Anonym bruker Skrevet 24. august 2018 #1 Skrevet 24. august 2018 Jeg har kommet godt i gang med å gå tur. 3-4 km hver dag, og har gjort det ca 10 dager. Spørsmålet er; er det normalt å ha vondt foran på låret, fra yttersiden og helt inn til lysken når man går? Og yttersiden av kneet ned mot bakside legg? Jeg har også en tendens til å stivne som en stokk etter å ha sittet i ro. Etter et kafébesøk med ei venninne, kom jeg meg nesten ikke opp av sofaen, og da jeg skulle gå, vraltet jeg som en 100 år gammel dame. Jeg føler meg ikke støl, (og helt ærlig, etter 3 km bør man vel ikke bli det?) men likevel stivner jeg helt til i bekken og hofte. Er dette vanlig? Anonymkode: 49dbc...2c3
Anonym bruker Skrevet 24. august 2018 #3 Skrevet 24. august 2018 Hvis du går fra å være nesten helt inaktiv til å gå såpass mye hver dag er det ganske normalt. Det er ikke bare musklene som blir utsatt for ekstra belastning, men like mye sener, brusk, blodårer osv. Du må gi kroppen tid til å restituere. Det tar litt tid å bygge seg opp til å tåle større belastning, men det går over. Anonymkode: d4e00...f39
Anonym bruker Skrevet 24. august 2018 #4 Skrevet 24. august 2018 Du bør variere underlag du går på. Gå tur i terreng (utenfor sti), det gjør underverker. Anonymkode: 9d238...ce0
Anonym bruker Skrevet 24. august 2018 #5 Skrevet 24. august 2018 Jeg går turer nesten utelukkende på skogsstier. Litt grusvei til og fra blir det, men nesten ikke noe asfalt. Jeg veier 72 kg fordelt på 165 cm, så det har kanskje litt å si det og? Så det er kanskje for tøft å gå 3-4 km hver dag? 4000-4500 skritt? Trodde ikke det skulle være så brutalt... Hmm. HI Anonymkode: 49dbc...2c3
Anonym bruker Skrevet 24. august 2018 #6 Skrevet 24. august 2018 Vil tro det er helt normalt at kroppen får vondt av å gjøre noe helt uvanlig så mye plutselig. Særlig om du går i ulendt terreng. Det er hardt på utrente muskler. Gi deg tid mellom treningene til å restituere deg. Smerte som går over etter et par dager er ikke farlig, men heller veldig vanlig blant mosjonister. Anonymkode: bfd45...bcb
Anonym bruker Skrevet 24. august 2018 #7 Skrevet 24. august 2018 Ok, takk for innspill. Da roer jeg ned med god samvittighet i helgen. 😊 HI Anonymkode: 49dbc...2c3
Anonym bruker Skrevet 24. august 2018 #8 Skrevet 24. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg går turer nesten utelukkende på skogsstier. Litt grusvei til og fra blir det, men nesten ikke noe asfalt. Jeg veier 72 kg fordelt på 165 cm, så det har kanskje litt å si det og? Så det er kanskje for tøft å gå 3-4 km hver dag? 4000-4500 skritt? Trodde ikke det skulle være så brutalt... Hmm. HI Anonymkode: 49dbc...2c3 Kanskje det er bedre med annenhver dag en stund, så kroppen får hentet seg litt inn mellom hver gang Anonymkode: 5d893...ea5
Anonym bruker Skrevet 24. august 2018 #9 Skrevet 24. august 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har kommet godt i gang med å gå tur. 3-4 km hver dag, og har gjort det ca 10 dager. Spørsmålet er; er det normalt å ha vondt foran på låret, fra yttersiden og helt inn til lysken når man går? Og yttersiden av kneet ned mot bakside legg? Jeg har også en tendens til å stivne som en stokk etter å ha sittet i ro. Etter et kafébesøk med ei venninne, kom jeg meg nesten ikke opp av sofaen, og da jeg skulle gå, vraltet jeg som en 100 år gammel dame. Jeg føler meg ikke støl, (og helt ærlig, etter 3 km bør man vel ikke bli det?) men likevel stivner jeg helt til i bekken og hofte. Er dette vanlig? Anonymkode: 49dbc...2c3 Kan anbefale å tøye litt etter gåturen :-) Anonymkode: d2d92...a8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå