Gå til innhold

Sjefen min er en idiot


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kollega som nettopp er begynt igjen etter fødselspermisjon. Dyktig dame, godt likt og gjør underverker for miljøet på jobb. Så hun var dypt savnet. Hun har vel jobbet i 3 uker nå og denne uka var det planleggingsdag i barnehagen mandagen og onsdagen skulle hun på sykehus med eldstemann, sykehuset er langt unna så det tar hele dagen. I dag så jeg at hun var likblek og spurte om hun ikke var i form. Nei hun var så kvalm og hadde kastet opp to ganger. Hun hadde informert sjefen om at hun var syk, men sjefen hadde sagt at hun hadde hatt nok fravær nå så hun fikk «jobbe seg gjennom det». Altså, sitte elendig på jobb og smitte folk med spysyken. Jeg er teamkoordinator for teamet mitt og ba henne gå hjem og ikke komme på jobb igjen før hun er helt frisk. Sjefen tilta på meg. Selv har skjefen vært hjemme med sykt barn i tre dager etter ferien alt. Empatisk dame .. 

Anonymkode: 2d093...2a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars dame.Man blir jo ikke syk med vilje.Sjefen din er helt klart på jordet😡

Skrevet

Altså..... det spiller da ingen rolle om dama er godt likt og «gjør underverker fot miljøet» eller om hun er aldri så traust..... er man syk så er man syk okke som! Jeg håper du er like positive til sykdom for alle på teamet ditt!!

Ellers synes jeg det er en god ting å dele på planlagt fravær som planleggingsdager og legetimer for barna. 

Anonymkode: e76aa...f4f

Skrevet

Hun er ikke gravid da? 

Skrevet
57 minutter siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev:

Hun er ikke gravid da? 

Hvilken rolle spiller det? Er en grønn i fjeset og spyr gjentatte ganger, har  en lite på jobb å gjøre...

Anonymkode: 1355e...4e2

Skrevet

Idiot-sjef. Er dere organisert? 

Anonymkode: 4fb5d...b4c

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså..... det spiller da ingen rolle om dama er godt likt og «gjør underverker fot miljøet» eller om hun er aldri så traust..... er man syk så er man syk okke som! Jeg håper du er like positive til sykdom for alle på teamet ditt!!

Ellers synes jeg det er en god ting å dele på planlagt fravær som planleggingsdager og legetimer for barna. 

Anonymkode: e76aa...f4f

Dette ☝️

Det forsvarer ikke å nekte å gå ved sykdom. Men skjønner faktisk irritasjonen til sjefen.

Anonymkode: 06bee...b9f

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette ☝️

Det forsvarer ikke å nekte å gå ved sykdom. Men skjønner faktisk irritasjonen til sjefen.

Anonymkode: 06bee...b9f

Dette er ikke alltid mulig å få til da. Jeg er alene med to barn, pappaen jobber offshore. Dessverre så ender ofte slike ting på meg. Har heldigvis foreldre som villig stiller opp, men er ikke alle som har det heller. Sjefen har overhode ikke grunn til å bli irritert. Ledelse er vanskelig), men man kommer langt med å vise goodwill ovenfor de ansatte (så lenge den goodwillen ikke blir misbrukt . 

Anonymkode: 2d093...2a2

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså..... det spiller da ingen rolle om dama er godt likt og «gjør underverker fot miljøet» eller om hun er aldri så traust..... er man syk så er man syk okke som! Jeg håper du er like positive til sykdom for alle på teamet ditt!!

Ellers synes jeg det er en god ting å dele på planlagt fravær som planleggingsdager og legetimer for barna. 

Anonymkode: e76aa...f4f

Nei jeg er ikke positiv til sykdom i det hele tatt 😉 men selvsagt!  Litt av poenget var, som jeg kanskje ikke fikk helt med, er at dette er en dame som virkelig bidrar og sjefen har aldri hatt grunn til å mistro henne. Hun har omtrent aldri tidligere vært borte fra jobb. Men ja jeg synst det er ekstra trist å se at ett menneske som bidrar så mye på alle områder får slik attityde fra sjefen. 

Anonymkode: 2d093...2a2

Skrevet

Bare husk at så lenge hun ikke har en sykemelding så har hun hellere ikke krav på lønn under egen sykdom så lenge hun ikke har vært i jobb minst 4 uker etter hennes permisjon....

Kanskje din sjef vet dette og derfor sa hun måtte jobbe seg gjennom sykdommen.

Anonymkode: 4ca81...393

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare husk at så lenge hun ikke har en sykemelding så har hun hellere ikke krav på lønn under egen sykdom så lenge hun ikke har vært i jobb minst 4 uker etter hennes permisjon....

Kanskje din sjef vet dette og derfor sa hun måtte jobbe seg gjennom sykdommen.

Anonymkode: 4ca81...393

Joda, men dama spydde. Jeg er heller ikke interesser i at hun skal smitte resten av teamet slik at flere må bli hjemme. Hun er heldigvis ikke på jobb i dag, fikk melding om at hun kastet opp i hele natt . Så nå får hun ta helg og møte på mandag frisk og rask. Så håper jeg at ingen av de andre slipper å gå helga i møte med oppkast og magesjau;-)

Anonymkode: 2d093...2a2

Skrevet

Nesten så jeg håper at dama har smitta hele hurven så det blir masse fravær. Da ser hun kanskje konsekvensene av å kommandere syke folk på jobb. 

Anonymkode: 5a56c...ce5

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare husk at så lenge hun ikke har en sykemelding så har hun hellere ikke krav på lønn under egen sykdom så lenge hun ikke har vært i jobb minst 4 uker etter hennes permisjon....

Kanskje din sjef vet dette og derfor sa hun måtte jobbe seg gjennom sykdommen.

Anonymkode: 4ca81...393

Det er feil.

Alle rettigheter er bevart,  med mindre hun har vært i ulønnet permisjon mellom foreldrepermisjon og jobb.

Anonymkode: 408c0...4cb

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er feil.

Alle rettigheter er bevart,  med mindre hun har vært i ulønnet permisjon mellom foreldrepermisjon og jobb.

Anonymkode: 408c0...4cb

Hvis hun har hatt ulønnet permisjon er det også 4 uker uten sykepenger og 8 uker uten rett til egenmelding.

Anonymkode: 1193a...948

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er feil.

Alle rettigheter er bevart,  med mindre hun har vært i ulønnet permisjon mellom foreldrepermisjon og jobb.

Anonymkode: 408c0...4cb

Nei, du tar feil. Det er opptjeningstid for egenmeldinger etter foreldrepermisjon: fra Infotjenester: "Men dersom en arbeidstaker har vært borte fra jobben i forbindelse med permittering, fødsel, militær- og siviltjeneste, foreldrepermisjon, permisjon i forbindelse med videreutdanning og en lang rekke andre permisjoner, så mister arbeidstakeren retten til å bruke egenmelding i en periode når arbeidsforholdet gjenopptas".
Det er ikke opptjeningstid for sykemelding.

Jobber med dette til hverdag så vet det med sikkerhet. Noen steder la likevel ansatte benytte egenmelding rett etter foreldrepermisjon for bedriften har jo plikt til å betale ut et vist antall sykedager likevel.

Anonymkode: 4ca81...393

Skrevet

Javel. Og hva skal vi gjøre med det da?

Anonymkode: d2a61...ec5

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Javel. Og hva skal vi gjøre med det da?

Anonymkode: d2a61...ec5

Mener du at du gjør noe med noe som helst på dette forumet?? Eksempler takk.

Anonymkode: d3108...777

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...