Gå til innhold

Hadde hun eller jeg rett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En klesbutikk jeg var innom i dag hadde tilbud på barneklær. Kjøp tre, få ett plagg (det billigste) gratis. Jeg kjøpte seks plagg. Ba om at de ble slått inn i to omganger, for da sparte jeg mest (er student, så må være økonomisk). De første tre kostet 129, 149 og 199. Da sparte jeg 129 kr. De andre tre kostet 79, 79 og 99 kr. Da sparte jeg 79 kr, altså 208 til sammen. Ekspeditrisen ble skikkelig sur på meg, fordi jeg skapte merarbeid for henne. Hun mente at jeg hadde spart like mye dersom hun hadde slått inn alt under ett. Men hvis hun hadde slått inn alt, så hadde jeg vel fått de to billigste plaggene, som begge kostet 79 kr? Da hadde jeg spart 158 kr. Jeg beklaget merarbeidet, men sa at jeg ønsket å få det beste ut av tilbudet. Hun himlet med øynene og var skikkelig ufin, og insisterte på at jeg ikke sparte noe på det. 

Men var det ikke jeg som hadde rett, da? Er det noe i dette regnestykket jeg ikke skjønte? 

Anonymkode: ea928...ff6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du hadde rett

Anonymkode: 84859...90d

Skrevet

Det kommer an på systemet de har. Noen steder har de det sånn at de tre dyreste blir regnet sammen automatisk. Men hun gjorde uansett ikke rett i å oppføre seg sånn mot deg.

Anonymkode: 8764a...f23

Skrevet

Du har rett. Og jeg synes ikke hun burde kverulere på tilbudet heller, da blir det jo bare en negativ opplevelse istedenfor at du blir fornøyd fordi du gjør et godt kjøp. 

Hilsen en som jobber i butikk. 

Skrevet

Takk for svar. Hun sa ingen ting om hva slags system de hadde, så det vet jeg jo ikke. Men synes ikke selv jeg var så forferdelig sær. Det var ingen bak meg i kø, så det var bare å pipe tre plagg og ta betalt, og pipe tre til og ta betalt igjen. Har selv jobbet i butikk i flere år (men vi hadde aldri slike tilbud), så jeg vet omtrent hvor arbeidskrevende det er. 

HI

Anonymkode: ea928...ff6

Skrevet

Hun var veldig lite kundeservice minded. En mail til butikkansvarlig er nesten på sin plass. Jeg hadde gjort det samme som deg ;)

Skrevet

Jeg har jort det samme 😉, kjøpte 3 bukser til 199,199,og 159 kr, så skulle jeg ha noen sokker og en Tshorte til 39,39 og 59 kr. Hvis jeg hadde kjøpt alt samlet så hadde jeg nok bare fått sokkene med på kjøpet 😉. Men ingen i butikken reagerte noe på det 🙂

Anonymkode: 195c3...cd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...