. Uansett hvilken humor det er. Det finnes ikke humor der i gården, det er bare noe som tydeligvis er helt uforståelig. Svarer også veldig platt og merkelig, og tar seg lett nær av ting/henger seg opp i ting. Er veldig rett frem uten sosiale antenner og veldig frekke, forstår ikke når de har gått for langt med tanke på hva man kan eller bør si og ikke si til andre folk. Jeg har til gjengjeld et tantebarn jeg kommer godt overens med, som har diagnosen aspergers. Men jeg vet det er grader av det, så det er kanskje det det handler om? Anonymkode: a0d52...04b Det er nok det. Samt at aspergers "forsterker" personligheten kan en si. Anonymkode: 1a24f...675
Anonym bruker Skrevet 26. august 2018 #3 Skrevet 26. august 2018 Har ikke merket noe mer merkelig eller irriterende enn hos "vanlige" folk Anonymkode: b4581...90d
Anonym bruker Skrevet 26. august 2018 #4 Skrevet 26. august 2018 Jeg omgås en del personer med asperger av diverse grunner. Mange av dem forstår ikke humor, og spesielt ironi, og misforståelser er veldig vanlig. Med en del bør man være veldig tydelig og ikke si ting som kan tolkes på flere forskjellige måter. Det med å henge seg opp i ting og ta seg lett nær av ting er også vanlig. Men jeg har ikke møtt noen som er frekke. Noen stiller kanskje spørsmål som ikke passer seg helt, men det er som regel veldig tydelig at det ikke er vondt ment. Og selvfølgelig vil man møte noen man kommer overens med og noen man ikke liker, akkurat som med alle andre folk. Anonymkode: 76dd0...9cc
Anonym bruker Skrevet 26. august 2018 #6 Skrevet 26. august 2018 Kjenner to stykk, nær familie, men orker ikke å forholde meg til dem, unngår å komme i snakk med de. Anonymkode: b50f0...090
Anonym bruker Skrevet 26. august 2018 #7 Skrevet 26. august 2018 Minst mulig. Anonymkode: 8b3f7...474
Anonym bruker Skrevet 26. august 2018 #8 Skrevet 26. august 2018 Er det rart de fleste aspergere holder seg for seg selv? Anonymkode: 1a24f...675
Anonym bruker Skrevet 26. august 2018 #9 Skrevet 26. august 2018 Er så utrolig mange differansen innenfor autismespekteret så man kan ikke ta alle under samme kam. Det er ofte at de med Asperger ikke skjønner vitser ja, men noen av dem har da særdeles god humor. Kjenner både folk med og uten (god) sans for humor. Noen henger seg opp i så mangt av detaljer, mens andre igjen har ganske høyt toleransenivå. Mange av dem kverulerer når de mener at de har rett, mens noen av dem lener seg mer tilbake. Husk at en med Asperger begynner dagen sin med et glass som er halvfullt av frustrasjon. Det fylles veldig raskt opp til kanten og det må vises forståelse og må gis veiledning der dette er nødvendig (uten å være nedlatende). De har behov for menneskelige relasjoner- akkurat som deg og meg. Anonymkode: 91b78...6b4
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #10 Skrevet 27. august 2018 Begynner dagen med et glass halvfullt av frustrasjon? Anonymkode: 1374b...c09
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #11 Skrevet 27. august 2018 Min veileder på universitetet har Asbergers. Hvordan jeg forholder meg til han? Akkurat som jeg vil forholde meg til andre. Han har tendenser, men de er ikke så ille. Jeg elsker at han er så smart innen det jeg vil studere, han overrasker meg. Anonymkode: 4ac8e...e3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå