Gå til innhold

hjernerystelse i barnehagen!


megm

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en sønn på 3,5 år som på onsdag fikk hjernerystelse i barnehagen.

jeg hadde hentet min andre sønn på en annen avdeling, men samme barnehage, når jeg kommer gående mot avdelingen til min sønn på 3,5 år så ser jeg han sitter på fanget til en ped.leder og gråter. jeg fikk da info om at han hadde falt av en sykkel (ikke hans) og slått seg hardt i hodet, haka, på hoften og på rumpa? har lite tro på at de faktisk så hva som skjedde, når det skjedde! henting av to barn som gåter samtidig, gjorde at jeg rett og slett glemte å spørre mer hva som hadde skjedd, og torsdagen og fredagen var det planleggingsdag så fikk ikke ringt tilbake og spurt om mer info. han gråter en hel time etter vi kommer hjem, og sovnet etter hvert. tenker det er en kombinasjon av at han ikke hadde tatt en lur i barnehagen og at han var sliten. senere på kvelden klager han mer og mer på smerter i hodet, og kaster opp etter hvert. da jeg drar på legevakten med han med en gang, og blir da sendt videre til akutten for innleggelse for observasjon. blir tatt CT av hodet, men finner ikke noe. blir informert etter flere timer med observasjon og prøver at det er hjernerystelse. jeg vet verken om han hadde på hjelm (trolig ikke), eller om han hadde vært bevisstløs når dette skjedde.  det som skremmer oss som foreldre er at dette er ikke første gang han har fått harde slag mot hode og kropp etter en dag i barnehage. ved flere anledninger har han kommet hjem med den ene kulen større enn den andre, store skrubbsår, store bitemerker..altså dette tar ingen slutt. de kommer alltid å sier han er en aktiv gutt, men sier også stort sett at de ikke så hva som skjedde der og da, på grunn av at de også har andre barn å passe på? føler at med en gang vi sier ifra om en ting som vi ikke er fornøyde med, så går dette ut over vår sønn som de hele tiden skal ha noe å si noe på. er det noen som vet hva vi har rett på, eventuelt hva vi kan gjøre med denne ene situasjonen som hjerneforstyrrelsen? stor sjans for at de lar barna sykle uten hjelm (observert dette ved flere tilfeller i barnehagen), lite til stede og lite tilsyn på barna. han har også sluttet med bleie første dagen i sommerferien, og nekter å ha på bleie ellers. i barnehagen nekter han å gå på do, hylskriker og det ser veldig traumatisk ut. de sier de ikke har tid til å sjekke om han må på do, hvis han tisser på seg så er det er mega stort problem, og å hjelpe han på to utenom "rutinene" dems to ganger om dagen blir for mye for dem når de også har andre barn å følge med på. hvis han har tisset på seg, og nekter å skifte klær? så er dette er stort problem, noe det aldrig er hjemme. ahh vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men er det noen som kjenner seg igjen og vet hva jeg kan gjøre med dette!?

Sliten mamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...