Gå til innhold

Curlingforeldre er best! Ny forskning.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som sier det er et problem å være snill med barna sine. Men, når du ikke lenger setter grenser, krav ti oppførsel, lærer barna å ta ansvar for egne handlinger og lærer dem å ta vare på seg selv, så har du laget et problem. 

Og det er, for min del, det curlingforeldre er. De tør ikke sette grenser, tør ikke si nei, tør ikke ta kampen, behandler sine barn som prinser og prinsesser som aldri skal ta ansvar for egne handlinger og duller dem til de blir motbydelige. 

Men, man kan sagtens være snill og god, støttende og kjærlig, og samtidig sette grenser. 

Anonymkode: 70819...71e

Skrevet

Det var det du leste i artikkelen?

Den gruppen som både fikk hjelp og ble stilt krav til (eller hjelpte til hjemme som artikkelen sier) klarte seg enda bedre.

Anonymkode: 0d063...871

Skrevet

For å kunne vurdere forskning og en artikkel er det viktig og lese hele innholdet, og ikke minst forstå hele innholdet. Det er ikke ny forskning at de barna som får lite hjelp hjemmefra ikke klarer seg spesielt bra, det er heller ikke overraskende at de som får mye hjelp klarer seg bra. Men artikkelen er veldig klar på at de barna som fikk mye hjelp hjemmefra, men også måtte hjelpe til mye mer klarer seg helt klart best, og det bør jo ikke akkurat være overraskende for noen. Det man har diskutert ofte her inne er de foreldrene som legger til rette og hjelper barna sine hele tiden, uten at barna må bidra på hjemmebane og artikkelen sier overhodet ikke at det er det beste for barna. 

Anonymkode: 57f56...5bd

Skrevet

Blir så oppgitt over folk som linker til en artikkel de ikke har lest og kommer med påstander basert på overskrift. 

HI, du må lese ting bedre. 

Anonymkode: dd241...cf6

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Blir så oppgitt over folk som linker til en artikkel de ikke har lest og kommer med påstander basert på overskrift. 

HI, du må lese ting bedre. 

Har lest hele artikkelen, jeg. Ganske godt også må jeg si. Skrev overskriften for å tiltrekke litt lesere😉

Anonymkode: 74ce6...3f9

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har lest hele artikkelen, jeg. Ganske godt også må jeg si. Skrev overskriften for å tiltrekke litt lesere😉

Anonymkode: 74ce6...3f9

Tror ikke på deg. Du er en som leser overskrifter og konkluderer. 

En dårlig egenskap, dum virker man også da. 

Skrevet

Curlingforeldre, er jo de som gjør alt for barna sine, setter null krav, ingen grenser og bærer de på gullstol. 

Å være snill mot barn sine, og gi de masse kjærlighet, har vel aldri noen ment at er galt, så lenge man og setter grenser og lærer de å bli flotte selvstendige mennesker. 

Anonymkode: 07f52...f8d

Skrevet

Curlingforeldre er jo de som går foran barna og koster vekk alle mulige vansker og ubehageligheter så barna sklir gjennom livet uten motstand. De barna vil jo gå på en kjempesmell når de i voksen alder opplever at livet ikke er slik.

Å elske sine barn og ta godt vare på dem er jo ikke det samme som å være curlingforeldre.

Anonymkode: 44ddc...84f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...