Gå til innhold

Er dette en genser til jente eller gutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom over en billig genser som jeg synes var fin å vurderte å kjøpe,men er dette en genser til gutt eller jente? 

20180817_125544.jpg

Anonymkode: 8baf8...b91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gUTT

Anonymkode: afc03...25a

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

gUTT

Anonymkode: afc03...25a

Jeg synes også det ser ut som en guttegenser å tenkte å kjøpe den til 6 åringen min. Men da begynte hun i butikken å blande seg å si at det var en jentegenser.

Skrevet

Altså, spiller det noen rolle? Den har helt nøytrale farger og helt nøytralt snitt. Kunne fint kjøpt den til min sønn, og kunne fint hatt en sånn selv. 

Anonymkode: 71c66...06e

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Altså, spiller det noen rolle? Den har helt nøytrale farger og helt nøytralt snitt. Kunne fint kjøpt den til min sønn, og kunne fint hatt en sånn selv. 

Anonymkode: 71c66...06e

Er bare redd for at noen skal se at det er jentegenser å erte han for det. Selv om jeg ikke selv kan se hvorfor dette skal være en jentegenser,synes den er ganske nøytal jeg. Men dumme meg blir usikker når hun i butikken påpeker at det er jentegenser.

Skrevet

Å den er finere i virkeligheten,blir bare rare farger med mobilcameraet mitt :S

Skrevet

Det er en genser til et menneske, uavhengig av kjønn.

Anonymkode: 2e38a...495

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er en genser til et menneske, uavhengig av kjønn.

Men det er jo sånn at i de fleste butikker at klærene er delt opp etter om det er jenteklær eller gutteklær. Disse genserene var på utstilling i vinduet så var dermed ikke lett å vite om de var til gutt eller jente.

Skrevet

Snittet er litt jentete, på grunn av stor åpning i halsen. Blir ikke så fint med feks T-skjorte under, som gutter gjerne har.

Men jeg tror ikke noen vil kommentere det. 

Anonymkode: 4f0f7...8ed

Skrevet

Sønnen min har aldri t skjorte under uansett nettopp fordi det ser ikke noe fint ut å ha noe under en genser.

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo sånn at i de fleste butikker at klærene er delt opp etter om det er jenteklær eller gutteklær. Disse genserene var på utstilling i vinduet så var dermed ikke lett å vite om de var til gutt eller jente.

Da gir det deg jo en gyllen mulighet til å trosse stereotypiene og tenke sjæl..

Dette er en genser til en som syns den er fin.. 

Anonymkode: 9ee35...1d2

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo sånn at det er forbrukeren som bestemmer hvordan produktet skal brukes etter det er kjøpt. Det er også sånn at ved å lage et unaturlig skille mellom jente - g gutteklær selger butikkene mer, fordi foreldre ikke tørr å la jenta arve gutten eller omvendt. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo sånn at det er forbrukeren som bestemmer hvordan produktet skal brukes etter det er kjøpt. Det er også sånn at ved å lage et unaturlig skille mellom jente - g gutteklær selger butikkene mer, fordi foreldre ikke tørr å la jenta arve gutten eller omvendt. 

Kommer nok til å kjøpe den, men en dag hun ekspeditøren ikke er på jobb :P

Skrevet

Det er helt forferdelig at alt er delt opp i gutte og jentemodeller, enten det er klær eller leker. Fører jo bare til mer forbruk.

Jeg skulle kjøpe enkle hvite strømpebukser til gutten min for å ha under bunadsnikkers, fant ingenting i kjedebutikkene der hadde alle hvite strømpebukser stjerner og glitter på seg for de var jo til jente.

Skrevet

Jentegenser, guttegensere har smalere hals.

Anonymkode: 1a1ed...ff8

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Okey men kommer til kjøpe den likevel til sønnen min hvis den er fin på han. Skal få han til å prøve den i butikken imorgen.

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeses, for en snever verden vi lever i. 

Anonymkode: 40fc8...b63

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeses, for en snever verden vi lever i. 

Anonymkode: 40fc8...b63

Hun svarte jo bare på spørsmålet mitt,hun sa ingenting om at ikke gutter kan bruke den likevel.

Skrevet

Har guttegensere smalere hals? Det var faktisk nytt for meg, jeg trodde gutteklær var videre sånn generelt. Jeg har bare jenter, da, så har ikke helt oversikten, men når jeg av og til har kjøpt T-skjorter i gutteavdelingene har de da alltid vært vide.

Anonymkode: 0f5c7...804

Skrevet

Har selv gutt å har aldri tenkt over at gutteklær har smalere hals men det kan nok stemme ja.

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kom over en billig genser som jeg synes var fin å vurderte å kjøpe,men er dette en genser til gutt eller jente? 

20180817_125544.jpg

Eneste her er at halsen er ganske åpen. Det sier meg at det er en "jentegenser". 

Anonymkode: e6cab...dd9

Skrevet

Okey men vi skal på senteret senare idag å da skal han hvertfall prøve den å se om han blir fin i den :)

Skrevet

Sånn ser den ut på gutten min

20180818_141449.jpg

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sånn ser den ut på gutten min

20180818_141449.jpg

Jentegenser, men det betyr ikke at ikke gutter kan bruke den. Liker han den, så er jo det fint :)

Anonymkode: ed33d...d96

Skrevet

Han bryr seg ikke om hva han går med,før eventuelt noen kommenterer genseren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...