Gå til innhold

Søvnparalyse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med søvnparalyse hele livet, men de siste årene har det blitt mye verre. Det skjer flere ganger i uka opp til fem ganger hver kveld/natt. Blir skremt der og da, men det største problemet er at jeg blir forferdelig sliten av det. Hele den neste dagen blir ødelagt. Jeg jeg sliten og tung i kroppen og får ikke gjort stort annet enn å ligge i senga. 

Noen som har peiling på dette? Kan jeg oppsøke lege, eller er det helt vanlig? 

Anonymkode: bb72c...703

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvor vanlig det er å ha det så ofte, men jeg sliter også med det. Synes det er så skummelt at jeg sliter med å sovne igjen. Det kommer ofte veldig hyppig om jeg er stresset eller har mye å tenke på. 

Den ene søvnparalysen jeg har er den hvor jeg ikke kan bevege meg eller skrike selv om jeg prøver, og at det ser ut som noe/noen står over meg. Den andre paralysen jeg har hatt mye det siste året (aldri hatt den før det) er at noe drar/suger meg mot sengekanten. Jeg prøver å skrike og stritte i mot, men det går ikke. Våkner alltid skikkelig til før jeg havner på gulvet. Jeg legger meg alltid i midten av sengen pga dette (mannen min får veldig liten plass :p) 

Anonymkode: 33773...bc7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...