Anonym bruker Skrevet 19. august 2018 #1 Skrevet 19. august 2018 Dere som er sykepleiere i tredelt turnus i 100 % stilling, hvordan fungerer det ifht friperioder? Har man slavisk arbeidsuke på 5 dager per uke eller har man lengre friperioder på mer enn 2 dager? Takker for svar 😊 Anonymkode: bc300...2e7
Anonym bruker Skrevet 19. august 2018 #2 Skrevet 19. august 2018 Nå jobber ikke jeg 100%, men hos oss har vi ønsketurnus. Det innebærer at de som jobber 100% setter opp lengre friperioder de også, så lenge de fyller opp timeantallet sitt på en 12-ukersturnus og de ikke jobber mer enn 2 søndager på rad. Hvordan det er hos de som jobber grunnturnus, vet jeg ikke. Anonymkode: a63e4...9a9
soleia Skrevet 19. august 2018 #3 Skrevet 19. august 2018 Jobbar berre todelt sjølv, men sidan turnusarbeid er 35,5 timar i veka, mot normalt 37,5, så opparbeidar ein seg ein ekstra fridag ca kvar 4. veke. Ein samlar gjerne opp eit par slike og får ei god langhelg innimellom.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2018 #4 Skrevet 19. august 2018 2 timer siden, soleia skrev: Jobbar berre todelt sjølv, men sidan turnusarbeid er 35,5 timar i veka, mot normalt 37,5, så opparbeidar ein seg ein ekstra fridag ca kvar 4. veke. Ein samlar gjerne opp eit par slike og får ei god langhelg innimellom. Takk for svar. Jeg visste ikke at turnusarbeid gjør at man jobber 35,5 timer per uke. Jeg er ikke begynt i jobben enda, men vet at jeg kommer til å ha 3 nattevakter på rad i den 12 ukers turnusen. Vil det da si at jeg etter hver nattevaktsuke får noen ekstra fridager siden 3 nattevakter blir 30 timer? HI Anonymkode: bc300...2e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå