Anonym bruker Skrevet 24. august 2018 #1 Skrevet 24. august 2018 Hoven. Allergilegene kan ikke hjelpe meg. De gir meg aerius. Det er alt. Men det hjelper ikke. Hvem kan hjelpe meg, da, når jeg har det så fælt? Hvis jeg er "for hoven", får jeg prednisolon. Men det får jeg hjertebank av, og da slår hjerteflimmer og doble slag til for full kraft. Puls på 120 eller mer. Tåler det ikke i det hele tatt, blir syk av dem. Får time 1 gang i året hvis jeg er heldig. Så, hvem drar jeg til for å få hjelp? Anonymkode: fda91...aad
Anonym bruker Skrevet 24. august 2018 #2 Skrevet 24. august 2018 Hva reagerer du på da? Her funker zyrtec, men ikke aerius. Anonymkode: 48e60...f70
Anonym bruker Skrevet 25. august 2018 #3 Skrevet 25. august 2018 Holde deg unna det du er allergisk mot? Anonymkode: 90c18...3d2
Anonym bruker Skrevet 25. august 2018 #4 Skrevet 25. august 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva reagerer du på da? Her funker zyrtec, men ikke aerius. Anonymkode: 48e60...f70 ALT! Og hele tiden nye ting. Har prøvd alle allergimedisinene. Det er spesielt matallergi jeg sliter med. 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Holde deg unna det du er allergisk mot? Anonymkode: 90c18...3d2 Hvordan går det, når det jeg tåler én dag gjør at jeg hovner opp en annen dag? Plutselig har jeg vært borti noe jeg ikke tåler. Kanskje jeg satt på toget der Bjarne med hund har sittet og håret ned setet uten at jeg vet det. Det holder. Anonymkode: fda91...aad
Anonym bruker Skrevet 25. august 2018 #6 Skrevet 25. august 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Bytt lege? Anonymkode: e2150...219 Hvordan bytter jeg lege? Har vært på både risen og Ullevål. Ingen kan hjelpe, og får ikke timer der mer enn 1 gang årlig. Dvs er kun et av stedene nå. Anonymkode: fda91...aad
Anonym bruker Skrevet 25. august 2018 #7 Skrevet 25. august 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvordan bytter jeg lege? Har vært på både risen og Ullevål. Ingen kan hjelpe, og får ikke timer der mer enn 1 gang årlig. Dvs er kun et av stedene nå. Anonymkode: fda91...aad riksen Anonymkode: fda91...aad
Anonym bruker Skrevet 25. august 2018 #8 Skrevet 25. august 2018 Hvis du virkelig er allergisk mot "alt" er det ikke så mange alternativer. Enten må du finne en måte å leve med det, eller så dør du. Anonymkode: 90c18...3d2
Anonym bruker Skrevet 25. august 2018 #9 Skrevet 25. august 2018 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis du virkelig er allergisk mot "alt" er det ikke så mange alternativer. Enten må du finne en måte å leve med det, eller så dør du. Anonymkode: 90c18...3d2 Så du tror at ingen kan hjelpe meg?.. Er selvsagt ikke allergisk mot alt. Men det meste. Såper, parfyme,dyr,planter, meste av mat, tilsetningsstoffer, midd, husstøv, mugg.. Er ikke bare at jeg ikke tåler melk liksom. Hadde vært så lett. Anonymkode: fda91...aad
Anonym bruker Skrevet 25. august 2018 #10 Skrevet 25. august 2018 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så du tror at ingen kan hjelpe meg?.. Er selvsagt ikke allergisk mot alt. Men det meste. Såper, parfyme,dyr,planter, meste av mat, tilsetningsstoffer, midd, husstøv, mugg.. Er ikke bare at jeg ikke tåler melk liksom. Hadde vært så lett. Anonymkode: fda91...aad Høres ut som min tante. Hun ble ikke bedre før hun innså at hun egentlig tålte det aller meste, at det var naturlig å få ekstra luft i magen av noe osv. Anonymkode: 90c18...3d2
Anonym bruker Skrevet 25. august 2018 #11 Skrevet 25. august 2018 Hvis det bytter hele tiden; er du sikker på at det er allergi og ikke noe annet? Anonymkode: c7fd3...213
Optatium Skrevet 25. august 2018 #12 Skrevet 25. august 2018 Kalklinikken i Oslo (tror det skrives sånn). De kan allergi!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2018 #13 Skrevet 25. august 2018 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Høres ut som min tante. Hun ble ikke bedre før hun innså at hun egentlig tålte det aller meste, at det var naturlig å få ekstra luft i magen av noe osv. Anonymkode: 90c18...3d2 Jeg får ikke luft i magen. Jeg hovner opp, får utslett og kløe og hovner opp i svelg og luftveier. Anonymkode: fda91...aad
Anonym bruker Skrevet 25. august 2018 #14 Skrevet 25. august 2018 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis det bytter hele tiden; er du sikker på at det er allergi og ikke noe annet? Anonymkode: c7fd3...213 Nei... Men det bytter ikke hele tiden. Det kommer bare stadig flere ting som utløser disse relasjonene. Anonymkode: fda91...aad
Anonym bruker Skrevet 25. august 2018 #15 Skrevet 25. august 2018 18 minutter siden, Optatium skrev: Kalklinikken i Oslo (tror det skrives sånn). De kan allergi! Så hvis jeg ber fastlegen om henvisning dit så går det på frikortet?Tusen takk for tips Anonymkode: fda91...aad
Anonym bruker Skrevet 25. august 2018 #16 Skrevet 25. august 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei... Men det bytter ikke hele tiden. Det kommer bare stadig flere ting som utløser disse relasjonene. Anonymkode: fda91...aad Prøv faste timer hos en psykiater. Det kan hjelpe. Anonymkode: 90c18...3d2
Anonym bruker Skrevet 25. august 2018 #17 Skrevet 25. august 2018 Hvis matallergi er hovedproblemet, må du lære deg å leve et liv på diett. Anonymkode: d671b...0cc
Optatium Skrevet 25. august 2018 #18 Skrevet 25. august 2018 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så hvis jeg ber fastlegen om henvisning dit så går det på frikortet?Tusen takk for tips Anonymkode: fda91...aad Det vet jeg faktisk ikke, men du kan jo ringe de å høre. Broren min ble omtalt som ett av de verste pollentikfellene de hadde sett, er nå vaksinert og nær sagt allergifri (for bjørk bare).
Anonym bruker Skrevet 25. august 2018 #19 Skrevet 25. august 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: ALT! Og hele tiden nye ting. Har prøvd alle allergimedisinene. Det er spesielt matallergi jeg sliter med. Hvordan går det, når det jeg tåler én dag gjør at jeg hovner opp en annen dag? Plutselig har jeg vært borti noe jeg ikke tåler. Kanskje jeg satt på toget der Bjarne med hund har sittet og håret ned setet uten at jeg vet det. Det holder. Anonymkode: fda91...aad Er nok et altfor komplisert tilfelle til å få svar her inne. Må nesten ta kontakt med en klinikk som anbefalt her og ta det steg for steg. Matallergi kan du få noe kontroll over ved å følge eliminasjonsdietten. Vaksiner for det som kan vaksineres. Så ville jeg sett litt på dette med tarmbakterier, det er en grunn til at du reagerer på alt. Har du hatt mange kurer med antibiotika? Opplevd noe traumatisk som har slått deg ut? Medisin vil ikke fikse årsaken til problemet, det bare demper symptomer. Bor du et sted med muggsopp? Det utløste et ras av allergier på mannen min da vi bodde i en sokkelleilighet med mugg. Flytta på dagen. Anonymkode: 48e60...f70
Anonym bruker Skrevet 25. august 2018 #20 Skrevet 25. august 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er nok et altfor komplisert tilfelle til å få svar her inne. Må nesten ta kontakt med en klinikk som anbefalt her og ta det steg for steg. Matallergi kan du få noe kontroll over ved å følge eliminasjonsdietten. Vaksiner for det som kan vaksineres. Så ville jeg sett litt på dette med tarmbakterier, det er en grunn til at du reagerer på alt. Har du hatt mange kurer med antibiotika? Opplevd noe traumatisk som har slått deg ut? Medisin vil ikke fikse årsaken til problemet, det bare demper symptomer. Bor du et sted med muggsopp? Det utløste et ras av allergier på mannen min da vi bodde i en sokkelleilighet med mugg. Flytta på dagen. Anonymkode: 48e60...f70 JA, jeg har det du nevner. Men hvordan påvirker det tarmen? Det er mye bedre om sommeren når jeg er mye ute så kan helt klart være huset. ser mugg her Anonymkode: fda91...aad
Anonym bruker Skrevet 25. august 2018 #21 Skrevet 25. august 2018 Du har sikkert fått tatt komplement-analyser (feks ISAC-testen til Fürst), slik at det er definert hva som potensielt kan være farlige allergier og hva som sannsynligvis er orale symptomer? Og fått en pekepinn på hva som kan være reelle, allergiske reaksjoner og hva som er annen type reaksjon? (Allergitester, både prikktest og blodprøver, har som du sikkert vet sine begrensninger). Hvis man er allergisk så er jo det å unngå det man er allergisk mot, medisinere symptomene og eventuelt ta allergivaksine det som finnes av behandling. Det er ikke noen annen, kjent måte å helbrede allergiene på. Hvis du bor i en leilighet med mugg, og du har kjent muggallergi, så er jo første bud å flytte der i fra! Anonymkode: 49edc...220
Anonym bruker Skrevet 25. august 2018 #22 Skrevet 25. august 2018 Bor du ett sted med mugg, så må du jo flytte, ellers blir du aldri bedre. Jeg er og allergisk mot alt, har atopisk dermatitt og astma. På Ullevål sa de at jeg var en av de som var mest allergiske det året. Jeg fikk gå til ernæringsfysiolog en god stund, så jeg skulle lære meg hva jeg kan, og ikke kan spise, og teste ut ting. Men ellers er det faktisk ikke så mye å gjøre. Jeg går på 4 ganger allergi medisin, astma medisin, tar sprøyter hver måned for å senke IgE i blodet, og jeg tar vaksine tabletter mot gress hver dag. Men jeg er jo syk hver dag, og kan ta bussen en dag, og få en kraftig reaksjon med astma og eksem, og min eksem er nesten daglig ett knall rødt ansikt, som kjennes ut som brenner, hovent og må smøres hvert 5. minutt. Er du allergisk mot gress eller bjørk, start med vaksine. Det kan og hjelpe på matallergi, da det ofte blir kryssallergi. Jeg kan spise mer mat på vinteren enn på sommeren, på sommeren føler jeg at jeg nesten ikke kan spise. Men det aller viktigste er å flytte, hvis du har mugg, for det vil bare gjøre deg sykere. Anonymkode: 18a0a...bdc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå