Gå til innhold

Dårlig tannhygiene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi har lagt merke til at det litt misfarget/gult på nedsiden av to-tre tenner hos 2 åringen vår. Og det går ikke vekk når vi pusser tennene. Kan det skyldes at hun har fått en del sukker i det siste eller er det vi som gjør en dårlig jobb her med å pusse tennene?

Anonymkode: 6ef11...d62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde mine også en periode, selv om de ble pusset med elektrisk tannbørste. Forsvant etter en stund, tannlegen har alltid skrytt av tannpussen.

Anonymkode: 0495a...118

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde mine også en periode, selv om de ble pusset med elektrisk tannbørste. Forsvant etter en stund, tannlegen har alltid skrytt av tannpussen.

Anonymkode: 0495a...118

Håper det går over da :) Fra nå av er det kun søtt til lørdager altså, ble bekymret for at det er vår feil.

Skrevet

Pusser dere to ganger for dagen? Vi har ikke vært så flinke på det, de spiser jo hele dagen, så føler det er mest viktig å pusse på kvelden. 

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Pusser dere to ganger for dagen? Vi har ikke vært så flinke på det, de spiser jo hele dagen, så føler det er mest viktig å pusse på kvelden. 

Burde det ikke være et absolutt minimumskrav at dere som foreldre klarer å følge et enkelt råd fra tannleger om å pusse to ganger daglig?

Det dere føler trumfer råd fra fagfolk?

Wow. 

Anonymkode: 17271...6fd

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor vanskelig er det å orke å pusse 2 ganger om dagen? Pusser du dine tenner og bare om kvelden?

Anonymkode: eb131...ca2

Skrevet

Tannpuss morgen og kveld er en selvfølge, men noen får tannstein lettere enn andre. Min ene tror jeg ikke var veldig mye mer enn 2 år første gang vi så det på han. I følge tannlegen vi går til for å ta det bort, har det med spyttet hans å gjøre. Jeg har spurt flere ganger om vi kan gjøre noe for å unngå det, men hun sier at bortsett fra tannstein, ser tennene så fine ut at det ikke har med pussingen å gjøre. 

Anonymkode: 0eccf...3a0

Skrevet

Dette er nok litt tannstein. Kan komme av litt dårlig puss og belegg som er forkalket, men mest sannsynlig har barnet bare mye mineraler i spyttet og er mer utsatt for tannstein. Min sønn har det samme å han har mye spytt. Jeg skraper det bort selv (jobber med tenner så vet hvordan jeg gjør det). Men du kan ta en liten tur til tannpleier så ordner de det.  Det  er ikke farlig med litt tannstein på barn :) 

Anonymkode: 2a515...181

Skrevet

Beklager skrivefeil. Gikk litt fort i svingene der :) 

Anonymkode: 2a515...181

Skrevet

Sønnen min sliter med litt tannstein på de to nederste tennene. Vi pusser grundig morgen og kveld, og er p.g.a. spyttet har vi fått beskjed om. Han er snart 13 år nå, og har aldri hatt hull.

Anonymkode: 3a8d4...79f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...