Anonym bruker Skrevet 17. august 2018 #1 Skrevet 17. august 2018 Hei! Har ei jente som har begynt i barnehage for ett par uker siden. Hun trives og virker til å ha det kjekt der. Men den siste uken har hun vært litt løs i magen og sover dårlig. Veldig urolig på natten, våkner ofte og sier «nei, nei, nei», og så sovner hun igjen. Jeg tenker at det kan kanskje være stress, alle inntrykk hun får i barnehagen bearbeider hun på natten osv. I natt våknet hun og ville bare kose, ville ikke at jeg skulle gå ut av rommet osv. Burde jeg ta kontakt med lege eller er det helt vanlig dette? Kan hun ta skade av å stresse slik i barnehagen, dersom den løse avføringen hennes skyldes stress? Anonymkode: 70cc6...2d6
Anonym bruker Skrevet 17. august 2018 #2 Skrevet 17. august 2018 Det er helt normalt. Hun utsettes for mange nye ting, mange nye virus og bakterier, og både løs avføring, forkjølelse og feber er normalt i starten. For noen gir det seg etter noen uker, andre må gjennom et helt år. Vær der for henne. Masse kos, synging og trøst, så går dette seg til etterhvert. 😊 Anonymkode: 9dd56...a9e
Anonym bruker Skrevet 17. august 2018 #3 Skrevet 17. august 2018 Det er helt normalt. Dette er en helt ny hverdag for henne, med mange nye inntrykk som skal bearbeides og mange får forskjellige reaksjoner på det. Anonymkode: 9e8a9...cde
Anonym bruker Skrevet 17. august 2018 #4 Skrevet 17. august 2018 Takk Lurte kanskje om det var noe som måtte sjekkes hos lege. Avføringen hennes er ikke hyppig, men når den først konmer er det bløt, surt og hun blir veldig sår. Går og promper hele dagen også, veldig sur lukt. Noe som vi kan gjøre for å hjelpe henne med mageplagene? Anonymkode: 70cc6...2d6
Anonym bruker Skrevet 17. august 2018 #5 Skrevet 17. august 2018 Hvor holder dere til i landet. I barnehagen til min går det en mild magesjau nå. Løs avføring ved avføring og masse luft. De ansatte sier det stinker konstant promp i lokalet 😂 Jeg hadde det selv for to dager siden. Magen var som en diger ballong. Anonymkode: 3d192...5de
Anonym bruker Skrevet 17. august 2018 #6 Skrevet 17. august 2018 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor holder dere til i landet. I barnehagen til min går det en mild magesjau nå. Løs avføring ved avføring og masse luft. De ansatte sier det stinker konstant promp i lokalet 😂 Jeg hadde det selv for to dager siden. Magen var som en diger ballong. Anonymkode: 3d192...5de Barnehage i Bergensområdet De ansatte sa ingenting om at flere sliter med det samme, tror fortsatt på at det er stress. Godt det er helg da! 😅 Anonymkode: 70cc6...2d6
Nyttårs barn Skrevet 17. august 2018 #7 Skrevet 17. august 2018 Tror dette er en fase jeg og, kanskje maten er litt annerledes og de små utsettes jo for en tornado av både nye bakterier og ikke minst nye inntrykk😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå