Gå til innhold

Henting og bringing til samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Far har samvær med barnet annenhver tors-søndag, og henter og leverer på skolen. Vi flytter nå 30 minutter lengre unna han andre veien (er 30 minutter mellom oss nå også) og han krever nå at jeg står for all henting og levering, han kommer ikke til å ha noe med den nye skolen å gjøre og nekter å bringe barnet en meter lengre enn han allerede gjør.

Jeg har sagt at jeg kan være behjelpelig med henting og bringing ca annenhver gang, men det kan bli vanskelig av og til pga jobben min. ( han jobber på sjøen så han har fri når han er hjemme). 

Er dette mitt ansvar så lenge det er jeg som flytter? 

Anonymkode: a2ff0...3df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er vel egentlig sånn at den som barn barnet på samvær henter og leverer, men kostnaden ved det skal deles etter inntekt.

Det vanlige er likevel å ta en vei hver, de aller fleste jeg kjenner gjør det sånn, de fleste henter barnet hjem.

Anonymkode: d0bff...673

Skrevet

Regelen er at samværsforelder henter og bringer, men at kostnadene deles mellom mor og far etter inntekt. Mao, kan han ikke kreve at du henter og bringer.

Anonymkode: 225ee...279

Skrevet

Takk for svar. Jeg skrev feil, samværet er til mandag morgen. (Men har vurdert å foreslå søndag). 

Anonymkode: a2ff0...3df

Skrevet

Kan du ikke spørre om å endre samvær fra fredag til søndag så barnet slipper en time reisevei til skolen? Vinn vinn for alle, så kan du kjøre og far levere. 

Anonymkode: d6fa6...9b9

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke spørre om å endre samvær fra fredag til søndag så barnet slipper en time reisevei til skolen? Vinn vinn for alle, så kan du kjøre og far levere. 

Vinn-vinn? Far vil da gå fra torsdag-mandag til fredag-søndag. Det er mye samvær tapt for de som liker å tilbringe tid med barnet sitt, noe jeg antar faren her gjør...

30 minutter reisevei er jo ikke ille, men far må nok bare godta at han må forsette å levere/hente...

Anonymkode: b1ebb...09a

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vinn-vinn? Far vil da gå fra torsdag-mandag til fredag-søndag. Det er mye samvær tapt for de som liker å tilbringe tid med barnet sitt, noe jeg antar faren her gjør...

30 minutter reisevei er jo ikke ille, men far må nok bare godta at han må forsette å levere/hente...

Anonymkode: b1ebb...09a

Hvis de allerede bor 30 min fra hverandre og de skal flytte enda 30 min lenge unna så blir det jo en time. Og det er ganske mye for et barn i småskolen (gitt at det er det, da). Hadde det sånn selv med eldste og hun ble utslitt av all reisingen. Det ble for mye. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...