Gå til innhold

Mat i konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bør konfirmanten selv få bestemme hva slags mat som skal serveres i konfirmasjonen? Selv om det innebærer at da blir det taco eller pizza fra Pizzabakeren?🙈

Anonymkode: 5fc14...bf9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes de skal kunne bestemme til en viss grad, men hadde aldri i livet godtatt pizza eller taco i noen som helst former. Taco kan man jo gjøre litt mer fancy, men det er ikke mat man spiser i fintøy

Anonymkode: d512c...b95

Skrevet

Den som betaler har siste ordet, men man bør jo rådføre seg med konfirmanten og ikke velge noe han eller hun hater.

Anonymkode: 745f6...4d8

Skrevet

Selvfølgelig velger man mat konfirmanten liker, men de må jo velge festmat og ikke vanlig fredagsmat.

Vi hadde grillbuffet i forrige konfirmasjon, veldig vellykket. Konfirmanten selv ville ikke ha det så stivt, men vi laget litt mer ut av det enn når vi bare er familien en lørdag 

Anonymkode: 92cf7...e27

Skrevet

Jeg fikk være med å velge i sin tid. Men jeg valgte ikke alene. 

Det var litt i stil med "Ja, Pizza er godt, men nå er det en treretters middag vi skal ha, så hva kan du tenke deg av mat som passer til det?"

Det endte med at moren min valgte ut en forrett, jeg valgte kalkun til hovedrett (og hun bestemte hvordan den ble tilberedt), og jeg valgte desserten selv. 

Det går an å la konfirmanten velge innen for noen rammer som dere har satt.

Anonymkode: ebba8...214

Skrevet

Her har vi koldtbord, men konfirmanten får velge en varmrett. Søskenbarnet mitt valgte pizza som varmrett, jeg rømmegrøt og min bror kyllinglår.

Anonymkode: 10a15...209

Skrevet

Det er jo en fin anledning til å lære litt om hva som passer seg. Synes absolutt de skal få være med å bestemme, men de bør velge blant et litt bedre utvalg enn kjøpepizza og mækkærn. 

Anonymkode: 003fe...bb9

Skrevet

Her har vi valgt tapas og konfirmanten får velge inn ønsker på dette.

Anonymkode: b68dc...5fe

Skrevet

Konfirmanten kan være med å bestemme, men pizza osv er ikke ok.

Min kusine fikk komme med ønsker da hun var konfirmant og valgte da tomatsuppe til forrett. Det syntes noen ikke var helt passende, men det ønsket hun. 

Jeg mener at til konfirmasjon hvor gjestene ofte kommer langveisfra så serverer man enten varmmat eller et variert koldtbord/tapas.

Skrevet

Her hadde konfirmanten lapskaus, hun fikk velge det hun ville og jeg var godt fornøyd med valget selv om jeg angret når den skulle lages. Gjestene var veldig fornøyde med matvalget, selv de som hadde konfirmasjon helgen før med fem retters meny. 

Syns de kan få velge ganske fritt, men jeg hadde nok lagt noen rammer om kjøpepizza hadde blitt ønsket. Jeg fikk høre det av flere når jeg sa vi skulle ha lapskaus, det var vist ikke konfirmasjonsmat. Kanskje ikke så spennende eller fancy, men det er god mat når den er skikkelig laget. I min familie så er lapskaus 17mai mat, så litt festmat (for oss har det alltid vært det mest praktiske siden noen har jobbet, sover, går i tog osv omhverandre hele dagen, så da må det være enkelt. Plutselig kunne vi ha huset fullt av gjester, da var det greit å ha mat til alle selv om det ikke var planlagt også)

Anonymkode: 6675b...a48

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her hadde konfirmanten lapskaus, hun fikk velge det hun ville og jeg var godt fornøyd med valget selv om jeg angret når den skulle lages. Gjestene var veldig fornøyde med matvalget, selv de som hadde konfirmasjon helgen før med fem retters meny. 

Syns de kan få velge ganske fritt, men jeg hadde nok lagt noen rammer om kjøpepizza hadde blitt ønsket. Jeg fikk høre det av flere når jeg sa vi skulle ha lapskaus, det var vist ikke konfirmasjonsmat. Kanskje ikke så spennende eller fancy, men det er god mat når den er skikkelig laget. I min familie så er lapskaus 17mai mat, så litt festmat (for oss har det alltid vært det mest praktiske siden noen har jobbet, sover, går i tog osv omhverandre hele dagen, så da må det være enkelt. Plutselig kunne vi ha huset fullt av gjester, da var det greit å ha mat til alle selv om det ikke var planlagt også)

Anonymkode: 6675b...a48

Har du oppskrift på god lapskaus?

Anonymkode: 20c87...83d

Skrevet

Da hadde jeg gått for minipizza eller tacosalat som forrett, eller som en rett på koldtbordet  feks. Konfirmanten kan velge til en viss grad, men det er også på tide å vise at man faktisk er på vei til å bli voksen. Da spiser man ikke take away i selskaper, men noe litt finere. Det må ikke være oksestek, men en mellomting av kjøpepizza og mat som besteforeldrene ville valgt til sitt 80-årslag.

Anonymkode: 7ac0d...d86

Skrevet

Hva med tapas, så kan minipizza være en av rettene

Anonymkode: a1cea...e15

Skrevet

Hos oss får konfirmantene bestemme selv hva de ønsker seg. Tacos var faktisk en av tingene som stod på ønskelista og vi kunne lett ha servert det, i en litt mer "avansert" utgave enn fredagstaco'n med kjøttdeig. Men konfirmanten endte med å velge noe annet likevel. Grandiosa eller pizza fra Pizzabakeren, ville nok ha satt lenger inne, men hadde det vært det eneste og et veldig stort ønske, så måtte vi ha fått til det også. Grandiosa ville nok ha gått ut, ev. inngått i en koldtbord, for det ville tatt for lang tid å steke det til 30 personer. 

Eneste kravet her er at det må være mat som enten er eller som er fullferdig med middag, brødskive med brunost eller cornflakes med melk hadde nok gått ut, og det skal være forskjell på fest og tirsdagmiddag i full fart før trening. Men både brunost og cornflakes kunne inngått i et koldtbord / smårettbord. Så ingenting er helt umulig. 

Taco hadde vært enkelt å få til, pizza fra Pizzabakeren hadde vi nok servert sammen med mye godt tilbehør og med en god italiensk forrett og dessert, og gjestene våre hadde nok tatt det hele med godt humør tenkt at det viktigste var konfirmasjonen og det å kunne feire sammen.

Skrevet

Vi hadde koldtbord og konfirmanten ville absolutt ha burger. 

Kokken synes det var en god ide men ville da lage «ordentlige sliders av storfekjøtt»

Jeg synes god konfirmantene kan få medvirke men det bør være festmat og ikke grandis eller vanlig lørdagsmiddag. 

Anonymkode: 3f41a...a0f

Skrevet

det synes jeg aboslutt, er hans dag tross alt, men kanskje ha et lite koldbord ved siden av

Anonymkode: d2f19...f68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...