Gå til innhold

Fritt sammensatt Bachelor. Noen som kan svare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mens jeg satt og søkte etter nye fag jeg kunne melde meg opp til endte jeg opp på en side der det stod man kunne ta en fritt sammensatt Bachelorgrad.. Der står det at man skal ha exphil og exfac + emnegruppe på 40 stp + emnegruppe på 80 stp. 

Jeg beggynner nå på andre året i min bachelor. Jeg er student i et bachelorprogram. Men går det an og hoppe ut, og gå videre på fritt sammensatt? Jeg har allerede en del fag innenfor samme emne jeg vil holde meg innenfor. Men satidig er det emner i mitt fag som for meg er null interessant. Er det mulig å hoppe fra et bachelorprogram til fritt ?  

Anonymkode: a737b...3c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men det tar seg ikke bra ut på en cv.

Anonymkode: cc1d6...4f2

Skrevet

Studierådgiver er rette vedkommende å snakke med.

For å sikre at du setter sammen en fagkombinasjon de kan godkjenne.

Men tror det kan være lurt å følge oppsatt program. For enkeltemner gjør jo at du ikke blir en del av klassens helhet og da kan det bli mindre tilgang på sosialt samspill.

Skrevet

Gjør det, bare pass på formelle krav. Godt å se at noen faktisk aktivt vil noe og er interessert- i mer enn å få seg et papir og i annet enm dette opphausete "sosiale" ved studier. Og selvsagt skader det ikke din cv så lenge du innretter sammensetningen mot noe du ønsker å drive med. Lykke til og stå på!

Skrevet

Jeg regner med at det er universitetet der du har tatt flest emner som du må søke om bachelorgrad til. Sett deg inn i forskriften til universitetet (finnes på Lovdata) og snakk med en studieveileder, dvs pass på å få svaret skriftlig. 

Anonymkode: 6cdd1...cb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...