Anonym bruker Skrevet 24. august 2018 #1 Skrevet 24. august 2018 Jeg har hatt et tøft siste år økonomisk,bog det har gitt og gir fremdeles meg noen problemer når det kommer til tennene mine og kjeven. Dvs at jeg er ganske anspent og merker ofte St jeg biter tennene hardt sammen. Vet ikke om jeg gnisser de om natten men det skulle ikke forundre meg. Ofte tar jeg meg i å presse tunga hardt mot ganen og setter dermed hele munnpartiet under et lite press, av og på hele dagen. Jeg var hos tannlegen i våres og da hadde jeg plutselig et hull og en del av en tann som var borte (liten bit bare, bakerste jeksel). Kan det å være stresset over lengre tid gi mineralmangel slik at tennene er mer utsatt for hull? Eller kan det å gnisse tennene gjøre at tennene er mer utsatt for hull? Anonymkode: b4290...a4c
Anonym bruker Skrevet 24. august 2018 #2 Skrevet 24. august 2018 Jeg gnisser tenner veldig hardt, og bruker skinne om nettene for å ikke slite tennene ned og lage tannskader Anonymkode: 5d152...22e
Anonym bruker Skrevet 24. august 2018 #3 Skrevet 24. august 2018 Gnissing og spenning gir tannskade, og stress påvirker alle prosesser i kroppen. Jeg sover med bittskinne, og det tok litt av stresset bort for min del Anonymkode: b0a24...c98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå