Anonym bruker Skrevet 22. august 2018 #1 Skrevet 22. august 2018 Jeg lurer egentlig litt fordi jeg er i den situasjonen nå, at vi har nå nylig kjøpt hus og skal flytte til våren. I dette nabolaget bor det ett par med små barn. Det er dessverre slik at ingen i dette nabolaget liker dem, og dem har sine grunner. Jeg kjenner litt hun damen ifra før, vet om fortiden hennes og hvordan hun er, men hun har alltid vært grei mot meg, så jeg har en god tone med henne. Nå er det altså slik at vi flytter til dette nabolaget, ALLE advarer meg mot henne, «hold deg unna» osv. I begynnelsen var jeg litt skeptisk til å flytte der, men har kommet frem til at jeg kan ikke la andre ødelegge for meg. Det er jo drømmehuset mitt! Så nå vil jeg høre hvordan deres situasjon er? Er dere fornøyd med naboer deres? Stoler dere på alle eller er det noen dere unngår? Anonymkode: 87e56...249
Anonym bruker Skrevet 22. august 2018 #2 Skrevet 22. august 2018 Jeg har absolutt ingen relasjon til mine naboer, på 10 år har jeg ikke vekslet et eneste ord med noen av de. Jeg bor midt i en nabofeide, hvor min huseier er en del av den. Derfor hilser de ikke på meg heller. Anonymkode: 1870d...1cf
Anonym bruker Skrevet 22. august 2018 #3 Skrevet 22. august 2018 Stoler ikke på noen. 😛 Men unngår ingen heller. Holder en grei tone med alle, men er forsiktig med hva jeg sier. Alle snakker dritt om hverandre, og alle prøver å få hverandre med på å snakke dritt slik at de kan gå og sladre til den som ble snakket om. Nesten som å gå ungdomsskolen om igjen. Anonymkode: 352f3...bc8
Anonym bruker Skrevet 22. august 2018 #4 Skrevet 22. august 2018 Jeg ligger med ham. Har et godt forhold til kona hans også Anonymkode: 62df7...cfe
Anonym bruker Skrevet 22. august 2018 #5 Skrevet 22. august 2018 Forstår ikke helt hvordan min relasjon til naboene hjelper deg, men... Har veldig god kontakt med noen, og kjenner knapt andre. Bor i en bydel i en ganske stor by. Det er primært tre par vi har nær kontakt med. Et av de så nær at når de flyttet holdt vi kontakt, og var på ferie sammen i sommer bl.a. De andre skravler jeg med daglig, drikker vin på verandaen med, har spontane grillkvelder , og passer husene til hverandre/vanner planter på ferie. Et par av de eldre i gaten er vi da på hils med. Det er viktig for meg å kunne i det minste være på hils med naboer, og låne en kopp sukker i nøden. Men at vi skulle få det så hyggelig som vi har det var ikke et must, bare en veldig fin bonus. Anonymkode: 8b8dd...77b
Anonym bruker Skrevet 22. august 2018 #6 Skrevet 22. august 2018 Altfor godt, særlig med ene naboen som er singel og kjekk. Anonymkode: f1f06...225
Anonym bruker Skrevet 22. august 2018 #7 Skrevet 22. august 2018 Takk for svar så langt. Jeg ville bare høre hva andre tenker om min situasjon og så var det litt godt å høre at man er ikke NØDT til å være gode venner med naboer så lenge man kan fint si hei når man går forbi. Det er jo klart at det er en bonus, men stoler man ikke eller liker man ikke enkelte naboer så holder man seg unna. I dette nabolaget er det også sånn at de slenger dritt om denne naboen og hun slenger dritt tilbake. Så tragisk... Anonymkode: 87e56...249
Anonym bruker Skrevet 22. august 2018 #8 Skrevet 22. august 2018 Men jeg har bestemt meg på å ikke være en del av dette tullet. Dette blir for dumt! Anonymkode: 87e56...249
Anonym bruker Skrevet 22. august 2018 #9 Skrevet 22. august 2018 Bor i et nabolag med stort sett utlendinger, noen er veldig hyggelige men vi har egentlig ikke så mye felles. Dukket forresten opp to barn fra nabohus når minsten startet skolen nå i høst, de hadde vi ikke visst om! Vi bor i bystrøk, så det er ikke naturlig å oppholde seg i gata. Anonymkode: fa91d...387
Anonym bruker Skrevet 22. august 2018 #10 Skrevet 22. august 2018 Misliker sterkt nærmeste nabo på ene siden, liker heller ikke de på motsatt side. De på den tredje siden har vi svært god kontakt med. Resten av folkene i gata kjenner vi ikke, men er på hils med noen av dem. Helt greit for oss, man må slett ikke ha nær relasjon til naboene, altså. Vi bor på vår side av hekken, naboene på på andre siden av hekken. Anonymkode: c2c0c...c2d
Anonym bruker Skrevet 22. august 2018 #11 Skrevet 22. august 2018 Har et godt forhold til de nærmeste naboene, mannen hjelper innimellom ene naboen, og får noen kroner for det, har blant annet pusset litt opp der, reparerer gressklipper/snøfreser og klipper/freser når de er bortreist. Hjelper også innimellom en annen nabo. Vi bor i et nabolag med mest eldre folk. Vi er på hils med de fleste som bor i gata. Anonymkode: 3b907...8f5
Anonym bruker Skrevet 22. august 2018 #12 Skrevet 22. august 2018 Bor i bygård i Oslo, har akkurat delt en flaske vin med en nabo, hyggelig sameie 👍🏻 Anonymkode: 6c375...35d
Anonym bruker Skrevet 22. august 2018 #13 Skrevet 22. august 2018 Jeg bor i et byggefelt med rekkehus, gatetun og lekeplass. Jeg har en god tone med de fleste naboene, men ikke alle. Jeg ser at noen er i overkant sosiale, noen setter seg ut på tunet og prater og noen besøker hverandre. Noen holder seg for seg selv og snakker ikke med noen av naboene. Alt er like greit. Jeg liker ikke sånn som det var i gamle nabolaget. Der bodde en intrigemaker. Det var ryktespredning, klaging, kjefting, utroskap m. m. Den dagen jeg flyttet vekk derfra var en lettelse, pga. den ene personen. Det finnes ikke mange av den typen, så jeg håper at jeg ikke møter flere. Anonymkode: 0f628...beb
Anonym bruker Skrevet 22. august 2018 #14 Skrevet 22. august 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg lurer egentlig litt fordi jeg er i den situasjonen nå, at vi har nå nylig kjøpt hus og skal flytte til våren. I dette nabolaget bor det ett par med små barn. Det er dessverre slik at ingen i dette nabolaget liker dem, og dem har sine grunner. Jeg kjenner litt hun damen ifra før, vet om fortiden hennes og hvordan hun er, men hun har alltid vært grei mot meg, så jeg har en god tone med henne. Nå er det altså slik at vi flytter til dette nabolaget, ALLE advarer meg mot henne, «hold deg unna» osv. I begynnelsen var jeg litt skeptisk til å flytte der, men har kommet frem til at jeg kan ikke la andre ødelegge for meg. Det er jo drømmehuset mitt! Så nå vil jeg høre hvordan deres situasjon er? Er dere fornøyd med naboer deres? Stoler dere på alle eller er det noen dere unngår? Anonymkode: 87e56...249 Alvorlig talt. Gi damen en sjanse og flytt inn i drømmehuset deres! Anonymkode: 83a32...8e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå