Gå til innhold

Organdonasjonskort i kjærnejournal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere var det en diskusjon rundt dette med donorkort i kjærnejournalen, og det faktum at en kun kan velge å sette seg opp som donor, men det finnes ingen mulighet for å resarvere seg. I dag logget jeg meg inn, og fant ut at dette er tilfelle. Men samtidig oppdaget jeg at det er mulig å legge inn informasjon under sykdom og kritisk informasjon. Så dette som et tips til dere andre som vil reservere dere. Jeg selv skrev bare under fanen «annet» at jeg ikke ønsker å være organdono. Og selvsagt er det viktig å informere dine nærmeste om ditt standpunkt.

Anonymkode: 9bfa0...691

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skrev vel samtitdig at du ikke tar i mot organer?

Anonymkode: ab5d7...bb5

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skrev vel samtitdig at du ikke tar i mot organer?

Det burde være en selvfølge. 

Anonymkode: cddb0...442

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det burde være en selvfølge. 

Det tror jeg det sjeldent er

Skrevet

Har ingen problem med å ta i mot, så det skrev jeg selvsagt ikke. 

Skrevet

Det eneste jeg synes er negativt med å være organdonor er å tenke på at den dagen det eventuelt blir aktuelt kan det være en egoistisk idiot som deg som får de.

Anonymkode: 89baa...971

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det eneste jeg synes er negativt med å være organdonor er å tenke på at den dagen det eventuelt blir aktuelt kan det være en egoistisk idiot som deg som får de.

Ja, eller en pedofil gærning. Du har ingen kontroll på det.

Skrevet
2 minutes ago, Anonym bruker said:

Men hvorfor synes du det er greit å ta men ikke gi? Sitter du på ræva på jobb og ikke gjør noen ting, men tar ut lønn? Tar du imot gaver, men gir aldri tilbake? Nekter du å gi førstehjelp hvis du ser noen i nød? Hvor går grensa di?

Skrevet

Det burde ikke være lov å få organer dersom du ikke er villig til å donere selv.Unntaket er dersom du har en sykdom/tilstand som gjør deg uegnet til å donere.Da skal du selvfølgelig få likevel.Egoisme har jeg liten sans for!

Skrevet

Jeg er selvfølgelig donor, hva skal man med organene når man råttner under jorda eller kremeres? 

Men om jeg får lov å gi vet jeg ikke, har flust av sykdommer og medisiner.

Anonymkode: cbc49...22f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er godt at det er deg selv som sidestiller deg med en pedofil gærning hi 😂

Skrevet
13 minutter siden, Hengebukksvinet skrev:

Det burde ikke være lov å få organer dersom du ikke er villig til å donere selv.Unntaket er dersom du har en sykdom/tilstand som gjør deg uegnet til å donere.Da skal du selvfølgelig få likevel.Egoisme har jeg liten sans for!

100 % enig med deg.

Skrevet

Hvorfor har så mange for seg at kjerne staves med æ? KJERNEJOURNAL!!!

Anonymkode: 3458e...310

Skrevet

Nå er det nå en gang slik at 1/3 sier nei i praksis. Selvsagt sier ikke 1/3 nei til å ta i mot. Denne tråden var ment for di som vil registrere sitt standpunkt i kjærnejournalen sin. Mener dere at de som ikke er blodgiver, heller ikke skal kunne ta i mot blod? Det må vel bli likt?

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor har så mange for seg at kjerne staves med æ? KJERNEJOURNAL!!!

Hehe, takk. Høres jo ut som det skrives med æ 😜

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, takk. Høres jo ut som det skrives med æ 😜

Eh. Det uttales med æ, ja. Men det er i grunnen barneskolelærdom at ikke alle ord skrives ortofont. Mange andre ord skrives også med e som uttales æ. Her, der, kjerring...

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har ingen problem med å ta i mot, så det skrev jeg selvsagt ikke. 

Du lar heller en av dine nærmeste dø enn å være et medmenneske. Sjokkert, men ikke. Mennesket er den største egoist. 

Håper virkelig det etterhvert jobbes mot et skikkelig register. Som også luker ut parasitter. 

Skrevet

Jeg reserverte meg og familien for en mnd siden. Rett og slett fordi jeg ikke orker tanken på at legene gjør ALT, det ligger nok en del prestisje i å ha mange organer å donere. Og alle mennesker liker å føle seg viktig, det gjør nok disse legene også når de plutselig er i kontakt meg leger som transplanterer organer fra hele verden 

Anonymkode: 6d975...cce

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg reserverte meg og familien for en mnd siden. Rett og slett fordi jeg ikke orker tanken på at legene gjør ALT, det ligger nok en del prestisje i å ha mange organer å donere. Og alle mennesker liker å føle seg viktig, det gjør nok disse legene også når de plutselig er i kontakt meg leger som transplanterer organer fra hele verden 

Du har

1: sett for mye film 

2: lest for mye på antivaxx og koko-sider på nettet

Logg av. 

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hæ?

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Prestisje i å ha mange organer å donere??? Hva slags prestisje får man av det mener du, får man ta den prestisjen med seg i døden da eller, hva kan man bruke den til da tenker du?

Skrevet

Når jeg ligger i sykesenga på respirator og de vil slå av maskinene, da føler jeg meg veldig viktig siden jeg har så mange prganer å donere. Men ikke pokker om de får de uten at jeg får noe igjen for det nei....🙄
Tror du må skru av tvèn din

Skrevet

Dette er bare vas. Du har åpenbart ingen anelse om hvordan organdonasjon fungerer. Det er ganske åpenbart at du bare troller, men bryr det deg overhodet ikke at noen kan komme til å tro på tullet ditt? For alt du vet kan det jo være du eller dine nærmeste som ikke får et organ fordi du har skremt den aktuelle donoren med pjatt.

Skrevet

Hehe, ikke mye tiltro til legestanden du😂

Tror du seriøst at de ikke vil gjøre det de kan, bare for at de skal få en stjerne i boken og prestisje?!?👏😂 Ser du ikke selv hvor latterlig det er?🙄 Dette svaret tror jeg var tulleri😉

Anonymkode: bd2ae...691

Skrevet

Så du ønsker ikke å redde livet til andre mennesker?

Ikke det, blir ikke overasket, for det finnes så utrolig mange egoististe mennesker der ute. De skal ha og ha, men gi, nei det skal de ikke. 

For meg er det en selvfølge, å donere organer om det skulle skje en dag, både med meg og barna.

Anonymkode: a8093...4df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...