Gå til innhold

Har raknet psykisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har/er i et forhold som har vart i over 13 år, det har vært mye opp og nedturer(mest nedturer) han har ikke altid vært snill( psykiskvold). Han har vært til sinnemestring å gått til psykolog for å få hjelp, han er blitt mye mye bedre.

Men jeg klarer ikke å tro på det, jeg har samme reaksjons mønster enda, tør ikke å fortelle hva jeg skal, eller snakke posetivt om andre( dette er noe ikke taklet før) jeg har bare snakket posetivt om venner eller familie. Det er mye mer jeg ikke tør men kan ikke skrive ned alt.

Jeg har raknet fullstendig, jeg er helt ødelagt, klarer ikke jobben lengere, klarer ikke å være en menneske føler jeg. Føler at alt er så uvirkelig, jeg tror jeg begynner å bli gal eller noe, jeg har så mye sinne inni meg, jeg blir spist opp. 

Han eier alt å jeg har vært så dum å ikke jobbet fult så jeg er avgengig av han for å klare meg.

Noen som har vært gjennom noe lingnende? Hva skal jeg gjøre for å takle livet igjen? Er det noe håp for meg? 

Anonymkode: 630bb...688

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen og be om henvisning til psykolog, du trenger profesjonell hjelp. 

Anonymkode: 40d2e...af0

Skrevet

Du bor i Norge. Du trenger ikke han. Du bør komme deg vekk. Har dere barn?

Anonymkode: 506bf...164

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette. Du kan kreve din andel av fast eiendom ved å dokumentere at dine inntekter er gått til forsørgelse av ham. Ikke gi opp!

Anonymkode: a3805...515

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er jo ikke så enkelt å han er en ikke den samme personen lengere, det er jeg som lever i nåtid enda, å jeg kommer meg ikke ut av det. Vi har et barn sammen, han er en fantastisk far, følger opp på alt, leser,spiller. Er kjærlig med barnet. Er meg han ikke har tålt tidligere. Hi

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gå til legen og be om henvisning til psykolog, du trenger profesjonell hjelp. 

Anonymkode: 40d2e...af0

Ja forstår at jeg må det, synes bare det er så skummelt å flaut. hi

Skrevet

Vet du, han har kanskje blitt bedre, men han driver fremdeles med nedpsyking av deg og han driver også med kontrollregimer for å kontrollere deg, dvs. holde på deg ("så dum du er som ikke har jobbet fullt"... "du kan ikke greie deg uten meg").

Du lever FREMDELES i et forhold med psykisk vold, den har kanskje "bedret" seg, men det er like fullt psykisk vold.

Du trenger ikke ham for å ha det bra. Du er ikke avhengig av ham for å greie deg!

Om jeg var deg ville jeg kontaktet et krisesenter, for nå er det enda vanskeligere for deg å komme deg unna ham fordi han har endret seg, men fremdeles kontrollerer deg. Han spiller på at du har vært og er dum, at du ikke er avhengig av ham for å greie deg. Det er tull, og det viser hvordan han fremdeles psyker deg ned og kontrollerer og manipulerer deg. Det at han har gått sinnemestringskurs er ikke nok, for han fortsetter den psykiske volden på annen måte.

Kontakt nærmeste krisesenter, der kan du få rådgivning av folk som vet nøyaktig hva du lever med og som kan hjelpe deg ut av det skadelige forholdet du lever i.

Husk også at en god far ikke psyker ned og manipulerer/kontrollerer kona slik din mann gjør med deg. Om han ellers fungerer bra som far så vil han trolig bli en bedre far for barnet deres når han slutter å hakke deg i fillebiter stadig vekk.

Du skylder deg selv og du skylder barnet ditt å komme bort fra denne mannen! Det er ikke du som er problemet her. Psykolog kan nok være greit for din egen del, men uansett hvor mye du rydder opp i deg selv kan du aldri endre denne mannen til å bli en mann du kan ha det godt sammen med. For han driver fremdeles med psykisk vold mot deg. Kom deg vekk - og det finnes masse hjelp og få om du er åpen for å gjøre det bare du kan gjøre og samtidig ta imot den hjelpen som finnes, også økonomisk.

Anonymkode: da920...b57

Skrevet

Kom deg til legen og få henvisning til kommunens avdeling for psykiatri,  der får du god hjelp!  

Anonymkode: 03b52...fe4

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vet du, han har kanskje blitt bedre, men han driver fremdeles med nedpsyking av deg og han driver også med kontrollregimer for å kontrollere deg, dvs. holde på deg ("så dum du er som ikke har jobbet fullt"... "du kan ikke greie deg uten meg").

Du lever FREMDELES i et forhold med psykisk vold, den har kanskje "bedret" seg, men det er like fullt psykisk vold.

Du trenger ikke ham for å ha det bra. Du er ikke avhengig av ham for å greie deg!

Om jeg var deg ville jeg kontaktet et krisesenter, for nå er det enda vanskeligere for deg å komme deg unna ham fordi han har endret seg, men fremdeles kontrollerer deg. Han spiller på at du har vært og er dum, at du ikke er avhengig av ham for å greie deg. Det er tull, og det viser hvordan han fremdeles psyker deg ned og kontrollerer og manipulerer deg. Det at han har gått sinnemestringskurs er ikke nok, for han fortsetter den psykiske volden på annen måte.

Kontakt nærmeste krisesenter, der kan du få rådgivning av folk som vet nøyaktig hva du lever med og som kan hjelpe deg ut av det skadelige forholdet du lever i.

Husk også at en god far ikke psyker ned og manipulerer/kontrollerer kona slik din mann gjør med deg. Om han ellers fungerer bra som far så vil han trolig bli en bedre far for barnet deres når han slutter å hakke deg i fillebiter stadig vekk.

Du skylder deg selv og du skylder barnet ditt å komme bort fra denne mannen! Det er ikke du som er problemet her. Psykolog kan nok være greit for din egen del, men uansett hvor mye du rydder opp i deg selv kan du aldri endre denne mannen til å bli en mann du kan ha det godt sammen med. For han driver fremdeles med psykisk vold mot deg. Kom deg vekk - og det finnes masse hjelp og få om du er åpen for å gjøre det bare du kan gjøre og samtidig ta imot den hjelpen som finnes, også økonomisk.

Anonymkode: da920...b57

Tusen takk for et fint å utfyllende svar.

jeg har forstått at han ikke er en mann jeg kan ha det gått med, men jeg må fikse meg selv før jeg gjør noe, jeg er for ødelagt til å kunne ta vare på noen akkurat nå. Jeg skal ta kontakt med legen å skaffe meg hjelp. Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...