Gå til innhold

Et hypotetisk spørsmål til alle på DIB

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken av de 50 statene i USA ville du helst ha bodd i hvis du av en eller annen grunn skulle ha flyttet til USA? Mitt svar er Indiana, fordi jeg jobbet både i Greenfield og hovedstaden Indianapolis i Indiana i 10 mnd for 14 år siden, og jeg likte staten veldig også trivdes jeg i blant folket i Indiana. Hvilken stat ville du ha valgt og flytte til/bo i av de 50 amerikanske statene?

us states.png

Anonymkode: 00d05...36d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Østkysten. Veldig betatt av Chicago, men det er jo ikke en by med godt rykte. Ville bodd i en rolig forstad med stort hus, stakittgjerde og hjemmelagd soulfood all day long. Min bror bor i California, men det frister faktisk ikke. Jeg setter stor pris på de ulike årstidene og vil gjerne ha litt minusgrader på vinteren 😊

Skrevet

Alaska. Langt inni villmarka i en liten landsby. Fisket, jaktet småvilt og hogd ved for vinteren. 

Anonymkode: 6f87a...c7d

Skrevet

Hawaii! Kunne jobbet innforbi turistnæringen.

Anonymkode: 93413...09e

Skrevet

Jeg er utpreget storbymennesker, og elsker New York. Kunne nok også trives godt i Massachusetts (Boston), spesielt faglig og yrkesmessig. Og så er jeg veldig glad i tropisk klima. Kanskje en hytte på Jomfruøyene eller Hawaii 😁 Evt Key West. Trives best langs kysten. 

Anonymkode: 0c0d0...826

Skrevet

Nord for NYC et sted. Mao på østkysten.

Skrevet

Det ville blitt en romstasjon eller noe. 

Anonymkode: cb39e...c91

Skrevet

Florida kanskje 🙂

Anonymkode: f385e...096

Skrevet

Ingen av sørstatene hvertfall... ikke Florida eller California. Så det måtte blitt en av de andre statene, den med minst kriminalitet av de som er igjen (pga barna). 

Anonymkode: 33515...52a

Skrevet

Aner egentlig ikke, har aldri vært i USA og kjenner ingen der....

Men om jeg tenker høyt så må det bli sted ikke langt fra kysten, orker ikke bo midt i landet. Så må det være en ganske opplyst og moderne stat, orker ikke leve som i gamle dager med masse fordommer osv. Jeg vil også gjerne ha flere årstider, orker ikke sommer hele tiden.

Så da blir vel svaret et sted på østkysten da?

Anonymkode: d6e3c...ab0

Skrevet

Bare sånn uten å vite noe om staten egentlig, men kun fordi den er vakker: Vermont16BB873B-39E6-4325-849E-51C4D3FF25C8.thumb.png.22716371255ee1d916fe87b1a0c5a65c.png

Skrevet

Jeg velger meg Savannah, i staten Georgia. En vakker by med koselige folk.

Anonymkode: ba5c6...f9a

Skrevet

Akkurat det har jeg litt problemer med å svare på, da jeg aldri har vært i USA. Men hvis jeg skulle velge, ville jeg plassert meg en plass der det er en viss «norsk» tilknytning. 

Har slekt i Seattle (ligger det i staten Washington?)

Ev et sted i Midtvesten. Ville forsket litt på hva min oldefar drev på med det året han var i USA. Kanskje funnet noen ukjente slektninger? 😅

Er egentlig fornøyd med ikke å bo i USA, i hvertfall nå!

Skrevet

Hadde nok blitt Alaska grunent jakt & fiske :)

Skrevet

Kanskje Maine eller Connecticut? Rhode Island?

Anonymkode: f9042...c2e

Gjest Antarctica
Skrevet

Connecticut. Der har jeg familien min. 

Skrevet
16 timer siden, sug lut skrev:

En opplyst stat på østkysten.

Hvorfor California? har selv vært i California 2 ganger i byer som Vallejo, San Francisco og Santa Barbara, også var jeg i Florida i 3 uker vinteren for 2 år siden i byer som Miami, Orlando og Clearwater. Og jeg må si at jeg foretrekker Florida fremfor California.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor California? har selv vært i California 2 ganger i byer som Vallejo, San Francisco og Santa Barbara, også var jeg i Florida i 3 uker vinteren for 2 år siden i byer som Miami, Orlando og Clearwater. Og jeg må si at jeg foretrekker Florida fremfor California.

Eh...tror du siterer feil person.

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alaska. Langt inni villmarka i en liten landsby. Fisket, jaktet småvilt og hogd ved for vinteren. 

Anonymkode: 6f87a...c7d

Stater som Indiana, Michigan, Wisconsin og de fleste av sørstatene lever på mange måter et landlig liv hvor jakting og fisking er favoritthobbyen til de fleste av innbyggerne, spesielt i Indiana.

Skrevet
5 minutter siden, sug lut skrev:

Eh...tror du siterer feil person.

Åh?

Skrevet

Massachusetts (fordi Boston) eller Vermont for å kunne lukke øynene og late som USA ikke var som det er. 

Neida. Jeg er en av oss som elsket Amerika. Men det er noe med å skulle oppdra barn i en kultur som ikke er helt forenlig med min fascinasjon for Mississippi,  liksom.  

Anonymkode: 5c2f4...7f0

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åh?

Du ser det ikke?

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Massachusetts (fordi Boston) eller Vermont for å kunne lukke øynene og late som USA ikke var som det er. 

Neida. Jeg er en av oss som elsket Amerika. Men det er noe med å skulle oppdra barn i en kultur som ikke er helt forenlig med min fascinasjon for Mississippi,  liksom.  

Anonymkode: 5c2f4...7f0

Jeg har ikke vært i hverken Massachusetts eller i Vermont og kjenner derfor ikke til kulturen i de to statene, men jeg har hørt at Vermont har mange fine naturopplevelser.

Jeg fikk også en aldri så liten kultursjokk første gangen jeg var i USA, de har en helt annerledes kultur enn hva vi er vant med her i Norge. Noe av det som overrasket meg mest var hvor tradisjonelle og konservative de fleste amerikanere er, og hvor mye mer sosiale og pratsomme de er sammenlignet med oss nordmenn. Men amerikanere er veldig åpne,hyggelige og snille folk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...