Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #1 Skrevet 16. august 2018 Har en kollega som nettopp er begynt igjen etter fødselspermisjon. Dyktig dame, godt likt og gjør underverker for miljøet på jobb. Så hun var dypt savnet. Hun har vel jobbet i 3 uker nå og denne uka var det planleggingsdag i barnehagen mandagen og onsdagen skulle hun på sykehus med eldstemann, sykehuset er langt unna så det tar hele dagen. I dag så jeg at hun var likblek og spurte om hun ikke var i form. Nei hun var så kvalm og hadde kastet opp to ganger. Hun hadde informert sjefen om at hun var syk, men sjefen hadde sagt at hun hadde hatt nok fravær nå så hun fikk «jobbe seg gjennom det». Altså, sitte elendig på jobb og smitte folk med spysyken. Jeg er teamkoordinator for teamet mitt og ba henne gå hjem og ikke komme på jobb igjen før hun er helt frisk. Sjefen tilta på meg. Selv har skjefen vært hjemme med sykt barn i tre dager etter ferien alt. Empatisk dame .. Anonymkode: 2d093...2a2
Hengebukksvinet Skrevet 16. august 2018 #2 Skrevet 16. august 2018 Stakkars dame.Man blir jo ikke syk med vilje.Sjefen din er helt klart på jordet😡
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #3 Skrevet 16. august 2018 Altså..... det spiller da ingen rolle om dama er godt likt og «gjør underverker fot miljøet» eller om hun er aldri så traust..... er man syk så er man syk okke som! Jeg håper du er like positive til sykdom for alle på teamet ditt!! Ellers synes jeg det er en god ting å dele på planlagt fravær som planleggingsdager og legetimer for barna. Anonymkode: e76aa...f4f
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #5 Skrevet 16. august 2018 57 minutter siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev: Hun er ikke gravid da? Hvilken rolle spiller det? Er en grønn i fjeset og spyr gjentatte ganger, har en lite på jobb å gjøre... Anonymkode: 1355e...4e2
Anonym bruker Skrevet 17. august 2018 #6 Skrevet 17. august 2018 Idiot-sjef. Er dere organisert? Anonymkode: 4fb5d...b4c
Anonym bruker Skrevet 17. august 2018 #7 Skrevet 17. august 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Altså..... det spiller da ingen rolle om dama er godt likt og «gjør underverker fot miljøet» eller om hun er aldri så traust..... er man syk så er man syk okke som! Jeg håper du er like positive til sykdom for alle på teamet ditt!! Ellers synes jeg det er en god ting å dele på planlagt fravær som planleggingsdager og legetimer for barna. Anonymkode: e76aa...f4f Dette ☝️ Det forsvarer ikke å nekte å gå ved sykdom. Men skjønner faktisk irritasjonen til sjefen. Anonymkode: 06bee...b9f
Anonym bruker Skrevet 17. august 2018 #8 Skrevet 17. august 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette ☝️ Det forsvarer ikke å nekte å gå ved sykdom. Men skjønner faktisk irritasjonen til sjefen. Anonymkode: 06bee...b9f Dette er ikke alltid mulig å få til da. Jeg er alene med to barn, pappaen jobber offshore. Dessverre så ender ofte slike ting på meg. Har heldigvis foreldre som villig stiller opp, men er ikke alle som har det heller. Sjefen har overhode ikke grunn til å bli irritert. Ledelse er vanskelig), men man kommer langt med å vise goodwill ovenfor de ansatte (så lenge den goodwillen ikke blir misbrukt . Anonymkode: 2d093...2a2
Anonym bruker Skrevet 17. august 2018 #9 Skrevet 17. august 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Altså..... det spiller da ingen rolle om dama er godt likt og «gjør underverker fot miljøet» eller om hun er aldri så traust..... er man syk så er man syk okke som! Jeg håper du er like positive til sykdom for alle på teamet ditt!! Ellers synes jeg det er en god ting å dele på planlagt fravær som planleggingsdager og legetimer for barna. Anonymkode: e76aa...f4f Nei jeg er ikke positiv til sykdom i det hele tatt 😉 men selvsagt! Litt av poenget var, som jeg kanskje ikke fikk helt med, er at dette er en dame som virkelig bidrar og sjefen har aldri hatt grunn til å mistro henne. Hun har omtrent aldri tidligere vært borte fra jobb. Men ja jeg synst det er ekstra trist å se at ett menneske som bidrar så mye på alle områder får slik attityde fra sjefen. Anonymkode: 2d093...2a2
