Gå til innhold

April 2019


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

18 timer siden, Mamma2013.2015 skrev:

5+2 idag! Tiden går så sakte.. Merker jeg er veldig redd for å miste denne gangen🤭😳 Klarer ikke å slappe av før jrg har passert 12 uker tror jeg.. 

noen som tenker å dra på tidlig UL?

vi har gjort det begge gangene med søsken.

Tenker å vente til uke 12 før vi bestiller nå😊

Ja, jeg klarer ikke å vente. 🙈 er 6 uker på vei i dag, og har bestilt tidlig UL på mandag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dere som skriver hvor langt dere er på vei; Regner dere svangerskapsuker da? Altså siden siste mens! Første dag?

Jeg er bare 3+5 svangerskapuker på vei, men har allerede kjent på sterke svangerskapssymptomer i en uke😅 Mensmurringer/stikkinger, stikninger i brystvorter, ømme bryster, småkvalm, svimmel, konstant tissetrengt og ekstremt trøtt.

Og i følge graviditetstesten jeg tok i dag er jeg bare 1-2 uker på vei! Tror jeg skal få bestilt legetime relativt kjapt for å finne ut om alt er ok med MEG eller om det er normalt med så sterke symptomer så tidlig😅 

Anonymkode: bf002...f67

Men graviditetstesten regner ikke svangerskapsuker, men dager siden unnfangelse. (Tror jeg?) Da stemmer det sikkert at du er 3+ 5. Jeg hadde også masse symptomer så tidlig😊 Jeg regner ikke fra første menstruasjonsdag, da jeg har en syklus på 35 dager (og ikke 28) Fant en kalkulator som medberegner sykluslengden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Belle12 skrev:

Tar ganske mye energi og krefter å lage en liten baby. Så er ikke uvanlig at man kjenner på masse "symptomer" tenker j. Men husk å ta omega-3, folat osv. 🤗 

jeg var jo til legen på onsdag. Fikk henvisning til tidlig ul og time i spetember allerede 🙂

Var det en spesiell grunn til at de henviste deg til tidlig ul? Jeg hadde et risikosvangerskap sist, startet tidlig med hyppige blødninger og senere litt lite vekst. Synes det var en god trygghet å få hyppige ul undesøkelser. Og håper nesten jeg vil få det denne gangen også..

Anonymkode: bf002...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Nelly89 skrev:

Ja, jeg klarer ikke å vente. 🙈 er 6 uker på vei i dag, og har bestilt tidlig UL på mandag. 

Når kan man forvente seg å se et bankende hjerte? Trodde det var for tidlig å se noe enda jeg.. men godt mulig jeg tar feil 🙂 

Anonymkode: bed34...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Var det en spesiell grunn til at de henviste deg til tidlig ul? Jeg hadde et risikosvangerskap sist, startet tidlig med hyppige blødninger og senere litt lite vekst. Synes det var en god trygghet å få hyppige ul undesøkelser. Og håper nesten jeg vil få det denne gangen også..

Anonymkode: bf002...f67

Jeg fortalte at jeg hadde hatt mye vondt i magen osv. Han sjekket stoffskifte og hvite blodlegemer først - som var fine. Litt høye blodlegemer, men han syntes ikke det var vanlig å ha så vondt i magen så han henviste meg til gyno.  

Jeg vil tro du får det denne gangen også ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når kan man forvente seg å se et bankende hjerte? Trodde det var for tidlig å se noe enda jeg.. men godt mulig jeg tar feil 🙂 

Anonymkode: bed34...565

Ifølge den appen jeg har så begynner hjertet å slå 22-23 dager etter befruktning? 😋🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Belle12 skrev:

Ifølge den appen jeg har så begynner hjertet å slå 22-23 dager etter befruktning? 😋🤔

Stemmer det ja 😊 det bankende hjertet synes på ultralyd fra uke 6. I tillegg har embryoet begynt å bevege seg litt! Jeg kjenner at jeg trenger en bekreftelse på at alt er ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+5 i følge app, var på tidlig ul forrige uke pga dårlig HCG stigning og lite symptomer, men fikk se hjerteslag på ul 🙂 Skal på ul igjen på torsdag. Får ekstra oppfølging nå pga at jeg har mistet tidligere. Krysser fingrene for at jeg får se hjerteslag igjen torsdag!  

