Gå til innhold

Juks og fanteri fra Kiwi

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Starter priskrig på havregrøt, makrell i tomat og kokt skinke." står det i avisa. Men dette er bare juks og fanteri.

Tidligere i år kostet en pakke kokt skine ca. 18 kr. Så satt de opp prisen til 24,90 den 1. august. Nå slår de opp stort at prisen er senket til 22,90. 

Dette er bare juks.

Anonymkode: fcfd3...0bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde du egentlig regnet med noe annet? jeg trodde alle visste man må sjekke priser nøye, for de setter de av og til opp for å sette de ned igjen på tilbud, eller de har supertilbud som er 2 kroner billigere enn full pris. Det gjelder vel de fleste kjeder, Spesielt  på 10 kroners marked skal man ha tungen rett i munnen

Anonymkode: a5cce...0dc

Skrevet

Markedsføring er ofte slik. Det er en kapitalistisk verden der ute.

Anonymkode: 2fce0...330

Skrevet

1 Februar og 1 august går veldig mange varer opp i pris, da kommer ofte nye varer også!

Anonymkode: 65721...3e8

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

1 Februar og 1 august går veldig mange varer opp i pris, da kommer ofte nye varer også!

Anonymkode: 65721...3e8

Det er unnskyldningen butikkene bruker... jeg har ofte sett varer gå opp i det dobbelte og noen ganger opptil 3-4 ganger originalprisen i løpet av 1 år. Hvis en vare går opp mer enn en indexregulering burde det kalles svindel. Jeg nekter å kjøpe sykt overprisede varer, men synes synd på de som bare kjøper det samme vanlige uten å sjekke prisen (og/eller kvitteringen). Takke meg til tilbud selv om det ofte ikke er så gode priser da heller nå for tiden.

Anonymkode: 34af0...19f

Skrevet

Kiwi her som jeg bor har blitt ekstremt sleipe. De har begynt å legge varer med en helt annen pris under en billigere prislapp. Kom nettopp hjem og så at de har fått seg 55 kroner for mye på fordelt på bare 3 varer. Det ser ut som feks kjøttkakene koster 40, så ser man på kvitteringen at de har tatt over 60 for dem. Konfronterer man dem, gjelder prisen en annen vare som de dessverre er tomme for eller har lagt et helt annet sted. 

Anonymkode: 18d92...b51

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er unnskyldningen butikkene bruker... jeg har ofte sett varer gå opp i det dobbelte og noen ganger opptil 3-4 ganger originalprisen i løpet av 1 år. Hvis en vare går opp mer enn en indexregulering burde det kalles svindel. Jeg nekter å kjøpe sykt overprisede varer, men synes synd på de som bare kjøper det samme vanlige uten å sjekke prisen (og/eller kvitteringen). Takke meg til tilbud selv om det ofte ikke er så gode priser da heller nå for tiden.

Anonymkode: 34af0...19f

Selvfølgelig kan man ikke kalle det svindel, butikkene bestemmer hvilke pris de vil ta for varene og forbrukerne bestemmer om de vil kjøpe varene.

Anonymkode: 73c32...4c0

Skrevet

Viss prislapp og kvittering viser feil pris, og de ikke gir meg den rette prisen som står på hylla under varen, får de varen i retur! Viss butikken ikke kan prise rett, er det deres feil ene og alene og kunden bør få varen til den prisen som står! Sjekket ALLTID kvitteringen,og hver 2 eller 3 gang, er det en feil på den. Smoothie til 10kr, blei fort til 20kr gitt......

Anonymkode: 6675d...9df

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Viss prislapp og kvittering viser feil pris, og de ikke gir meg den rette prisen som står på hylla under varen, får de varen i retur! Viss butikken ikke kan prise rett, er det deres feil ene og alene og kunden bør få varen til den prisen som står! Sjekket ALLTID kvitteringen,og hver 2 eller 3 gang, er det en feil på den. Smoothie til 10kr, blei fort til 20kr gitt......