Anonym bruker Skrevet 17. august 2018 #10 Skrevet 17. august 2018 Bare husk at så lenge hun ikke har en sykemelding så har hun hellere ikke krav på lønn under egen sykdom så lenge hun ikke har vært i jobb minst 4 uker etter hennes permisjon.... Kanskje din sjef vet dette og derfor sa hun måtte jobbe seg gjennom sykdommen. Anonymkode: 4ca81...393
Anonym bruker Skrevet 17. august 2018 #11 Skrevet 17. august 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bare husk at så lenge hun ikke har en sykemelding så har hun hellere ikke krav på lønn under egen sykdom så lenge hun ikke har vært i jobb minst 4 uker etter hennes permisjon.... Kanskje din sjef vet dette og derfor sa hun måtte jobbe seg gjennom sykdommen. Anonymkode: 4ca81...393 Joda, men dama spydde. Jeg er heller ikke interesser i at hun skal smitte resten av teamet slik at flere må bli hjemme. Hun er heldigvis ikke på jobb i dag, fikk melding om at hun kastet opp i hele natt . Så nå får hun ta helg og møte på mandag frisk og rask. Så håper jeg at ingen av de andre slipper å gå helga i møte med oppkast og magesjau;-) Anonymkode: 2d093...2a2
Anonym bruker Skrevet 17. august 2018 #12 Skrevet 17. august 2018 Nesten så jeg håper at dama har smitta hele hurven så det blir masse fravær. Da ser hun kanskje konsekvensene av å kommandere syke folk på jobb. Anonymkode: 5a56c...ce5
Anonym bruker Skrevet 17. august 2018 #13 Skrevet 17. august 2018 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bare husk at så lenge hun ikke har en sykemelding så har hun hellere ikke krav på lønn under egen sykdom så lenge hun ikke har vært i jobb minst 4 uker etter hennes permisjon.... Kanskje din sjef vet dette og derfor sa hun måtte jobbe seg gjennom sykdommen. Anonymkode: 4ca81...393 Det er feil. Alle rettigheter er bevart, med mindre hun har vært i ulønnet permisjon mellom foreldrepermisjon og jobb. Anonymkode: 408c0...4cb
Anonym bruker Skrevet 17. august 2018 #14 Skrevet 17. august 2018 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er feil. Alle rettigheter er bevart, med mindre hun har vært i ulønnet permisjon mellom foreldrepermisjon og jobb. Anonymkode: 408c0...4cb Hvis hun har hatt ulønnet permisjon er det også 4 uker uten sykepenger og 8 uker uten rett til egenmelding. Anonymkode: 1193a...948
Anonym bruker Skrevet 17. august 2018 #15 Skrevet 17. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er feil. Alle rettigheter er bevart, med mindre hun har vært i ulønnet permisjon mellom foreldrepermisjon og jobb. Anonymkode: 408c0...4cb Nei, du tar feil. Det er opptjeningstid for egenmeldinger etter foreldrepermisjon: fra Infotjenester: "Men dersom en arbeidstaker har vært borte fra jobben i forbindelse med permittering, fødsel, militær- og siviltjeneste, foreldrepermisjon, permisjon i forbindelse med videreutdanning og en lang rekke andre permisjoner, så mister arbeidstakeren retten til å bruke egenmelding i en periode når arbeidsforholdet gjenopptas". Det er ikke opptjeningstid for sykemelding. Jobber med dette til hverdag så vet det med sikkerhet. Noen steder la likevel ansatte benytte egenmelding rett etter foreldrepermisjon for bedriften har jo plikt til å betale ut et vist antall sykedager likevel. Anonymkode: 4ca81...393
Anonym bruker Skrevet 17. august 2018 #16 Skrevet 17. august 2018 Javel. Og hva skal vi gjøre med det da? Anonymkode: d2a61...ec5
Anonym bruker Skrevet 17. august 2018 #17 Skrevet 17. august 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Javel. Og hva skal vi gjøre med det da? Anonymkode: d2a61...ec5 Mener du at du gjør noe med noe som helst på dette forumet?? Eksempler takk. Anonymkode: d3108...777
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå