Gå til innhold

Merkelig fenomen ang. prompelukt

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Sorry for detaljene)

Har hatt dette fenomenet siden jeg var liten. Hva kommer det av? Hver gang jeg er sammen med min far og fam. hans som bor i andre enden av landet lukter prompen helt spesielt.. også mine barn s. Det skjer hver gang vi er her sammen hvor vi bor og varer et par dager etter de har reist. Når vi er på besøk der er det samme greia. Noen svarer nok mat.. men det er mat jeg også spiser til vanlig så det er ingen forandring. Noen vil svare vær, forskjellig klima osv.. men hvorfor lukter det da likt uavhengig hvor vi er. Avføringen lukter helt likt.. Haha.. har alltid lurt på om det er flere som opplever dette. Haha... mye å bruke fredagskvelden sin på ... 

Anonymkode: 6936b...a6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig en kjemisk reaksjon med «huslukten»? 😂

Anonymkode: fb2db...a08

Skrevet

Merkelig. Jeg har lurt på hvorfor en fis lukter død og fordervelse, mens en promp ofte ikke lukter noenting. 

Anonymkode: d5ee8...9ab

Skrevet

Haha fikk jeg noe å le av i kveld. Kjemisk reaksjon med huslukten ja.. men prompen har samme lukt uavhengig av hvem hus vi er i.. er vi sammen i samme hus får prompen samme lukt. Haha ja fia lukter definitivt mye værre enn en promp

Skrevet

Det kan ikke ha noe med kroppslukta til mor/ far å gjøre? Vet at når vi er på ferie i Piteå, så får vi rar fjertlukt, men det har garantert noe med papirfabrikklukta å gjøre.

Anonymkode: 63b49...7ec

Skrevet

Jeg har alltid lurt på hvorfor jeg aldri kjenner fiselukten min når jeg slipper masse smygere når jeg er rundt andre mennesker, men så fort jeg er alene stinker det helt forj%$@×,(#... Er det en slags forsvarsmekanisme fra kroppens side så jeg skal slippe ut all luften uten å skjemmes?

Jeg kan ofte kjenne fiselukt fra andre som nok har sluppet smygere ofte og tenkt at de var luktfrie

Anonymkode: 1d027...bb9

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan ikke ha noe med kroppslukta til mor/ far å gjøre? Vet at når vi er på ferie i Piteå, så får vi rar fjertlukt, men det har garantert noe med papirfabrikklukta å gjøre.

Anonymkode: 63b49...7ec

Hahaha jeg ler meg ihjel... ; D ja jeg tror det har noe med kroppslukt å gjøre men hvordan kommer fam.til pappa sin kroppslukt inn i kroppen min.. at vi puster inn i samme rommet som de puster ut.. og fislukta blir den samme.. hmm...

Skrevet

Hva er forskjellen på en fis og en promp? 

Anonymkode: cdecd...07f

Skrevet

Fos er lydløs, promp prutter.

Men er det ikke bakteriene i magen som lager gassen? Kanskje de har en annen bakterieflora enn dere er vandt til? Eller dårligere hygiene?

Skrevet

Grønnsakene! De dyrkes i annen jord med andre mineraler i, vann, forurensing etc som påvirker smaken i grønnsakene og dermed også lukten på gassen som produseres i tarmen. Min teori 💥

Skrevet
1 time siden, Fru Ugle skrev:

Grønnsakene! De dyrkes i annen jord med andre mineraler i, vann, forurensing etc som påvirker smaken i grønnsakene og dermed også lukten på gassen som produseres i tarmen. Min teori 💥

Men lukten er lik enten man spiser i paris eller kristiansand.. bare vi er sammen som en fam. Veldig merkelig. Samboeren sa det sist også når jeg feis.. fy f... å det luktet ikke slik det pleier..

Skrevet

Jeg få alltid hyttefis. Når jeg er på hytteturer så lukter fisen helt annerledes. Samme hvor jeg er på hyttetur om det er på fjellet eller i Danmark....

Anonymkode: 4271c...d52

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg få alltid hyttefis. Når jeg er på hytteturer så lukter fisen helt annerledes. Samme hvor jeg er på hyttetur om det er på fjellet eller i Danmark....

Anonymkode: 4271c...d52

Hahaha forstår hva du mener.. jeg får det også.. men den lukten jeg får når jeg er med fattern sin fam er karikaristisk. Aldri kjent noen andre som har slik prompelukt..

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fos er lydløs, promp prutter.

Men er det ikke bakteriene i magen som lager gassen? Kanskje de har en annen bakterieflora enn dere er vandt til? Eller dårligere hygiene?

de har helt klart dårligere hygiene.vi har snakket om det flere ganger. men jeg har god hygiene.. slutter ikke å dusje selv om jeg er med de: D jeg er nesten overrensli. På doene dems lukter det helt likt.. og det husker jeg det gjorde hos mor til far å

Skrevet

Hahahaaaaaaaaaaaaaaa, hyttefis, faktisk :))))))))))))

Anonymkode: b65c1...fd4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...