Gå til innhold

Motivasjon til røykeslutt!

Anbefalte innlegg

Gjest MrsGrey
Skrevet

Jeg har snart bursdag, og som gave til meg selv tenkte jeg å slutte og røyke😁 

Trenger litt ekstra spark i baken! Jeg vet jo alle helsefordelene og at jeg slutter å stinke og alt det der, men likevel er det ikke lett... Ja jeg har prøvd før uten særlig hell! Kom med deres beste råd/fordeler? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ei venninne som er hypnotisør. Hun har hjulpet mange til røykeslutt. Men du må visstnok være motivert og ville det selv. 

Anonymkode: 8a00d...ff8

Gjest MrsGrey
Skrevet

Vil helst klare det på egenhånd. Vet jeg kan for røyket ikke under graviditet og amming, men var så dum at jeg startet igjen da yngste døde... Som en trøst... 

Skrevet

Jeg sluttet ved hjelp av champix, det var den beste avgjørelsen jeg har tatt

Anonymkode: c0a14...404

Skrevet

Samme som hun over-Champix var redningen min 🙂 5 år som røykfri nå 👍

Anonymkode: 05ba3...302

Gjest MrsGrey
Skrevet

Har lest om champix nå, og det høres nesten litt skummelt ut... Men har det i bakhodet om jeg skulle slite veldig! 😊

Skrevet

Mamma har fått lungekreft og ved å se det hun går gjennom nå burde vært motivasjon nok alle som røyker 😥

Anonymkode: c84c0...b75

Gjest MrsGrey
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mamma har fått lungekreft og ved å se det hun går gjennom nå burde vært motivasjon nok alle som røyker 😥

Anonymkode: c84c0...b75

Uff... Klem til deg/dere ❤️

Skrevet

Se på bilder av lungene til de som røyker! Lykke til.

Skrevet

Sett av til sparing summen du bruker på røyk hver måned, og belønn deg selv med noe fint eller kjekt etter ett år uten. Eller ved delmål, én måned uten, 3 mnd uten el.l.

Begynn å trene, og kjenn hvor deilig det er å komme i god form, og unngå KOLS-helvetet.

Nyt at du får finere hud og tenner. Luktesansen din kommer tilbake. Du vil fremstå langt freshere.

Du blir ikke lenger sett ned på av ikke-røykere. Du vil vinne selvrespekt, og respekt blandt andre. Du vil ikke lenger plage dine omgivelser. 

Klarer du dette, tenk alt annet du kan klare!

Én uvane må erstattes av en annen. Får du sug, finn noe å avlede deg med. Hold deg selv opptatt med ting. Tyggis, tannpuss, grønnsaker med dip, strikking, mobilspill, trening, meditering..

Si til familie og venner at du har sluttet. Jo flere som vet, jo verre å gi seg. Si det til barna dine, du kan ikke skuffe dem!

Anonymkode: 90401...32a

Skrevet

Les #endelig ikke-røyker#. Virkelig den aller beste investeringen i mitt liv. Lett som en plett å slutte etter den :) røykfri 3 år nå.

Gled deg :)

Anonymkode: 13c6e...8fc

Skrevet

Les tråden her inne om hun som har en 14-åring som har begynt å røyke og stjeler røyk fra henne og bestemor...

Hva i alle dager skal du si til tenåringen din om du røyker selv, du får ikke gjort noenting.

Anonymkode: b9c6f...b48

Skrevet (endret)

Sett røykepengene på egen konto hver dag. Det blir så utrolig synlig hvor mye du regelrett fyrer opp. Og etter et år kjøper du deg noe skikkelig fint, noe du kan ha glede av lenge og som du kan bruke til å minne deg selv på hvor flink du har vært.

Jeg kjøpte meg et smykke og klapper meg selv på skulderen hver dag, enda det er snart 20 år siden jeg sluttet. Det ble ca 30 000 i diamanter til meg, faktisk, etter ett år..

Endret av amandine
Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du blir ikke lenger sett ned på av ikke-røykere. Du vil vinne selvrespekt, og respekt blandt andre. 

Mange gode råd du gir, men som tidligere røyker reagerte jeg litt på den der. Ville du motivert en som skal slanke seg med at vedkommende vil vinne selvrespekt og ikke lenger bli sett ned på? Er ikke det det samme som å si at det er greit å se ned på enkelte grupper mennesker?

Heldigvis hadde jeg nok av selvrespekt også da jeg røyka, og jeg har aldri hatt behov for respekt fra mennesker som ser ned på andre pga en uvane. Jeg kan heller ikke si at jeg merker noe til at folk respekterer meg noe mer enn tidligere nå som jeg har slutta, jeg omgir meg nok med mennesker som vurderer andre etter litt dypere kriterier😜

Når det er sagt: å slutte å røyke er en befrielse!!!

Anonymkode: 781db...16b

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mange gode råd du gir, men som tidligere røyker reagerte jeg litt på den der. Ville du motivert en som skal slanke seg med at vedkommende vil vinne selvrespekt og ikke lenger bli sett ned på? Er ikke det det samme som å si at det er greit å se ned på enkelte grupper mennesker?

Heldigvis hadde jeg nok av selvrespekt også da jeg røyka, og jeg har aldri hatt behov for respekt fra mennesker som ser ned på andre pga en uvane. Jeg kan heller ikke si at jeg merker noe til at folk respekterer meg noe mer enn tidligere nå som jeg har slutta, jeg omgir meg nok med mennesker som vurderer andre etter litt dypere kriterier😜

Når det er sagt: å slutte å røyke er en befrielse!!!

Anonymkode: 781db...16b

Jeg tenker det gir en boost til selvrespekten å klare å slutte å røyke. Jeg ble stolt av meg selv da jeg gikk ned 10 kg, fordi jeg klarte det selv om jeg syntes det var veldig vanskelig.

Når det gjelder respekt fra andre, tenkte jeg på denne tråden:

Jeg er en av dem der som svarer at jeg ikke ser ned på folk som røyker, eller har andre laster. Men det er overraskende mange som ser ned på røykere. Sånn er det bare. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...