Gå til innhold

Flere som har følsomme gutter som skal begynne i 2.klasse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår er veldig følsom og blir fort lei seg for kommentarer, lekeslåssing og høy stemmebruk. Han trekker seg unna voldsom lek og sier at han blir sliten. Vil helst tegne eller leke rolig med lego. Det er ikke sånn at han havner i konflikter, han sniker seg gjerne hjem midt i besøket hvis han blir såret og sier ikke ifra til dem det gjelder. Jeg ser at de andre guttene herser litt med ham i leken, han tar jo ikke igjen...

Hva gjør dere andre mødre med stille, sensitive gutter for å ruste dem til skolehverdagen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje forsøke en hobby som kan gi ham mestringsfølelse. Guttekor. instrument, sjakk, speidern eller noe annet som han har interesse for. Der vil han og finne andre med felles interesse.

Så tror jeg det er viktig å vise at han er bra nok akkurat som han er, bråkete og aktive gutter finnes det massevis av(har en selv) og det er flott med forskjeller. 

Skrevet

Ikke som skal begynne i 2. klasse, men har en som skal begynne i 1. klasse.

er litt bekymret når jeg observerer han på SFO, men vi prøver å fokusere på at han er akkurat som han skal være sånn han er! Og så prøver vi å legge til rette for at han treffer likesinnede og får ro til å holde på med det han liker (sjakk, lese, bygge lego osv)

gutten vår er høybegavet og sliter litt med sosiale koder av den grunn.. eller dvs han sliter litt med å bygge gode vennskap og relasjoner med jevngamle barn, fordi interessene hans noen ganger er på et litt annet nivå. 

Det viktigste er uansett å følge med på om gutten har det bra! Er han fornøyd selv så er det ingen krise om han ikke er i den kule gjengen eller har hundre venner. 

Anonymkode: 85ab8...fce

Skrevet

Gutten min er sånn og han leker mye med jenter. Han trives godt med det. 

Anonymkode: a1116...e48

Skrevet

Sånn  er sønnen min også som er begynt i 2.klasse. Han trekker seg unna guttene som herjer å leker heller med jentene i klassen. Skulle han i bursdager så turde han ikke gå uten meg å klamret seg fast til meg. Fikk beskjed av læreren hans at jeg burde pushe han til å gå i bursdager alene likevel å gå selv om han viser helt tydlig med hele seg at han ikke er trygg på å være der uten meg. Jeg gjorde som jeg ble anbefalt å gikk faktisk fint! Nå går han heldigvis i alle bursdager alene så han er blitt litt tøffere.

Anonymkode: d1915...2c5

Skrevet

TS her - skal prøve å koble ham med noen av jentene, det var ikke så dumt! Han går allerede på sjakk, og han liker fotballtreninga, merkelig nok. Jeg prøver å prate med ham om at unger kan si og gjøre endel ting uten å mene noe mer med det. Men han føler seg fort sviktet likevel. Merker at heg også kan bli sjokkert over hvor bøllete/ufine/lite lojale gutter i den alderen er. Mulig at han plukker opp noen vibber fra meg..!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...