27 år, ingen barn fra før 

Anonymkode: 7ddef...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjent på sterke svangerskapssymptomer i over en uke med intens halsbrann, forstoppelser, hyppig vannlatning, småkvalm, ømme bryst, intens hodepine, svimmel, murringer osv.

Positiv digitatest for tre dager siden viste at jeg va 1-2 uker på vei (4 svangerskapsuker). Nå har jeg imidlertid vært helt symptomsfri i snart et døgn. Er dette et dårlig tegn? Huff.

Anonymkode: bf002...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har kjent på sterke svangerskapssymptomer i over en uke med intens halsbrann, forstoppelser, hyppig vannlatning, småkvalm, ømme bryst, intens hodepine, svimmel, murringer osv.

Positiv digitatest for tre dager siden viste at jeg va 1-2 uker på vei (4 svangerskapsuker). Nå har jeg imidlertid vært helt symptomsfri i snart et døgn. Er dette et dårlig tegn? Huff.

Anonymkode: bf002...f67

Helt normalt å være symptomfri i perioder 👍🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har kjent på sterke svangerskapssymptomer i over en uke med intens halsbrann, forstoppelser, hyppig vannlatning, småkvalm, ømme bryst, intens hodepine, svimmel, murringer osv.

Positiv digitatest for tre dager siden viste at jeg va 1-2 uker på vei (4 svangerskapsuker). Nå har jeg imidlertid vært helt symptomsfri i snart et døgn. Er dette et dårlig tegn? Huff.

Anonymkode: bf002...f67

Jeg hadde symptomer første uka etter positiv test, så mistet jeg alle symptomer i nesten to uker. Trodde jeg hadde mista så jeg dro til legen, fikk henvisning til ul, der jeg fikk se hjertet som slo 😊 Nå har jeg masse symptomer, så det kan nok komme og gå litt 

Anonymkode: 7ddef...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎21‎.‎08‎.‎2018 den 19.30, Belle12 skrev:

Okey bra! Blir litt bekymret! Har fått legetime allerede imorgen. Er det noe spesielt man bør huske å spørre om? 

Det blir veldig spennende ❤️🤞🏼 Håper den holder seg der inne!

Du får veldig mye info av legen og etter hvert av jordmor. Et tips er at om du får velge om du vil til svangerskapkontroller hos fastlegen eller jordmoren din fra uke 12 så velg jordmor! Hun har som regel veldig mye bedre tid, både til å gi info og ta imot spørsmål, ta ulike mål og la deg høre hjertelyden. Fastlegen min var så travel at jeg kun fikk høre hjertelyden en gang der hos henne. Hos legen får du maks 10 min, mens jordmoren kan gi deg opptil 20-30 min:)

Anonymkode: bf002...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du får veldig mye info av legen og etter hvert av jordmor. Et tips er at om du får velge om du vil til svangerskapkontroller hos fastlegen eller jordmoren din fra uke 12 så velg jordmor! Hun har som regel veldig mye bedre tid, både til å gi info og ta imot spørsmål, ta ulike mål og la deg høre hjertelyden. Fastlegen min var så travel at jeg kun fikk høre hjertelyden en gang der hos henne. Hos legen får du maks 10 min, mens jordmoren kan gi deg opptil 20-30 min:)

Anonymkode: bf002...f67

Takk for informasjon og tips 🙏🏼♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro på ultralyd i går (6+2) og fikk beskjed om at det ikke så ut som jeg hadde kommet så langt, og at det ikke var noe hjerteslag å se. Enten har embryoet sluttet å vokse, eller så er jeg kortere på vei. (Noe jeg tviler på). Har en dårlig følelse :( og det er lenge å vente en uke på blodprøvene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Nelly89 skrev:

Dro på ultralyd i går (6+2) og fikk beskjed om at det ikke så ut som jeg hadde kommet så langt, og at det ikke var noe hjerteslag å se. Enten har embryoet sluttet å vokse, eller så er jeg kortere på vei. (Noe jeg tviler på). Har en dårlig følelse :( og det er lenge å vente en uke på blodprøvene. 

