Gå til innhold

Jeg bekymrer meg og stresser for alt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei. Jeg bekymrer meg for alt og stresser over alt. Over den minste ting. Jeg blir utslitt av det.

Et eksempel: nå er jeg bekymret over at bestevenninna til datteren min skal flytte lenger unna og nærmere andre i klassen. Så nå bekymrer jeg meg over at min datter skal bli uttafor. 

Hva gjør jeg med at jeg bekymrer meg og stresser over alt? Jeg er jo på tå hev hele tiden.

Anonymkode: 4e3e7...fbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn å drikke kaffe?

Funn deg en Henny du liker. Det er tydelig at du 

1. Har alt for mye tid til å tenke og analysere

eller 

2. Har vært utsatt for mobbing, utestenging e.l og overfører det til datteren din

Anonymkode: d5404...96b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Begynn å drikke kaffe?

Funn deg en Henny du liker. Det er tydelig at du 

1. Har alt for mye tid til å tenke og analysere

eller 

2. Har vært utsatt for mobbing, utestenging e.l og overfører det til datteren din

Henny=hobby

Skrevet

Min samboer er lik. Stresser og bekymrer seg for situasjoner som kanskje kan komme. Når de ikke dukker opp pleier jeg å si "Det var iallefall godt du fikk bekymret deg litt om det! Alt som er gjort er godt gjort!".

Du må finne ut om det er verdt å bekymre seg. Hjelper det? Går du problemene bedre i møte om du har grubla og stressa veldig i forkant? Går ting ofte bedre enn du trur? Skjer alle de tingene du stresser over? Klarer du å la være?

Kan du sette av tid til å gruble, for å så utsette grubling til da? Istedenfor å ligge våken om natta, så kan du tenke "Dette kan jeg tenke på når jeg kjører til jobb i morgen, da har jeg grubletid". Lag en grubleliste og ta det systematisk mellom syv og halv åtte. Dukker det opp ting i mellomtiden, så skriv det ned (for det er lett å glemme!) 

Anonymkode: 573cc...1a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...