Gå til innhold

Hvilken info gir lege til BV ved bekymringsmelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna har en annen fastlege enn meg. Og de har ikke vært hos denne legen ennå, hvilken info er bv ute etter når de henter inn opplysninger fra leger? Er det barnas lege som er aktuell eller både barnas og foreldre sin? Og hva har lege lov/ikke lov å gi ut? 

Anonymkode: 25d0f...17c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barna har en annen fastlege enn meg. Og de har ikke vært hos denne legen ennå, hvilken info er bv ute etter når de henter inn opplysninger fra leger? Er det barnas lege som er aktuell eller både barnas og foreldre sin? Og hva har lege lov/ikke lov å gi ut? 

Her var det barnets lege de var intressert i. De vil vel finne ut om det er noe som tilsier at det er omsorgsvikt i bildet. Legen fikk også spørsmål om samspillet mellom meg og sønnen min. Vi hadde ingenting å skjule uansett. Det verste var vel brannskade på hånden når han var 1 år,men tror ikke bv fikk vite om det for det ble hvertfall ikke tatt opp med oss.

Anonymkode: a3c43...08d

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her var det barnets lege de var intressert i. De vil vel finne ut om det er noe som tilsier at det er omsorgsvikt i bildet. Legen fikk også spørsmål om samspillet mellom meg og sønnen min. Vi hadde ingenting å skjule uansett. Det verste var vel brannskade på hånden når han var 1 år,men tror ikke bv fikk vite om det for det ble hvertfall ikke tatt opp med oss.

Ok, er litt skeptisk pga i min journal står det vel at jeg har slitt med angst i mangen år, og det må de vel vite. 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, er litt skeptisk pga i min journal står det vel at jeg har slitt med angst i mangen år, og det må de vel vite. 

Legen min visste at jeg har angst å at jeg er alene med han men han har ikke fortalt det ikke bv.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Legen min visste at jeg har angst å at jeg er alene med han men han har ikke fortalt det ikke bv.

Det er mulig han ikke gjorde det fordi dette hadde ingenting med saken å gjøre med tanke på bekymringsmeldingen kanskje? Jeg skal bytte lege tenkte jeg. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er mulig han ikke gjorde det fordi dette hadde ingenting med saken å gjøre med tanke på bekymringsmeldingen kanskje? Jeg skal bytte lege tenkte jeg. 

Bekymringsmeldingen gikk på barnefaren men siden sønnen min bor fast hos meg så ville de se hvordan min omsorgsevne var. Vet ikke hvor mye legen fikk vite.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Barnevernet ser på hvor ofte dere bytter fastlege, både du og barnet. Begynner dere ofte på nytt eller blir legejournalen deres sendt til det nye legekontoret. Alle er jo interessert i at legen skal vite mest mulig om seg og barnet for best mulig oppfølging.

starter dere på nytt med nye fastleger uten grunn og uten at journalen blir med så er det et faresignal.

sånne som stresser med hvilke opplysninger barnevernet får av lege, skole, barnehage osv har som oftest noe å skjule og som regel er det bra st barnevernet er i bildet.

Anonymkode: df47e...3ef

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnevernet ser på hvor ofte dere bytter fastlege, både du og barnet. Begynner dere ofte på nytt eller blir legejournalen deres sendt til det nye legekontoret. Alle er jo interessert i at legen skal vite mest mulig om seg og barnet for best mulig oppfølging.

starter dere på nytt med nye fastleger uten grunn og uten at journalen blir med så er det et faresignal.

sånne som stresser med hvilke opplysninger barnevernet får av lege, skole, barnehage osv har som oftest noe å skjule og som regel er det bra st barnevernet er i bildet.

Anonymkode: df47e...3ef

Jeg visste ikke engang om det gikk an å bytte fastlege uten at journalen følger med til neste. Men uansett, jeg har aldri vært noe spesielt fornøyd med legen min. Dessuten, etter at jeg flyttet til en ny kommune så har det bare vært en lang reisevei om det er noe. Flytter pga jeg fikk samboer, ikke uten grunn. 

Og vi har overhode ingenting å skjule. 

Skrevet

Er jo ikke rart at en er bekymret for hva bhg,lege og helsestasjonen sier,det kan jo få alvorlige konsekvenser om de sier noe negativt. Heldigvis hadde alle disse bare posetive ting å si om meg.

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er jo ikke rart at en er bekymret for hva bhg,lege og helsestasjonen sier,det kan jo få alvorlige konsekvenser om de sier noe negativt. Heldigvis hadde alle disse bare posetive ting å si om meg.

Det er jeg overhode ikke bekymret for :) Er bare denne angsten som jeg stusset litt over.

Skrevet

Jeg fikk ihvertfall mye nytt om min eksmann.

Undersøkelsen hostet opp litt av et rulleblad. Selv om han fremstod som perfekt utad. Feks at han for det meste var sykemeldt. De sa han ikke et ord om til meg. 

Anonymkode: ac0ff...d7c

Skrevet

Det varierer.  Noen fastleger skriver to linjer,  noen skriver et mer fyldig svar med beskrivelse av fysisk og psykisk helse,  noen skriver ut hele journalen og oversender den. Det siste er ren latskap hos legen, det er ekstremt sjelden vi faktisk ber om full journal. 

Om man ber om opplysninger fra bare barnets eller også foreldres lege,  kommer gjerne an på meldingens innhold.  Er bekymringen knyttet til forhold ved foreldrene,  er det mer aktuelt å få opplysninger om dem.

Det er ikke standard praksis å sjekke hvor hyppig barna har byttet lege og om journal er oversendt. 

Anonymkode: 337ae...86e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...