Gå til innhold

Er dette slemt av meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her jeg bor har vi en festival som går av stabelen en gang i året. Jeg og venninnen min har de siste 3-4 årene gått sammen på denne. 

Nå i år, så har jeg og mannen min blitt invitert til et vennepar sammen med en del andre. Jeg har veldig lyst til å takke ja til dette, men så får jeg litt dårlig samvittighet overfor venninnen min. 

Saken er den at vi bruker å dra på festivalen litt tidlig på dagen, og av erfaring så vet jeg at venninna mi detter av lasset sånn i åtte-ni tida på kvelden. Da er hun veldig full, og vil hjem. Det er alltid et styr å få tak i sjåfør denne dagen, siden de aller fleste er ute. I fjor var jeg hjemme kl ni på kvelden, siden hun ikke klarte mer. Dette er en dag hvor både voksne og unge er ute, og jeg er litt opptatt av å ikke bli full, da jeg ikke vil møte på barna mine i beruset tilstand. Litt drikker jeg, men jeg er ganske måteholden. 

Selvsagt kan hun sikkert bli med meg og mannen min, men jeg er sikker på at det blir et styr med å hjelpe henne å komme seg hjem utover kvelden. Og jeg har lyst til å bare kose meg og ikke behøve å tenke på andre. 

Er det veldig egoistisk av meg å ikke invitere henne med?

Anonymkode: ca28e...875

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hun ikke bare ta taxi?

Si at hun gjerne må bli med dere, men si også at hun må ordne skyss hjem på forhånd eller ta taxi, for i år vi du være litt lenger.

Anonymkode: a9fae...ff8

Skrevet

Du er kjip

Du hadde reist med din venninne, hadde du ikke fått ny invitasjon. Da hadde ikke alkoholen gjort deg så mye. Men, nå.....

Skrevet
Akkurat nå, Evablaum skrev:

Du er kjip

Du hadde reist med din venninne, hadde du ikke fått ny invitasjon. Da hadde ikke alkoholen gjort deg så mye. Men, nå.....

Jeg er ikke så sikker på om jeg hadde det faktisk. Husker ifjor at jeg tenkte jeg ikke gadd dette noe mer.....

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke så sikker på om jeg hadde det faktisk. Husker ifjor at jeg tenkte jeg ikke gadd dette noe mer.....

Du tok samtalen med henne i fjor?

Skrevet
3 minutter siden, Evablaum skrev:

Du tok samtalen med henne i fjor?

Jeg sa det var kjipt å måtte hjem så tidlig. Men jeg sa ikke noe om at jeg ikke ville dra med henne igjen.

Skrevet

Bare si fra til henne med en gang, at i år vil du gjerne gå sammen med mannen din. Så får hun finne noen andre å gå med, er vel ikke sånn at dere har en avtale spikret i stein?

Anonymkode: a78d2...6ed

Skrevet

Nei. Ikke slemt i det hele tatt. Personlig hadde jeg aldri ville slått følge med noen som helst som har et så på tryneforhold til alkohol etter russetid.

Anonymkode: 48283...cce

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare si fra til henne med en gang, at i år vil du gjerne gå sammen med mannen din. Så får hun finne noen andre å gå med, er vel ikke sånn at dere har en avtale spikret i stein?

Anonymkode: a78d2...6ed

Nei, vi har vel ikke det. Men det har mer blitt en vane, så hun går nok ut ifra at vi skal det. 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, vi har vel ikke det. Men det har mer blitt en vane, så hun går nok ut ifra at vi skal det. 

Men hvis hun blir dritings klokka åtte hver gang, så skjønner hun vel at du ikke gidder å være barnepike?

Anonymkode: bc823...566

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis hun blir dritings klokka åtte hver gang, så skjønner hun vel at du ikke gidder å være barnepike?

Anonymkode: bc823...566

Det er nettopp det jeg ikke helt vet om hun skjønner. Det tror jeg ikke......

Skrevet

Du kan jo ikke invitere noen til noen andres selskap.