Kjedelig lesing :( får håpe du bare er kortere på vei 🤞🏼 Håper uka går fort 💐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det med dere? Formen?

8 uker imorgen her!! Tiden går ikke fort nok😶😵 Skal inn på privat UL i uke 12.

håper alt er som det skal 🤗 

Formen her er så som så... skikkelig sliten å trøtt om dagen... jobber 100% å klarer så vist å komme med på jobb om dagen 😄 Glad for hver dag som går jeg!!

med 2 barn til som trenger mamma sin oppmerksomhet så kjenner jeg at det er tøft enkelte dager🤭 Prøver å hvile så fort barna er i seng 😀 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.8.2018 den 20.57, Nelly89 skrev:

Dro på ultralyd i går (6+2) og fikk beskjed om at det ikke så ut som jeg hadde kommet så langt, og at det ikke var noe hjerteslag å se. Enten har embryoet sluttet å vokse, eller så er jeg kortere på vei. (Noe jeg tviler på). Har en dårlig følelse :( og det er lenge å vente en uke på blodprøvene. 

Hvordan går det med deg? 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.8.2018 den 21.59, Anonym bruker skrev:

Jeg er 7+5 i følge app, var på tidlig ul forrige uke pga dårlig HCG stigning og lite symptomer, men fikk se hjerteslag på ul 🙂 Skal på ul igjen på torsdag. Får ekstra oppfølging nå pga at jeg har mistet tidligere. Krysser fingrene for at jeg får se hjerteslag igjen torsdag!  

27 år, ingen barn fra før 

Anonymkode: 7ddef...27f

Hvordan går det med deg? 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Mamma2013.2015 skrev:

Hvordan går det med deg? 😳

Har sett et bankende hjerte på ultralyd, og er 7+4 uker på vei 😊 fortsatt litt bekymret for om alt er OK når det virker som om jeg er kortere på vei + lav HCG stigning. Men gynekolog mente at alt så bra ut, så krysser fingrene. Skal på ultralyd i uke 12+4 også 😊 har dere fortalt det til mange? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nelly89 skrev:

Har sett et bankende hjerte på ultralyd, og er 7+4 uker på vei 😊 fortsatt litt bekymret for om alt er OK når det virker som om jeg er kortere på vei + lav HCG stigning. Men gynekolog mente at alt så bra ut, så krysser fingrene. Skal på ultralyd i uke 12+4 også 😊 har dere fortalt det til mange? 

Så gøy å få sett et bankende hjerte!! 😉 

Er kjempe nervøs før jeg skal på Ul jeg også.. er så redd for at noe er galt, eller at det ikke er et bankende hjerte😳 

Bare jeg og mannen som vet det enda 😄 

med søsken sa vi det når vi var 13/14 uker på vei 🙂 

Hva med dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+4 her. Har ul til torsdag. Er på ferie og har spydd de siste 3 kveldene 😂 klarer ikke spise noe annet enn is og toast uten å bli dårlig. Gleder meg til å komme til Norge 😪 

vi har fortalt det til mødrene våres. Og et par venner 🤗 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Belle12 skrev:

8+4 her. Har ul til torsdag. Er på ferie og har spydd de siste 3 kveldene 😂 klarer ikke spise noe annet enn is og toast uten å bli dårlig. Gleder meg til å komme til Norge 😪 

vi har fortalt det til mødrene våres. Og et par venner 🤗 

Æsj altså... ikke godt 😕 

Ingenting som frister her heller.. huff..

leverte barna i bhg. Ista. Å måtte stoppe å apy 2 ganger på tur hjem!! Helsigvis var barna levert😵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2018 den 19.35, Mamma2013.2015 skrev:

Hvordan går det med deg? 🙂 

Fikk se hjerteslag, og alt var bra 😊 Er akkurat ni uker i dag og har flere symptomer nå, heldigvis 😊💕 

Skal ikke på flere ultralyd nå før i uke 19, de la inn bestilling med en gang, så det blir i november. Vi har ikke sagt det til noen enda, har lyst på ultralyd i uke 12 før jeg sier det.. sist jeg mistet var det i uke 11. Det var en MA som vi oppdaget fordi jeg var på tidlig UL privat. Da var fosteret 9+4, men ingen hjerteslag.

Anonymkode: 7ddef...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...