Gå til innhold

BMI og midjemål - bra utvikling?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg for fem år siden målte en BMI på 27.5, startet jeg med et opplegg der jeg leste av midjemål og BMI hvert år i august.

Dato              Midje     BMI
18.08.2013    85 cm    27,5
24.08.2014    86 cm    27,6
23.08.2015    88 cm    27,9
21.08.2016    90 cm    28,4
27.08.2017    91 cm    28,5
26.08.2018    97 cm    30,2

Nå leste jeg av senest i dag, men er litt usikker på hvordan jeg skal tolke disse dataene. Noen som kan se en trend her, eller har andre kommentarer til denne utviklingen?

Anonymkode: 9d288...ae7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehh, en trend? Trenden er jo at du går opp i vekt for hvert år. Og det er jo ingen bra utvikling, du er kraftig overvektig.

Jeg skjønner ikke helt, hva er du usikker på og hva mener du er en bra utviking med dette?

Anonymkode: 6e07e...16a

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da jeg for fem år siden målte en BMI på 27.5, startet jeg med et opplegg der jeg leste av midjemål og BMI hvert år i august.

Dato              Midje     BMI
18.08.2013    85 cm    27,5
24.08.2014    86 cm    27,6
23.08.2015    88 cm    27,9
21.08.2016    90 cm    28,4
27.08.2017    91 cm    28,5
26.08.2018    97 cm    30,2

Nå leste jeg av senest i dag, men er litt usikker på hvordan jeg skal tolke disse dataene. Noen som kan se en trend her, eller har andre kommentarer til denne utviklingen?

Anonymkode: 9d288...ae7

Hvordan kan du være usikker på hvordan du skal tolke tallene? 

Anonymkode: e6646...dbb

Skrevet

Jeg ler så jeg griner 😂 

Anonymkode: 872b0...3ba

Skrevet

Hvis målet ditt er år bli bredere og tyngre så ser jo denne stigningen bra ut. Men burde den ikke gå andre veien? Altså lavere bmi og midjemål?

Anonymkode: 2006a...1d2

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis målet ditt er år bli bredere og tyngre så ser jo denne stigningen bra ut. Men burde den ikke gå andre veien? Altså lavere bmi og midjemål?

Anonymkode: 2006a...1d2

Oisann.. jo, egentlig :blush:

Anonymkode: 9d288...ae7

Skrevet

Finnes det flere måter å tolke disse tallene på?

Du har blitt større og større, enkelt og greit, ikke vanskelig å tolke det. Bra utvikling er det jo ikke da, heller stikk motsatt....

Anonymkode: f5014...443

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...