Si at dere er blitt invitert til selskap og at hun ikke kan regne med deg på festival. I dag! Så kan hun legge andre planer 

Anonymkode: 418be...17e

Skrevet (endret)
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her jeg bor har vi en festival som går av stabelen en gang i året. Jeg og venninnen min har de siste 3-4 årene gått sammen på denne. 

Nå i år, så har jeg og mannen min blitt invitert til et vennepar sammen med en del andre. Jeg har veldig lyst til å takke ja til dette, men så får jeg litt dårlig samvittighet overfor venninnen min. 

Saken er den at vi bruker å dra på festivalen litt tidlig på dagen, og av erfaring så vet jeg at venninna mi detter av lasset sånn i åtte-ni tida på kvelden. Da er hun veldig full, og vil hjem. Det er alltid et styr å få tak i sjåfør denne dagen, siden de aller fleste er ute. I fjor var jeg hjemme kl ni på kvelden, siden hun ikke klarte mer. Dette er en dag hvor både voksne og unge er ute, og jeg er litt opptatt av å ikke bli full, da jeg ikke vil møte på barna mine i beruset tilstand. Litt drikker jeg, men jeg er ganske måteholden. 

Selvsagt kan hun sikkert bli med meg og mannen min, men jeg er sikker på at det blir et styr med å hjelpe henne å komme seg hjem utover kvelden. Og jeg har lyst til å bare kose meg og ikke behøve å tenke på andre. 

Er det veldig egoistisk av meg å ikke invitere henne med?

Nei, helt innafor hvis det er noe som pleier gjenta seg. Men fortell det til henne.

Endret av Merdee
Skrevet

Er det Elvefestivalen?

Anonymkode: 9d1eb...c9a

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det Elvefestivalen?

Anonymkode: 9d1eb...c9a

Hvilken rolle spiller det hva slags festival det er?

Anonymkode: 33039...de7

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er nettopp det jeg ikke helt vet om hun skjønner. Det tror jeg ikke......

Men har du sagt det til henne da? Da mener jeg sagt i fra tydelg, ikke hinting og vage hentydninger?

Anonymkode: 33039...de7

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du kan jo ikke invitere noen til noen andres selskap.

Si at dere er blitt invitert til selskap og at hun ikke kan regne med deg på festival. I dag! Så kan hun legge andre planer 

Anonymkode: 418be...17e

Enig. Der har du løsningen din hi. Hvis venninna di er litt smart går hun kanskje i seg selv og tenker over at væremåten kanskje ikke er så kul.

Skal være unødvendig å forklare voksne alt i klartekst.

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger. Jeg har som sagt, fortalt denne damen at jeg ikke ønsker å gå beruset rundt i byen, siden jeg ikke ønsker å møte ungene mine slik. Det har jeg gjort hvert år. Nå har hun også et barn som er der den dagen, men hun bryr seg ikke sier hun. Og hun er veldig beruset. Sjangler, snøvler og er sløv i øynene. 

Vi er godt voksne damer på over 40, og jeg gidder ikke dette mer. Det blir for barnslig. Og det ender som sagt opp med at jeg må ordne opp for å komme oss hjem. 

Jeg har aldri sagt akkurat dette til henne, for jeg tenker at hun blir særdeles fornærma da. Hun er ei kjekk venninne ellers. Men hun er veldig klar over at jeg ikke ønsker å vase rundt slik hun gjør, og det bør være en tanke nok synes jeg. Mulig jeg bør være ærlig og si at jeg ikke er interessert siden hun er som hun er, men hun har som sagt ellers gode egenskaper som jeg setter pris på. Det er bare når hun drikker, at hun mister det litt. Hun blir barnslig, og ender på et stadie som blir ubehagelig for både hun selv og andre. Det merket hun nok i fjor, på måten jeg tok det på da. 

HI

Skrevet

Helt legitimt å si at i år vil du dra med mannen din. Si i fra nå, så kan hun legge andre planer. Du trenger ikke si noe om at det er fordi hun blir så full. Du kan heller ikke invitere henne med til andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...