Samme her. Men pes at det må være sånn. Den ene Rema-butikken her er enestående, der er det aldri feil. I alle andre butikker her må man passe på som en hauk, blir nesten alltid noe feil. 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kiwi her som jeg bor har blitt ekstremt sleipe. De har begynt å legge varer med en helt annen pris under en billigere prislapp. Kom nettopp hjem og så at de har fått seg 55 kroner for mye på fordelt på bare 3 varer. Det ser ut som feks kjøttkakene koster 40, så ser man på kvitteringen at de har tatt over 60 for dem. Konfronterer man dem, gjelder prisen en annen vare som de dessverre er tomme for eller har lagt et helt annet sted. 

Denne er klassisk. Og ekstra frekt når de påstår de har blitt plassert feil og ‘beklager seg. De har beklaget seg veldig ofte for å si det sånn..

Anonymkode: 8c7b8...b88

Skrevet

Mye juks i den bransjen ja. Og et tips til dere alle ( som jeg dessverre bare nettopp har begynt med selv), er å alltid takke ja til kvitteringen. Etter jeg begynte med det har jeg stadig oppdaget feil. Og det er nesten litt skremmende å tenke på hvor ofte det skjer feil på regningene hos folk flest. Og butikken slipper unna med det fordi det aldri blir oppdaget. For ikke lenge siden kom jeg hjem med 3 ekstra varer på kvitteringen min til en sum av hele 170 kr...bla laksefilet. Jeg som ikke en gang liker laks. Det viste seg at dette var varer som var blitt satt på vent hos kunden før meg og havnet ved en feil på regningen min...Dette hadde ikke blitt oppdaget uten kvittering.

Savner tiden der en fikk kvitteringen automatisk og dermed slapp og måtte be om den selv og nesten føle seg som en plage for betjeningen...

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Savner tiden der en fikk kvitteringen automatisk og dermed slapp og måtte be om den selv og nesten føle seg som en plage for betjeningen...

Snakk om å være persilleblad. Be om kvittering og slutt å spille butikk-offer. 

Det er ikke dyr mat i Norge og om du følger litt med på priser og tilbud (eller «går-ut-på-dato-kurven») får man mye god mat for en billig penge. Vi er familie på 5 og vi får de fleste middager til under 100,- fordi jeg nesten alltid kjøper tilbudsvarer og fryser det ned. I går spiste vi fisk (renskåret torsk i nydelige fileter), grønnsaker, poteter og saus til 80,-

Matbransjen er ikke sleipere enn andre bransjer.

Anonymkode: 89427...474

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mye juks i den bransjen ja. Og et tips til dere alle ( som jeg dessverre bare nettopp har begynt med selv), er å alltid takke ja til kvitteringen. Etter jeg begynte med det har jeg stadig oppdaget feil. Og det er nesten litt skremmende å tenke på hvor ofte det skjer feil på regningene hos folk flest. Og butikken slipper unna med det fordi det aldri blir oppdaget. For ikke lenge siden kom jeg hjem med 3 ekstra varer på kvitteringen min til en sum av hele 170 kr...bla laksefilet. Jeg som ikke en gang liker laks. Det viste seg at dette var varer som var blitt satt på vent hos kunden før meg og havnet ved en feil på regningen min...Dette hadde ikke blitt oppdaget uten kvittering.

Hvilken butikk handler du på? Jeg bruker rema, og de er supergode på å spørre om jeg vil ha kvittering.

Anonymkode: 08996...6d4

Skrevet

Jøss, sjekker dere prisen på all mat dere kjøper?? Har aldri sett på en prislapp på evigheter...

det må da ta superlang tid å handle? Må innrømme jeg ikke aner hva en melk koster, 15kr eller 30kr

Anonymkode: d20f5...f88

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

"Starter priskrig på havregrøt, makrell i tomat og kokt skinke." står det i avisa. Men dette er bare juks og fanteri.

Tidligere i år kostet en pakke kokt skine ca. 18 kr. Så satt de opp prisen til 24,90 den 1. august. Nå slår de opp stort at prisen er senket til 22,90. 

Dette er bare juks.

Anonymkode: fcfd3...0bc

Jeg vet. Det skulle ha vært en regel om at matbutikker ikke hadde lov til å øke prisen på varer med mer enn 20% i løpet av et år.

Anonymkode: 23fc6...07f

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jøss, sjekker dere prisen på all mat dere kjøper?? Har aldri sett på en prislapp på evigheter...

det må da ta superlang tid å handle? Må innrømme jeg ikke aner hva en melk koster, 15kr eller 30kr

Masse varer som har gått opp fra for eksempel 15 til 24, fra 32 til 41 osv. Frustrerende og irriterende. 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Masse varer som har gått opp fra for eksempel 15 til 24, fra 32 til 41 osv. Frustrerende og irriterende. 

Hvorfor er det frustrerende? Er det økt innkjøpspris må de vel sette opp prisen eller skal de sponse deg og din familie? Har dere fulgt med i media i sommer? Avlinger er ødelagt, dyr får ikke nok for osv. Er dere overrasket over at prisen stiger?

Du får kjøpe andre ting i stedet hvis prisøkningen er så fryktelig.

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet. Det skulle ha vært en regel om at matbutikker ikke hadde lov til å øke prisen på varer med mer enn 20% i løpet av et år.

Og aldri tilbud heller!

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Greit å være prisbevisst synes jeg. Sjekker ofte kilopris og kjøper det som er billigst.

Skrevet

Kjøpte en liten eske halspastiller igår. Det stor 9,50 på hyllelappen, men i kassa gikk den inn til 19,50. Dobbelt så mye. Ikke kjempekrise for meg personlig, men et god eksempel på lureri.

Anonymkode: f071c...96d

Skrevet

På apoteket er kvitteringsmaskinen satt på slik at kvitteringen kommer ut uansett, vil kunden ha pose, stapper jeg den rett oppi, ellers spør jeg om de vil ha den.

Butikken har plikt å enten spør eller gi med kvittering automatisk.

På kiwi og rema her, gidder de ikke spør om kunden vil ha den i det hele tatt.... jeg spør og så å si annenhver gang har jeg betalt for mye for varer eller det har blitt slått inn feil eller andre varer og! Ikke bra dette her. En må følge med

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kjøpte en liten eske halspastiller igår. Det stor 9,50 på hyllelappen, men i kassa gikk den inn til 19,50. Dobbelt så mye. Ikke kjempekrise for meg personlig, men et god eksempel på lureri.

Anonymkode: f071c...96d

Sa du ifra da? 

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På apoteket er kvitteringsmaskinen satt på slik at kvitteringen kommer ut uansett, vil kunden ha pose, stapper jeg den rett oppi, ellers spør jeg om de vil ha den.

Butikken har plikt å enten spør eller gi med kvittering automatisk.

På kiwi og rema her, gidder de ikke spør om kunden vil ha den i det hele tatt.... jeg spør og så å si annenhver gang har jeg betalt for mye for varer eller det har blitt slått inn feil eller andre varer og! Ikke bra dette her. En må følge med

Kommer an på apoteket. Jeg har jobbet et sted der vi spurte kunden om de ville ha kvittering, før vi avsluttet kjøpet. 

Alle matbutikkene jeg er innom i denne byen, har alltid spurt om jeg vil ha kvittering. 

Anonymkode: 33a7d...d69

Skrevet
3 hours ago, Anonym bruker said:

Hvorfor er det frustrerende? Er det økt innkjøpspris må de vel sette opp prisen eller skal de sponse deg og din familie? Har dere fulgt med i media i sommer? Avlinger er ødelagt, dyr får ikke nok for osv. Er dere overrasket over at prisen stiger?

Du får kjøpe andre ting i stedet hvis prisøkningen er så fryktelig.

Enig. Det er krise for bøndene nå, hauger av dyr må sendes til slakt for det er ikke for å få tak i. Men det er klart det er vanskelig for dere stakkars som må betale tre kroner mer for melka...

Anonymkode: 312ce...cdb

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gjør det, for jeg har et lite og stramt budsjett, så hvis prisene ikke stemmer så har jeg for lite penger når jeg kommer til kassa, og det er kjipt og litt pinlig noen ganger. Så jeg blir litt frustret når prisene ikke stemmer

Anonymkode: a5cce...0dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...