Gå til innhold

Flytting 7 ganger på 6 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har fått en ny gutt i klassen. Han forteller at dette er det 8. Stedet de bor, mens han har gått på skolen og at dette er den 5. barneskolen han begynner på.

Hva er det slags jobber som gir så tette flyttinger? Selv i forsvaret er det jo uvanlig at familiene flytter så ofte.

Anonymkode: a29de...c29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres jo nesten ut som man flykter/gjemmer seg.

Enten det eller så er man prosjektleder og flytter rundt etter hvor prosjektene er. Men det høres veldig slitsomt ut! 

Anonymkode: 79035...914

Skrevet

Med fare for å høres veldig dømmende ut (men det er bare basert på erfaring), så tenker jeg en forelder som prøver å flykte fra seg selv, men som tror at det er ytre faktorer som må endres på. "Neste sted blir alt mye bedre". Høres ikke mye greit ut for barnet, uansett årsak. 

Anonymkode: 12d85...61b

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med fare for å høres veldig dømmende ut (men det er bare basert på erfaring), så tenker jeg en forelder som prøver å flykte fra seg selv, men som tror at det er ytre faktorer som må endres på. "Neste sted blir alt mye bedre". Høres ikke mye greit ut for barnet, uansett årsak. 

Anonymkode: 12d85...61b

Kan jo være flukt fra en voldelig X eller noe slikt også.

Anonymkode: 79035...914

Skrevet

Kan og være ustabile forhold hjemme, brudd,nytt forhold som ikke varer,  leie leilighet som er midlertidig, kortere vikariater osv

Skrevet

Militære, prester, prosjekter, andre jobber, voldelige ex, mobbing osv. Det er mange grunner til flyttinger

Anonymkode: 8f7e2...d0b

Skrevet

Det kan være utrolig mange ting som er grunn til det. Brudd med partner (e), for dyr husleie/huslån, utleier skal ha leilighet selv, finner ikke roen, trives ikke, dårlig økonomi osv. Jeg har en venninne som har flyttet minst 6 ganger de siste 8 årene, husker ikke helt. Barna har har byttet skole og barnehage en gang. Og de grunnene jeg har nevnt over er noen av grunnene til at hun stadig er på flyttefot. Som regel har hun ikke hatt et reelt valg om å flytte.

Anonymkode: 996fb...396

Skrevet

Flyttet selv 8 ganger før jeg fylte 9. Husbygging, midlertidig bolig, skilsmisse, mor starter på studier en plass, får jobb en annen plass. Dette var årsakene hos oss. Trenger ikke nødvendigvis være samme årsak til alle flyttingene, eller noe så dramatisk som voldelig familie. 

Anonymkode: 3a606...f42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...