Gå til innhold

Mobbing


lalapoh

Anbefalte innlegg

Hei

Min eldste sønn på 9 gruer seg til skulestart. Der er 1 gutt i klassen som har plaget han 3,5 år, men han slipper unna med det. I sommer kom min sønn grinande heim etter at denne gutten mobbet han for så og si at om han ikke drog det stygge trynet sitt heim skulle han personlig knuse skallen på min sønn. Den andre gangen hadde han sparket og spytta på sønnen min. Nå den 3 gangen stakk vedkommende av med sykkelen til sønnen min og løsnet bremser, slapp ut nesten all luft av dekka på sykkelen og løsnet på styret og diverse andre ting. Da han kom tilbake med sykkelen måtte absolut sønnen min sykle på den. Sønnen min nektet så den gutten som er både større og feitare begynte å jage sønnen min slik at han flaug over styret på sykkelen. Da sambueren min kom bort og skulle hente sykkelen stak denne gutten av i ei himmla fart, Har prøvd å snakke med mora, men det hjelper ikke for sønnen hennes gjør ingenting gale. Storesøstera til denne gute skal nå begynne i 7 og sparker og spytter på sønnen min helt ut av det blå. I klasserommet kaster denne gutten papirbiter, viskelær biter og blyant stumper. Skal nå begynne og notere ned kva denne gutten gjør mot min sønn med dato slik at eg kan vise kontakt lærer som ikke har fått med seg noen ting av alt som har skjedd i skoletida. Vurderer nå å gå til politiet og barnevernet om det ikke forbedrer seg. Eller har noen her et tips på korleis eg kan gå frem. 

 

Hilsen ei fortvilt mor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 19.8.2018 den 21.48, lalapoh skrev:

Hei

Min eldste sønn på 9 gruer seg til skulestart. Der er 1 gutt i klassen som har plaget han 3,5 år, men han slipper unna med det. I sommer kom min sønn grinande heim etter at denne gutten mobbet han for så og si at om han ikke drog det stygge trynet sitt heim skulle han personlig knuse skallen på min sønn. Den andre gangen hadde han sparket og spytta på sønnen min. Nå den 3 gangen stakk vedkommende av med sykkelen til sønnen min og løsnet bremser, slapp ut nesten all luft av dekka på sykkelen og løsnet på styret og diverse andre ting. Da han kom tilbake med sykkelen måtte absolut sønnen min sykle på den. Sønnen min nektet så den gutten som er både større og feitare begynte å jage sønnen min slik at han flaug over styret på sykkelen. Da sambueren min kom bort og skulle hente sykkelen stak denne gutten av i ei himmla fart, Har prøvd å snakke med mora, men det hjelper ikke for sønnen hennes gjør ingenting gale. Storesøstera til denne gute skal nå begynne i 7 og sparker og spytter på sønnen min helt ut av det blå. I klasserommet kaster denne gutten papirbiter, viskelær biter og blyant stumper. Skal nå begynne og notere ned kva denne gutten gjør mot min sønn med dato slik at eg kan vise kontakt lærer som ikke har fått med seg noen ting av alt som har skjedd i skoletida. Vurderer nå å gå til politiet og barnevernet om det ikke forbedrer seg. Eller har noen her et tips på korleis eg kan gå frem. 

 

Hilsen ei fortvilt mor

Snakk med læreren eller rektor. Politi? Skjønner at du ikke klarer å være objektiv, men prøv å ta innover deg at det andre barnet også bare er et jevnaldrende barn. Ikke en hardbarket kriminell, litt som han beskrives her.

Det er umulig å si om dette er mobbing, begges versjon er ikke fortalte og observert. Det er litt merkelig at ingen voksne har fått med seg atferdeni klasserommet da. 

Skolen må være et rett sted å begynne. Eller du kan ringe moren hans og invitere ham og henne hjem til dere. Da er nok mye løst tenker jeg. 

Anonymkode: 8db09...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skolen vet om det, eg får sjeldent eller så og si aldri vite kva som skjer på skolen. Har snakket med lærer og rektor, men ingenting blir gjort. Sønnen min tørr ikke å leike med dem i klassen da han sier at han skal knuse hode på sønnen min, drepe lillebroren osv. Denne gutten ringte til min sønn for å plage han. Sønnen min satte på høytaler og eg fikk sjokk da eg hørte kva denne 9 år gamle gutten kunne si til en som er like gammel. Han satt i andre enden og kalla sønnen min for et jævla fittetryne, han skulle drepe han om han viste seg på skoleplassen, så lirte han ut av seg at sønnen min er tilbestående idiot som ikke kan noen ting. Sønnen min begynte å gråte og eg sa til dennne gutte at nok er nok om han plager min sønn i gjen så ringer eg politiet. Der blei fred i 3 uker så begynte han i gjen denne gangen med eldre elever så holder min sønn fast slik at han blir redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres helt forferdelig ut og er noe du må kreve at skolen tar tak i med en gang. Om det ikke skjer endringer veldig snart bør du ta det videre oppover i systemet. 

Du har snakket med moren uten resultat. Og ofte har saker flere sider, men det du beskriver her er så pass grovt at du bare må få stoppet det. Og krev at alle rundt dere bidrar. 

Fint at du dokumenterer, i tillegg til at dere foreldre må sette inn alt dere har, nå !

Håper det bli bedre for gutten deres. 

Anonymkode: c3726...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmeld skolen til fylkesmannen. Fylkesmannen stiller større krav til skolen enn du klarer selv. Når jeg anmeldte mitt barns skole til fylkesmannen ble de livredde, og fylkesmannen var strengere med skolen enn jeg klarte. 

Anonymkode: 782ad...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...