Anonym bruker Skrevet 20. august 2018 #1 Skrevet 20. august 2018 11-åringen vil ikke være med på fotball lenger, og det er ingen idrett hun heller vil. Føler at hun bør delta på noe, men det må jo være lystbetont 😮 Noen med samme problem? Hvordan har dere løst det? Anonymkode: ab3cd...3e6
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 20. august 2018 #2 Skrevet 20. august 2018 En fritidsaktivitet skal være lystbetont. Har dere prøvd noe annet enn idrett da? Kulturskole, korps, 4H, speider etc?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2018 #3 Skrevet 20. august 2018 Vi krever at de skal være med på minst en fysisk aktivitet, men de velger hva selv. I tillegg kan de velge en annen aktivitet hvis de vil. Anonymkode: 87df2...3d3
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 20. august 2018 #4 Skrevet 20. august 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Vi krever at de skal være med på minst en fysisk aktivitet, men de velger hva selv. I tillegg kan de velge en annen aktivitet hvis de vil. Anonymkode: 87df2...3d3 Jeg synes det er feil å kreve noe sånt. Da må det i tilfelle være en aktivitet de ønsker å delta på.
Førstemann Skrevet 20. august 2018 #5 Skrevet 20. august 2018 Vi krever også en fysisk aktivitet. Synes ikke det er feil i det hele tatt. Skulle ønske mine foreldre hadde gjort det samme, det er viktig å holde seg fysisk aktiv selv om det ikke er det man har mest lyst til der og da. Minste er i tillegg overvektig og må pushes veldig for å være aktiv. De velger selvsagt idrett eller treningsform selv.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2018 #6 Skrevet 20. august 2018 4 minutter siden, Kari Mari skrev: En fritidsaktivitet skal være lystbetont. Har dere prøvd noe annet enn idrett da? Kulturskole, korps, 4H, speider etc? Hun er med i korps, men jeg tenkte mer på en aktivitet der hun får brukt kroppen mer. Jeg er alene i hverdagen, og får ikke dratt henne med på hverdagsaktiviteter pga. min egen helse. Hun og vennene farter og leker ikke slik de pleide. Alt de trenger er innenfor kort rekkevidde, så det blir for lite aktivitet, men føler ikke at tvang er det rette heller. Hun har fått tilbud om speider, taekwondo, svømming, forskjellig dans, turn, håndball, innebandy, badminton, tennis... Anonymkode: ab3cd...3e6
Anonym bruker Skrevet 20. august 2018 #7 Skrevet 20. august 2018 2 minutter siden, Kari Mari skrev: Jeg synes det er feil å kreve noe sånt. Da må det i tilfelle være en aktivitet de ønsker å delta på. Det er vi uenige. Jeg mener det er så viktig å holde på vanen med jevnlig trening at det er noe de ikke får lov til å slutte med. Vi hjelper dem da selvfølgelig med å finne aktiviteter de liker. Anonymkode: 87df2...3d3
Anonym bruker Skrevet 20. august 2018 #8 Skrevet 20. august 2018 1 minutt siden, Førstemann skrev: Vi krever også en fysisk aktivitet. Synes ikke det er feil i det hele tatt. Skulle ønske mine foreldre hadde gjort det samme, det er viktig å holde seg fysisk aktiv selv om det ikke er det man har mest lyst til der og da. Minste er i tillegg overvektig og må pushes veldig for å være aktiv. De velger selvsagt idrett eller treningsform selv. Problemet medforbalken er at hun mangler interesse, derfor begynner hun å falle i fra i forhold til de andre som synes det er gøy. I følge læreren gir hun jernet i gymtimer, men set finnes ingen idrett som har varierte aktiviteter slik de har i gymtimer... Anonymkode: ab3cd...3e6
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 20. august 2018 #9 Skrevet 20. august 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er vi uenige. Jeg mener det er så viktig å holde på vanen med jevnlig trening at det er noe de ikke får lov til å slutte med. Vi hjelper dem da selvfølgelig med å finne aktiviteter de liker. Anonymkode: 87df2...3d3 Men når det ikke er noe de liker, slik HI skriver. Da er det jo tvang, og blir heller ikke lystbetont. Hvordan hadde vi voksne likt det, om vi ble tvunget med på en aktivitet vi egentlig ikke likte?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2018 #10 Skrevet 20. august 2018 Uff jeg synes det er så trist at unge i dag på død og liv skal pushes og tvinges til sånt. Ikke rart at mange går på en psykisk smell. Det er utallige krav de stilles overfor, både på skole og sosialt. Og på toppen av det hele så skal foreldrene KREVE at de går på en aktivitet også. Bare fordi foreldrene føler de må. Hvorfor må de det? Hvorfor kan ikke fritiden være den arenaen de kan puste litt på? Anonymkode: 7f7b8...d04
Anonym bruker Skrevet 20. august 2018 #11 Skrevet 20. august 2018 18 minutter siden, Kari Mari skrev: Men når det ikke er noe de liker, slik HI skriver. Da er det jo tvang, og blir heller ikke lystbetont. Hvordan hadde vi voksne likt det, om vi ble tvunget med på en aktivitet vi egentlig ikke likte? Det finnes såpass mange idretter at det skal godt gjøres ikke å finne noe man kan lære å trives med. Ofte må man bare komme inn i det. De tingene man misliker er ofte de man føler seg dårlige i. Når man bare kommer i gang og mestrer det grunnleggende er det mye som blir gøy. Hvis ungene har prøvd en idrett et år og vil skifte til noe annet er det helt greit, men de får ikke skifte til ingenting. Anonymkode: 87df2...3d3
Anonym bruker Skrevet 20. august 2018 #12 Skrevet 20. august 2018 Enig med anonym nr 10. Barn i dag er stresset og deprimert fordi de føler at de må prestere hele tiden. Hun går i 5. klasse og er fortsatt et barn. La henne leke og styre litt selv. At hvert bidige minutt av barnets våkentid skal styres av voksne, er jeg helt imot. Anonymkode: 2d0d9...a0f
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 20. august 2018 #13 Skrevet 20. august 2018 (endret) 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det finnes såpass mange idretter at det skal godt gjøres ikke å finne noe man kan lære å trives med. Ofte må man bare komme inn i det. De tingene man misliker er ofte de man føler seg dårlige i. Når man bare kommer i gang og mestrer det grunnleggende er det mye som blir gøy. Hvis ungene har prøvd en idrett et år og vil skifte til noe annet er det helt greit, men de får ikke skifte til ingenting. Anonymkode: 87df2...3d3 Men hvorfor MÅ barnet ditt på død og liv gå på en organisert aktivitet. Kan hun ikke selv får velge dette? Det er jo fritiden hennes. Den bør være hennes egen. Endret 20. august 2018 av Kari Mari
Anonym bruker Skrevet 20. august 2018 #14 Skrevet 20. august 2018 2 minutter siden, Kari Mari skrev: Men hvorfor MÅ barnet ditt på død og liv gå på en organisert aktivitet. Kan h*n ikke selv får velge dette? Det er jo fritiden hennes. Den bør være hennes egen. Hun må de for å få en god treningsbane og for å ha en annen arena å utfolde seg enn skolen. Anonymkode: 87df2...3d3
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 20. august 2018 #15 Skrevet 20. august 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun må de for å få en god treningsbane og for å ha en annen arena å utfolde seg enn skolen. Anonymkode: 87df2...3d3 Men hva med å vente til hun selv kommer med et ønske? Mine barn var også litt som din datter. De prøvde ut forskjellige grener, men fant liksom ikke sin greie før de var tenåringer.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2018 #16 Skrevet 20. august 2018 15 minutter siden, Kari Mari skrev: Men hva med å vente til hun selv kommer med et ønske? Mine barn var også litt som din datter. De prøvde ut forskjellige grener, men fant liksom ikke sin greie før de var tenåringer. Min datter? Jeg har 3 av dem. Alle trener regelmessig, men alle har hatt perioder de ikke har hatt lyst. Det er en bøyg å begge med noe, men det er vår oppgave som foreldre å gi innarbeide gode vaner. Å være aktiv og hode seg i form bør være en like stor selvfølge som å lese bøker og velge seg sunn mat i hverdagen. Anonymkode: 87df2...3d3
Anonym bruker Skrevet 20. august 2018 #17 Skrevet 20. august 2018 2 hours ago, Anonym bruker said: 11-åringen vil ikke være med på fotball lenger, og det er ingen idrett hun heller vil. Føler at hun bør delta på noe, men det må jo være lystbetont 😮 Noen med samme problem? Hvordan har dere løst det? Anonymkode: ab3cd...3e6 Hvorfor må hun være med på noe? Anonymkode: d1d71...a11
Anonym bruker Skrevet 20. august 2018 #18 Skrevet 20. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Min datter? Jeg har 3 av dem. Alle trener regelmessig, men alle har hatt perioder de ikke har hatt lyst. Det er en bøyg å begge med noe, men det er vår oppgave som foreldre å gi innarbeide gode vaner. Å være aktiv og hode seg i form bør være en like stor selvfølge som å lese bøker og velge seg sunn mat i hverdagen. Anonymkode: 87df2...3d3 Hun er helt sikkert aktiv nok. Det går i full fart på skolen, og hvis hun i tillegg går til og fra, får hun nok mosjon. Dersom hu i tillegg er ute med venner på ettermiddagene og i helgene, har du ingenting å frykte. Anonymkode: 2d0d9...a0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå