Anonym bruker Skrevet 24. august 2018 #1 Skrevet 24. august 2018 Vi venter tvillinger og har ett barn fra før, så vi må flytte til større bolig. Da har vi valget mellom å bo på felt nært til barnas framtidige venner, eller i et romslig hus med stor fin tomt som ligger littegrann unna der de andre bor. Det er huset etter mine foreldre. Det økonomisk fornuftige er huset etter foreldrene mine og vi liker også den «landlige» følelsen der. Huset ligger nære boligfeltet, rett på andre siden av hovedveien, men denne veien er sterkt trafikkert og ikke trygg for små barn å krysse alene. Så hva burde vi sette høyest her? Økonomi og stor tomt og bolig uten innsyn eller nærhet til barnas venner så de kan leke med de andre barna «i gata»? Blir barna våre stående utenfor sosialt om de bor litt utenfor feltet og det er litt mer styr å besøke/få besøk av venner? Anonymkode: 1c5ee...f4a
Anonym bruker Skrevet 24. august 2018 #2 Skrevet 24. august 2018 Ta huset etter foreldrene dine. Er kort tid til at barna kan ferdes litt på utsiden av boligfeltet uansett. Anonymkode: 7adbd...80e
Anonym bruker Skrevet 24. august 2018 #3 Skrevet 24. august 2018 Det har nok en del å si for barns sosiale liv at vennene er i nærheten. Mine barn har bare kunnet stikke rett ut av døra, og så har det vært venner der. Selv vokste jeg opp noen kilometer unna nærmeste tettsted, og det å være sosial var noe som måtte planlegges. Var jeg hjemme, så var jeg hjemme, og jeg kunne ikke bare ta meg en tur til venninner når jeg ønsket det. Å bo usentralt krever at foreldre er villige til å tilrettelegge godt for det sosiale. Hvis dere er det, ville jeg tatt det store huset. Mange barn i Norge vokser opp utenfor byer og tettsteder. Anonymkode: 89951...ec8
soleia Skrevet 24. august 2018 #4 Skrevet 24. august 2018 Hadde teke huset etter foreldra dine. De får belage dykk på å fylgje over vegen dei første åra, og at det ikkje er så mange barn som kjem ubedt på besøk, men det går seg til etter kvart som ungane vert eldre.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2018 #5 Skrevet 24. august 2018 Hadde uten tvil valgt stort hus, bedre økonomi og landlig omgivelser. Vi bor på felt, men flere av barnas venner har flyttet. Så det kan skje og det kan bli veldig trist for barna dine da det skjer. Det tenkte jeg aldri på da vi flyttet til boligfelt. Det er fint de gangene barna er ute å leker. Men det er også litt pes at det ringer på døra i hytt og pine ... og jeg er den som ønsker litt ro i mitt egent hus og i Hagen innemellom men det er ikke alltid like lett å kaste barn på dør .. savner å bo litt for oss selv, kan stå på terrassen i truse og T-skjorte, og det er litt deilig når vi har avtaler med andre foreldre om lek og besøk for da vet man når man har huset fylt med andres barn.. og man får ofte mer og bedre kontakt med andre foreldre og familier da besøk må avtales, lett å be inn på en kaffekopp .. bor man på felt er man bare på hils egentlig med andre familier ..det er fint å bo på felt også altså! Men foretrekker å bo litt for oss selv gratulerer med tvillinger og lykke til med huskjøp Anonymkode: e89df...00c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå