Gå til innhold

Hvor lenge brukes grindseng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til hvilken alder på barnet ?

Anonymkode: 65914...a3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minste brukte til 3,5 år. Har aldri hoppet ut eller laget noe styr. Kjøpte ny da hun selv mente det var på tide å bli stor jente. Eldste var to. Hun krabbet ut tidlig, datt og slo seg, i tillegg var minste underveis så da passet det. 

Anonymkode: 74a72...d92

Skrevet

Min gutt blir snart 2, regner med å bruke sprinkelsengen 1 år til, hvertfall hvis han ikke klarer å klatre ut 😜 vi har en fra ikea der en kan ta bort den ene langsiden når barnet ikke trenger sprinkelseng lenger 🙂

Anonymkode: fd73b...2f6

Skrevet

Begge barna har brukt til ca 2,5 år.

Skrevet

Eldste: 2 år (da det var ny baby på vei).

Yngste er nå 2,5 og ser ikke behovet for å bytte enda.

Anonymkode: fefd0...93b

Skrevet

Har fire barn og alle har fått juniorseng med stor dyne og pute til 2-års dagen. De har da valgt ut sengetøy selv og følt seg veldig store. De har sovet på vårt rom i sprinkelseng frem til de flyttet inn på naborommet i juniorseng.

Alle fire barna klatret ut av sprinkelsengen før de var 2 år, og det var farlig langt ned på andre siden, så greit å gjøre det sånn.

Tre av barna var kjempestolte over sin nye seng og flyttet med glede over, men et av barna ville ikke. Da satte vi ytterveggen i sprinkelsengen ned og satte en krakk på utsiden og lot ungen ligge der så lenge hun følte for det selv. Det er jo trygghet i å sove i sprinkelseng på foreldrenes rom også, så ingen har blitt presset. Hun var rett over 3 år, hadde akkurat hatt bursdag, da hun plutselig sa hun vile sove i prinsessesengetøyet på naborommet og var blitt stor jente. Så da gjorde hun det ;)

Anonymkode: cff65...8fb

Skrevet

Individuelt, men fra ca 1,5-2 år. Ihvertfall mine barn. 

Anonymkode: 476ce...c01

Skrevet

Eldste hadde sprinkelseng til han var 2,5 år
Mellomste til han var nesten rett over 3 år
minste ligger enda i sprinkel, hun er 3 år - tenker hun får ny om 6 mnd. Hun er liten og har enda god plass og koser seg veldig i sengen sin :) 

Ingen av dem har klatret ut selv om de har vært i stand til det.

Anonymkode: df580...a58

Skrevet

Eldste 2 år. Yngste rett over 1 år (hun var klatremus og klatret ut med dunder og brak da hun var 15 mnd).

Anonymkode: d6911...481

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen.

Da ser det ut som vi må kjøpe seng til ny baby. Ny baby skal i grindseng når storebror snart er 2

Ts

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Til hvilken alder på barnet ?

Enkelte senger har en grense på vekt eller høyde. Hvis senga ikke har en grense kan de bruke den til de klarer å klatre ut. 

Sønnen min flyttet over i vanlig seng da han var 1 år og 11 mnd. Han sov i sovepose og hadde ikke vist noe tegn til å ville klatre ut av grindsenga, så jeg kunne gjerne hatt han der lenger, men mannen ville flytte han + at vi ventet ny baby som trengte senga.

Skrevet

Eldste sluttet å bruke den når han var ca 2-2,5 år. 

Minsta har aldri hatt sprinkelseng, hadde vogge de første månedene, og flyttet over i uttrekksseng som stod inntil veggen, og i hodeenden av vår seng fra hun var 4-5 mnd. Lå vel i reiseseng 1/2 års tid fra hun var mellom 1 og 1,5 år. Da gikk hun tilbake til uttrekkssenga.

Anonymkode: 9afad...5e4

Skrevet

min var litt over 2, da begynte han og klartre ut

Anonymkode: 64f13...837

Skrevet

Eldste klatret over og slo hodet i gulvet ved 11 mnd, så vi har gått over til juniorseng til alle våre før ettårsdag, for å unngå flere ulykker. 

Kunne eventuelt tatt av ei langside i stedet, da!

Anonymkode: 5d4fa...68d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...