Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #1 Skrevet 21. august 2018 Sier min kollega. Hun ble syk i går. Jeg er jo nesten aldri syk sa hun. Da lurer jeg på hvilken verden enkelte lever i. Hun har vært hjemme sikkert 6 ganger siste året. Egenmelding og sykemelding. Ikke for at dét gjør noe, folk blir syke. Men hva får folk til å tro at de nesten aldri er syke når de har vært hjemme minst 30 dager siste året? Hva er din definisjon på nesten aldri syk? Jeg har ikke vært syk på tre år nå, det tenker jeg er mer i gata, nesten aldri syk. Ikke for at jeg skal ha en medalje for å ha generelt god helse. Jeg har også en venninne som konsekvent kaller forkjølelse influensa. Hun har influensa to ganger i året. 🙄 Anonymkode: 72bae...391
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #2 Skrevet 21. august 2018 Men gjør det noe?? Anonymkode: db4bd...a0e
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #3 Skrevet 21. august 2018 Jeg har en venninne som har hatt mer enn en lett forkjølelse, av typen hun fortsatt kunne gå på trening med, på over 24 år. Da kan hun si hun nesten aldri blir syk. Anonymkode: f270f...be1
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #4 Skrevet 21. august 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men gjør det noe?? Anonymkode: db4bd...a0e Jeg stiller nå et spørsmål. Selvsagt gjør det ikke noe. Jeg blir irritert over folk som sier slik, de må mangle litt omløp i hodet. De fremstår som litt dumme. Anonymkode: 72bae...391
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #5 Skrevet 21. august 2018 Hehe, de mangler kortidshukommelse, som en gullfisk Mamma er også sånn, sier hun nesten aldri er syk, men hun er forkjølet flere ganger i året. Jeg bare ler av det, det er jo bare komisk. Anonymkode: 9d325...359
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #6 Skrevet 21. august 2018 Jeg definerer "nesten aldri syk" som at man er syk max 1-2 ganger i året. Selv er jeg aldri syk, sist jeg selv var syk og borte fra jobb var i 2012, da hadde jeg influensa. Hadde 1/2 sykt barn dag i april i fjord. Før dette er det vel flere år siden jeg har hatt sykt barn dag også. Må legge til at barnet som da var 11,5 år var alene hjemme, og det gikk helt greit noen timer. Vi hadde avtalt at hun bare skulle ringe dersom hun ikke ville være alene mer. Tror kanskje gangen før hvor jeg måtte gå hjem fra jobb pga sykt barn er for 5 år siden, da jeg måtte på sykehuset med eldste som hadde knekt kragebeinet. Anonymkode: cd549...06e
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #7 Skrevet 21. august 2018 Jeg er aldri syk 😄 Kun vært syk som barn, og sjelden da også. Anonymkode: 91db0...98d
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #8 Skrevet 21. august 2018 Parapraxis - slip og the tongue? Kanskje hun egentlig ikke var syk de andre gangene, bare lav terskel for fravær? Anonymkode: 70f08...da1
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #9 Skrevet 21. august 2018 Jeg regner meg som svært sjelden syk, husker ikke sist jeg var hjemme fra jobb pga. egen sykdom. Hatt et par runder 24 t oppkast de siste årene og lå rett ut noen dager da svineinfluensaen gikk. Vet ikke om det var det jeg hadde, men fikk Tamiflu og kom raskt på beina etter det i hvert fall. Ikke hatt egenmelding det siste året. Ungene er også sjelden syke, hender det er kvalme/hodepine på eldste. Ikke omgangssyke, bare varm og uggen. Har nesten lurt på om hun later som, det kommer ganske jevnlig og varer aldri mer enn en dag, men hun er faktisk varm, og av og til kaster hun opp. Yngste kan være snørrete og hoste litt, men husker ikke sist hun var skikkelig febervarm og syk i flere dager. Begge hadde også veldig milde runder med vannkopper, nesten ingen prikker og klødde lite, var over på under en uke (var nesten litt vanskelig å vite når de kunne sendes tilbake i bhg. så vi tok et par dager ekstra i tilfelle). Vi er heldige og har godt immunforsvar, håper det varer. Er det normalt at slikt endrer seg forresten? Jeg husker at da jeg var yngre (i ten/tyveårene, nå er jeg over 40) så slet jeg både med gjentagende halsvondt/betennelse og UVI, ikke hatt noen av delene på 8-10 år nå. Jobbet i butikk så jeg var nok mye mer utsatt for smitte (nå sitter jeg på kontor), men det forklarer ikke UVI. Første året jeg hadde eldstemann (nå 12 år) i barnehagen fikk jeg alt hun dro med seg hjem, mulig immunforsvaret fikk seg et boost da Anonymkode: 51503...29a
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #10 Skrevet 21. august 2018 Kan ikke si jeg aldri er syk da jeg sliter med migrene 😕 Men med unntak av det så får jeg en forkjølelse uten feber 1-2 ganger i året og dårlig mage når det går et par ganger i året. Siste jeg hadde feber var vel i 1998 da jeg hadde lungebetennelse, tror ikke kroppen min vet hvordan den gjør det 😛 Anonymkode: 0589a...9a7
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #11 Skrevet 21. august 2018 Jeg er syk ca en dag annet hvert år. Kvalifiserer det til "nesten aldri syk?" Anonymkode: ac93e...710
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #12 Skrevet 21. august 2018 Jeg kan også finne på å si det. Dvs jeg tror det, fordi jeg føler meg frisk og rask når jeg er frisk og glemmer fort noen dagers sykdom. Men når jeg virkelig tenker etter er jeg vel egentlig nokså ofte syk. Har også x antall sykemeldinger de siste årene med ryggproblemer, operasjoner og diverse. Anonymkode: b71c8...6b4
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #13 Skrevet 21. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg kan også finne på å si det. Dvs jeg tror det, fordi jeg føler meg frisk og rask når jeg er frisk og glemmer fort noen dagers sykdom. Men når jeg virkelig tenker etter er jeg vel egentlig nokså ofte syk. Har også x antall sykemeldinger de siste årene med ryggproblemer, operasjoner og diverse. Anonymkode: b71c8...6b4 Altså, poenget mitt var jo ikke å ta de som er oftere syk enn meg. Jeg lurte egentlig på hva som er «nesten aldri syk» for dere, da jeg synes denne kollegaen ofte er syk. At du har mye fravær i år er jo pga sykdom slik du beskriver det, og det er jo lov. Poenget var at om man skal beskrive seg som nesten aldri syk så bør man være det. Anonymkode: 72bae...391
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #14 Skrevet 21. august 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg stiller nå et spørsmål. Selvsagt gjør det ikke noe. Jeg blir irritert over folk som sier slik, de må mangle litt omløp i hodet. De fremstår som litt dumme. Anonymkode: 72bae...391 Takk, så da mangler jeg litt omløp i hodet da. For jeg kan og gjerne si det, og der og da så tenker jeg faktisk det. For jeg "fortrenger" litt at jeg er ganske mye borte til tider pga migrene. Men jeg ikke dum selv om jeg sier det altså, korttenkt med dårlig hukommelse ja, dum nei Anonymkode: 4ff01...94b
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #15 Skrevet 21. august 2018 Jeg har hatt litt fravær i år, men jeg har ikke vært syk. Jeg har brukket en ankel og så har jeg hatt en mindre operasjon. Jeg sier jo ikke at jeg har vært syk da, selv om jeg ikke har vært på jobb i to perioder. Syk sier jeg først hvis jeg er smitta med noe. Det kan ikke være sånn kollegaen din tenker, HI? Anonymkode: 3564e...299
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #16 Skrevet 21. august 2018 Jeg er irriterende sjelden syk! Det er mer enn en vintermorgen jeg kunne ønske meg en skikkelig forkjølelse eller snev av influensa, og holdt meg hjemme under dyna med god samvittighet. Men neida, jeg blir litt snufs, slapp og uggen og pøser på med paracet og halsdrops, og kreker meg på jobb. Jeg er altså nesten aldri sjuk. Anonymkode: 2ccc2...b97
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #17 Skrevet 21. august 2018 Bra for deg. Anonymkode: 46b0a...61e
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #18 Skrevet 21. august 2018 Men det er jo mye bedre å tro at man aldri blir syk og derfor definerer seg selv som en som har god helse. Syns det er så slitsomt med sjuklinger som blir syke bare de hører om omgangssyke innenfor bygrensene. Er en venn som er sånn; åh nå er datteren min syk, da blir jeg syk å. Selvoppfyllende profeti rett og slett. Anonymkode: 7c63e...6bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå