Anonym bruker Skrevet 18. august 2018 #1 Skrevet 18. august 2018 Jeg er ufør og får 13000. Han har utbetalt ca 45000. Vi bygde hus for 10 år siden. I den tro jeg skulle jobbe. Vi er stadig blakk og jeg VET det er forbruk og ikke inntekt som er årsaken. Nå har vi ett reservekory dø. Vi har brukt 25 av 30 tusen på og ett gull kort vi har brukt 10 tusen av 50 på. Mitt mål er å Nille ut de to kortene innen februar...... Føler jeg ikke sløser.... men brukte 2000 kr på sko til jenta i dag....1100 til støvler og 400 til 8nnesko til gym og 500 til goretex joggesko..... Hun er 13 år.. .. Kan dere komme med gode tips ifht hva jeg skal kjøpe inn på??? I mai som kommer har vi 5 konfirmanter i nær slekt... og jula som kommer.... off..... Vi felles har 1 million i inntekt. 3.2 million i bolig lån. Og 80 000 i billån. Vi tenker 55000 inn og mnd, 7000 på mat og 30000 på utgifter. Fatter ikke hvorfor vi er blakke...... Har sett nok episoder av luksusfellen til å vite at mitt (over) forbruk er synderen..... Men nå har vi 25000 kr i minus på ett reservekory og 10 000 på ett annet. Og det MÅ vi prioritere å betale ned. Kom med gode råd..... Anonymkode: 5e6bf...cd2
Anonym bruker Skrevet 18. august 2018 #2 Skrevet 18. august 2018 Hvordan er det mulig? Man tenker at privatøkonomi må inn som et eget fag i skolen. Anonymkode: eac92...e07
Anonym bruker Skrevet 18. august 2018 #3 Skrevet 18. august 2018 Åh herregud for et forbruk! Er ikke synd på deg as. Anonymkode: 5e35b...9a0
Anonym bruker Skrevet 18. august 2018 #4 Skrevet 18. august 2018 Hvor tror du selv du kan spare, da? Anonymkode: aea84...ddc
Anonym bruker Skrevet 18. august 2018 #5 Skrevet 18. august 2018 1100 kr for noen støvler er jo helt sinnsykt!! Du er ikke akkurat den smarte personen her gitt.. Anonymkode: 9c62f...433
LeTwinsA Skrevet 18. august 2018 #6 Skrevet 18. august 2018 (endret) For det første så MÅ du sette opp budsjett og ha full kontroll på inntekter og utgifter. Mattestykket ditt stemmer jo ikke. Så her må du sette det opp og bruke kalkis e.l å summere. Du tar en runde og sier opp det dere IKKE trenger av abo på ulike ting. Du sjekker om dere har det billigste på strøm, forsikringer og telefon mm Dere må betale ned kortgjeld så fort som mulig. Har dere mulighet til avdragsfrihet på boliglån? så vil det lønne seg Dere klipper kredittkortene i to! og kaster dem Dere bestemmer nå at det blir rimelige gaver til jul og konfirmasjoner. Du kan begynne å lete etter tilbud nå og på black friday Dere slutter å kjøpe for dyre støvler , sko etc ... Her må dere ta dere selv i NAKKEN Endret 18. august 2018 av LeTwinsA
Anonym bruker Skrevet 18. august 2018 #7 Skrevet 18. august 2018 Hvor mange barn har dere? Bare det ene på 13 år? Dere må begynne med å sette opp et skikkelig budsjett, og lage flere kontoer. Egen konto til regninger, en til matbutikk med eget kort osv. Regner med dere har mye å spare inn bare dere vet eksakt hva pengene går til Anonymkode: c70d1...040
Anonym bruker Skrevet 18. august 2018 #8 Skrevet 18. august 2018 Jeg kjenner at jeg blir utrolig lei av sånne tråder. Dere har en million i felles inntekt , men så sitter du her og sutrer over hvordan dere skal klare dere økonomisk fordi dere har 5 konfirmanter i nær slekt til våren og jula kommer. Jeg blir rett og slett kvalm Anonymkode: c9d30...d0d
Anonym bruker Skrevet 18. august 2018 #9 Skrevet 18. august 2018 Kjøp to ender, la de møtes😁 Anonymkode: ad5c8...890
Anonym bruker Skrevet 18. august 2018 #11 Skrevet 18. august 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Troll8ng? Anonymkode: eac92...e07 Mener du TROLLING? Anonymkode: 9c62f...433
Nyttårs barn Skrevet 18. august 2018 #12 Skrevet 18. august 2018 Om du har flere barn, så kan de arve. Jeg lar minsta også arve sko, storebror har flere skopar som nesten ikke er slitt. De kan arves. Klær kan arves. Vi er ikke en sånn familie som drar på tur uansett vær, altså trenger barna kun et sett regntøy. Gutten min har faktisk hatt en allværsjakke som regnjakke nå i flere år. For et lite barn så kan innesko faktisk være sommerens turnsko eller sandaler som vaskes og brukes kun inne. Bursdagsgaver, kjøp inn på salg. Klær kan også brukes selv om de er stutte på armer eller ben, lapp ting som er ødelagt. Ødelagte strømpebukser eller ulltrøyer med hull kan brukes som buff i halsen. Kutt ut ferier og ekstra kos inntil dere kommer dere ovenpå. Si til barna at nå har vi stram økonomi en periode derfor må vi samarbeide om å ikke bruke penger på unødvendige ting.Ikke handle på cafe, ta med mat og kaffe på termos osv
Anonym bruker Skrevet 19. august 2018 #13 Skrevet 19. august 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvordan er det mulig? Man tenker at privatøkonomi må inn som et eget fag i skolen. Anonymkode: eac92...e07 Enig i at faget bør inn i skolen, men du må ikke tro at det vil endre noe særlig. Det er kun i blant det skorter på kunnskap hos dem dette gjelder; langt oftere handler det om vedvarende lav inntekt som faktisk ikke strekker til, økonomisk angst, eller lav impulskontroll og en tendens til å leve i nuet. Det siste kan igjen kan være et resultat av genetikk eller f.eks en oppvekst der du vet hva du har i øyeblikket, men ikke vet om det samme er tilgjengelig i morgen slik at det lønner seg å ikke vente (f. eks vokst opp med mange søsken og kamp om knappe goder), og mer. Anonymkode: 19492...bd2
Anonym bruker Skrevet 19. august 2018 #14 Skrevet 19. august 2018 Faste utgifter på 30’ er mye HI. Hva består disse i? Anonymkode: 19492...bd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå