Anonym bruker Skrevet 20. august 2018 #1 Skrevet 20. august 2018 ...som kommer inn til oss og markerer? Jeg er så lei av en udefinerbar sur, kvalm lukt som med ujevne mellomrom dukker opp på forskjellige steder i huset. Nå har jeg nettopp rundvasket vaskerommet, for der stinket det. Jeg fant flekker her og der, på høyskapet, på benken og på vinduet. En gang var det blomsterpotta oppe som var brukt som do. Vi har katt selv, men det er ikke hun som tisser inne. Jeg har fersket nabokatter flere ganger. Jeg er så lei! Noen med råd? Anonymkode: fdb9d...6d7
Anonym bruker Skrevet 20. august 2018 #2 Skrevet 20. august 2018 Her på bygda blir ukastrerte hannkatter skutt, men det er kanskje ikke løsningen du er ute etter. Hvordan kommer de seg inn da? Anonymkode: cb99e...cf0
Anonym bruker Skrevet 20. august 2018 #3 Skrevet 20. august 2018 Du kan gjøre diverse tiltak ute - finnes det ikke en type spray du kan spraye rundt tomtegrensa? Hvordan kommer kattene seg inn? Kanskje dere må bli bedre til å lukke dører og vinduer. Hvis du har luke til din egen katt, kan du bytte den ut med en luke som kommuniserer med en chip i kattens halsbånd. Da åpner den seg kun for din katt. I tillegg kan du gå rundt til naboene og finne eierne og be dem om å kastrere. Ansvarlige katteeiere gjør det. Anonymkode: 9dfa4...67e
Anonym bruker Skrevet 20. august 2018 #4 Skrevet 20. august 2018 De kommer inn via dører og vinduer. Nå i sommer har det jo vært så varmt at vi hadde krepert hvis vi ikke kunnet åpne verandadøren og/eller vinduer. I tillegg løper alle gatas unger inn og ut her, og stadig vekk glemmer de å lukke døra. Fungerer disse produktene som man kan spraye, da? Syns jeg har lest at det bare er lureri. Og hva med vår egen katt? Joda, vi har forresten egen katteluke som kun virker på hennes chip. Æsj. Jeg er bare så lei. Hi Anonymkode: fdb9d...6d7
Anonym bruker Skrevet 20. august 2018 #5 Skrevet 20. august 2018 Skrem den vekk. Jeg lusket og spylte den ned med hageslangen i det den skulle gå inn. Jeg har også lyden av sinna hund på telefonen som jeg har spilt av. De har sluttet å komme bort nå. Anonymkode: 948c0...e6c
Anonym bruker Skrevet 20. august 2018 #6 Skrevet 20. august 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Du kan gjøre diverse tiltak ute - finnes det ikke en type spray du kan spraye rundt tomtegrensa? Hvordan kommer kattene seg inn? Kanskje dere må bli bedre til å lukke dører og vinduer. Hvis du har luke til din egen katt, kan du bytte den ut med en luke som kommuniserer med en chip i kattens halsbånd. Da åpner den seg kun for din katt. I tillegg kan du gå rundt til naboene og finne eierne og be dem om å kastrere. Ansvarlige katteeiere gjør det. Anonymkode: 9dfa4...67e 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Her på bygda blir ukastrerte hannkatter skutt, men det er kanskje ikke løsningen du er ute etter. Hvordan kommer de seg inn da? Anonymkode: cb99e...cf0 Min katt ble kastrert allerede da han var fem måneder, men markerer mye likevel. Han går heldigvis ikke inn til noen. Jeg har sagt at naboene bare må slenge han vekk med vann eller lignende (ikke skade han på noen måte selvsagt). Anonymkode: 301e5...636
Anonym bruker Skrevet 20. august 2018 #7 Skrevet 20. august 2018 Lite å gjøre annet enn å la vær å lufte eller bruke vinduer i det hele tatt. Katter er øverst på verdenstronen og ukrenkelige, de må få gjøre akkurat som de vil for det er jo instinktet dens. Anonymkode: 7d899...d5a
Anonym bruker Skrevet 20. august 2018 #8 Skrevet 20. august 2018 Er det normalt at katter går inn og markerer hos andre, spesielt når man har egen katt? Jeg har en hunnkatt og har av og til besøk av katter som sniker seg litt mat, men har aldri opplevd noen som tisser inne hos meg. Da hadde jeg blitt fortvilet Anonymkode: d98ba...1da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå