Anonym bruker Skrevet 24. august 2018 #1 Skrevet 24. august 2018 https://www.oblad.no/landet-rundt/kontorlandskap/jobb/mindre-stress-med-apent-landskap/s/5-68-466600 Ansatte som sitter i åpent kontorlandskap er mer fysisk aktive og blir mindre stresset etter jobb enn kolleger som sitter på eget kontor. Min erfaring er det stikk motsatte. Anonymkode: fc5e9...853
Anonym bruker Skrevet 24. august 2018 #2 Skrevet 24. august 2018 Tja ellers så er det for #spaaaaaring eller #bigbrotherseesyou Anonymkode: 9941b...98f
Himmel og hav Skrevet 24. august 2018 #3 Skrevet 24. august 2018 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: https://www.oblad.no/landet-rundt/kontorlandskap/jobb/mindre-stress-med-apent-landskap/s/5-68-466600 Ansatte som sitter i åpent kontorlandskap er mer fysisk aktive og blir mindre stresset etter jobb enn kolleger som sitter på eget kontor. Min erfaring er det stikk motsatte. Anonymkode: fc5e9...853 Min også. De årene jeg satt i stort landskap, så var det mye forstyrrelser, mas og støy. Det var ikke til å unngå å høre andres samtaler, også på telefon, og det farta folk forbi hele tida. Det var ikke mange skrittene å gå til kolleger eller printer, så jeg gikk ikke mange skrittene i løpet av en arbeidsdag. Nå sitter jeg og de samme kollegene på kontorer, og jeg går mye rundt for å diskutere saker, jeg går til printer og kopimaskin har mange flere skritt etter en arbeidsdag enn jeg hadde før. Det er sikkert annerledes for de som har kontorlandskap der det er lagt opp til telefonrom, samtalerom osv. De kan jeg skjønne at må gå mer. Ellers er det vel ikke så mye annet som trekker i positiv retning når det gjelder landskap, annet enn kostnadene for arbeidsgiver.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2018 #4 Skrevet 24. august 2018 Skulle gjerne sett hva slags sensorer de har brukt. For alle andre undersøkelser jeg har lest, hvor deg blant annet har blitt målt kortisol, adrenalin, øyebevegelser, reaksjon på lyder og ikke minst arbeidstempo så viser resultatene deg motsatte. Og blir man egentlig mindre stresset på jobb av å gå flere skritt til kopimaskinen?? Anonymkode: 1c365...574
Anonym bruker Skrevet 25. august 2018 #5 Skrevet 25. august 2018 Strider i mot all annen forskning på området. Anonymkode: 2367b...935
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå