Gå til innhold

Letter etter en ny og god sted for å bo


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Vi er en familie med to barn (1 år og 5 år) Vi er fra Spania men bor i Norge for nesten 4 år siden.

Vi bor nå i Holmenkollen, vi leie her, og vi liker så mye, desverre, vi vil gjerne å kjøpe noe, og her er umulig (velig dyr)

Vi skal flytte neste sommer, og vi letter etter en god sted for å bo. Jeg har søket mye, og leste mye om forskjellig steder og det er vanskelig å velge....

Vi vil gjerne å kjøpe en rekkehus eller noe slik, og dette er bare mulig (billigere) i Sandvika, Kolsås, Lommedalen///Haugerud-Alna og veien til Lørenskog/// og Holmlia. Vi vil ikke å flytte mer utenfor Oslo på grunnen av jobb, så disse steder er bra.

Men jeg leste så mye om disse steder og jeg har funnet veldig foskjellig mening. Den viktigste for oss er en rolig sted med bra skoler (eldste barn skal være 6 år og begynner på skole) Trygg og bra sted for barn, et sted uten problemer... Jeg vet vi er innvandrer, men vil ikke å bo i en sted hvor det er ikke nordmenn. Hvor vi bor nå er meste nordmenn og jeg liker fordi i generell er høflig, rolig...

Jeg leste dårlig ting om Holmlia, om guetto, vold, mafia... Også i Lørenskog, mye innvandrer, ikke nordmenn.... Også leste jeg om Kolsås noe at det var den "øst Oslo" i Bærum.... Hva er sant her, og hav er false...?

Jeg aksepterer at et sted kan ikke være idylliske, med null problemer.... men kanskje jeg kan finne noe rolig nok.... :-)

Noe mening, hjelp, orientering er super velkommen :-) tusen takk!!

Anonymkode: ced32...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lørenskog er et dårlig planlagt høl. Kolsås er helt ok. Vil ellers anbefale deg Rødtvet eller Ammerud. 

Anonymkode: 221a2...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, jeg trodde Ammerud var ikke bra, men....

jeg glemte å si/spørre, andre steder at dere anbefaler for å bo?, og steder at dere tenker jeg må unngå...

 

tusen takk!!

Endret av davidoslo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, davidoslo skrev:

ok, jeg trodde Ammerud var ikke bra, men....

jeg glemte å si/spørre, andre steder at dere anbefaler for å bo?, og steder at dere tenker jeg må unngå...

 

tusen takk!!

 

Anonymkode: ced32...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammerud er fint. God blanding av eneboliger og rekkehus og blokker, venner som har barn der sier det er god skole. Mye fritidstilbud og mye engasjerte folk.

 

Anonymkode: 221a2...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

problemer med asker er trafikk på vei jobb og tilbake, og jeg må kjøre bil på grunnen av min jobb. Hva synes dere som bor der om trafikk?, kjører bilen mot Oslo hver dar kl. 07:30 og tilbake kl. 17:00 ?

 

Anonymkode: ced32...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kjører du halv åtte som er i værste rushtid kan det ta opptil 1 time. Hjem kl. 17 er det ikke mye kø. Om dere er flere i bilen kan dere kjøre el-bil i kollektivfeltet i rushtid.

Anonymkode: 6d84b...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...