Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #1 Skrevet 21. august 2018 Førstegangs mamma her. Og er litt dum når det gjelder sånt, så beklager dumt spm. Men hva skal de ha i garderoben nå når det er ikke så kaldt ute ennå? Jeg har regnklær og parkdress, støvler og fleece, ull lue og hals. Noe mer jeg burde hatt? Synes det er så flaut å spørre de i barnehagen Hehe Anonymkode: 5d1d8...971
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 21. august 2018 #2 Skrevet 21. august 2018 Jeg jobber i bhg og synes ikke at det er flaut, når foreldre spør 😉 Anbefaler softchelldresser evt overtrekksbukse, goretexjoggesko
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #4 Skrevet 21. august 2018 Softshelldress var ett bomkjøp her,den brukte de 1-2 ganger på ett helt barnehageår. Så neste år droppet jeg glatt å kjøpe det. Anonymkode: 0598f...f26
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #5 Skrevet 21. august 2018 6 minutter siden, oslojente80 Mina f 07.09.06 skrev: Jeg jobber i bhg og synes ikke at det er flaut, når foreldre spør 😉 Anbefaler softchelldresser evt overtrekksbukse, goretexjoggesko Softchelldress? Hva er det? Er det andre alternativet til Goretex? Anonymkode: 5d1d8...971
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #6 Skrevet 21. august 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Softchelldress? Hva er det? Er det andre alternativet til Goretex? Anonymkode: 5d1d8...971 Samme som parkdress. Anonymkode: 0598f...f26
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #7 Skrevet 21. august 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Softshelldress var ett bomkjøp her,den brukte de 1-2 ganger på ett helt barnehageår. Så neste år droppet jeg glatt å kjøpe det. Anonymkode: 0598f...f26 Softshelldressen til Name It er super! Tror ikke det er noe plagg guttene har brukt mer. Men så bor vi rundt Oslofjorden, og her er det sånn passe fuktig. På Vestlandet er det nok bedre å bruke pengene på regntøy. Anonymkode: 8e936...ac4
Edelweis Skrevet 21. august 2018 #8 Skrevet 21. august 2018 Du har det meste. Tynn lue og regnvotter er det tid for 😊
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #9 Skrevet 21. august 2018 Ja regnvotter har jeg, det glemte jeg å si. Men når det blir litt kaldere da? Er det ull undertøy og ull på toppen igjen og så fleece under regnklær eventuelt parkdress dersom det er opplett? Anonymkode: 5d1d8...971
Virre Vips Skrevet 21. august 2018 #10 Skrevet 21. august 2018 Jeg spør jeg. Tenk så mange barn de kler hver dag og hvilken kompetanse de besitter om bekledning! Du har et barn og det er begrensa med erfaring man får med et barn før det begynner i barnehagen når det gjelder bekledning.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #11 Skrevet 21. august 2018 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Softshelldressen til Name It er super! Tror ikke det er noe plagg guttene har brukt mer. Men så bor vi rundt Oslofjorden, og her er det sånn passe fuktig. På Vestlandet er det nok bedre å bruke pengene på regntøy. Anonymkode: 8e936...ac4 Mente ikke at det ikke er god kjøp men at det knapt ble brukt. Er på vestlandet vi bor da. Anonymkode: 0598f...f26
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #12 Skrevet 21. august 2018 Kanskje du burde si hvor du bor, for det er jo litt forskjell på hvor i landet du er, og hvor gammelt barnet ditt er. Her jeg bor er dresser, fleece, ull, lue og hals helt unødvendig enda. Her går vi enda i shorts og t-skjorte mange dager. Men soør uansett de ansatte, det er ikke flaut og de tenker ikke noe rart om deg for det. Vi er vant til at foreldre spør, fordi de vet at vi har mye eraring siden vi kler mange barn hver dag. Anonymkode: cd31f...cae
Hjertefru Skrevet 21. august 2018 #13 Skrevet 21. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja regnvotter har jeg, det glemte jeg å si. Men når det blir litt kaldere da? Er det ull undertøy og ull på toppen igjen og så fleece under regnklær eventuelt parkdress dersom det er opplett? Anonymkode: 5d1d8...971 Ullundertøy underst i kulda. Bruker ikke det tykkeste, da det ikke blir så kaldt her. Har også et undertøysett fra Didrikssons, ikke ull men fungerer som det. Når det blir kaldere, er det ingenting som slår hjemmestrikka under parkdressen. Anbefaler særlig hj strikka bukse. Min bruker enten ullgenser, med av og til fleece. Og så er det kjekt med sånn lue/hals i ett, når kulden setter inn.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #14 Skrevet 21. august 2018 Jeg bruker 2 delt til guttene mine. 2 delt regntøy og overtrekksbukse og jakke. Slik at det er mulig å ta av jakka hvis det er varmt. Jeg har fleece liggende nå, men legger også på plass ull etterhvert så de i bhg kan velge selv hva som passer hver dag etter været. Jeg liker ikke regntøy med fleece inni, da synes jeg det er bedre med fleece under slik at man kan ta av et plagg hvis det er varmt/sluttet å regne. Jeg anbefaler regnvotter uten fór og heller ha gode ullvotter liggende til å bruke inni regnvottene. Anonymkode: cbe1c...888
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå