Gå til innhold

Gravid, men han vil jeg skal ta abort


christiie89

Anbefalte innlegg

Jeg er 28 år, og har blitt gravid med han jeg har holdt på med i litt over 2 mnd. Når jeg fortalte dette til han sa han at dette passer ikke inn i livet mitt nå. Han har to barn på 6 og 9 år fra før. Og han mener han har nok med de barna han har nå. Så jeg er i en veldig vanskelig situasjon ang hva jeg skal gjøre. Jeg er ca 9 uker på vei nå, og jeg vil egentlig ikke ta abort. Har tatt abort 3 ganger tidligere og sleit veldig psykisk etter de abortene. Og jeg har vel egentlig bestemt at jeg ikke vil ta en abort til om jeg skulle bli gravid. Han sa at han ikke veit hva han gjør om jeg velger å beholde ungen. Så er redd han ikke vil noe mer med meg om jeg beholder. Vil ikke miste han, men samtidig så ønsker jeg barn så denne situasjonen er grusom å være i. 

Trenger virkelig noen synspunkter fra noen som har vært i en lignende situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han visste el at dette kan skje om man ligger sammen. Samtidig er det jo helt fair at han ikke ænsker seg barn nå etter så kort tid sammen. Du må kjenne på hva du ønsker for deg og ta et valg deretter. Skjønner det er en fortvilt situasjon da 😕 jeg hadde nok beholdt og tatt han som en bonus om han finner ut at han vil etterhvert 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvis du tar abort for hans del blir vel ikke forholdet mellom dere noe bedre. Mulig du kommer til å klandre han for en avgjørelse du ikke ville ta? Finnes ulike organisasjoner som kan hjelpe deg til å finne ut av hvilken vei det er best å gå for din del. Ta kontakt med de, og skulle du ende opp alene med barn finnes det forskjellige ordninger du kan benytte deg av. 

Anonymkode: 6da7e...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎15‎.‎08‎.‎2018 den 15.01, christiie89 skrev:

Jeg er 28 år, og har blitt gravid med han jeg har holdt på med i litt over 2 mnd. Når jeg fortalte dette til han sa han at dette passer ikke inn i livet mitt nå. Han har to barn på 6 og 9 år fra før. Og han mener han har nok med de barna han har nå. Så jeg er i en veldig vanskelig situasjon ang hva jeg skal gjøre. Jeg er ca 9 uker på vei nå, og jeg vil egentlig ikke ta abort. Har tatt abort 3 ganger tidligere og sleit veldig psykisk etter de abortene. Og jeg har vel egentlig bestemt at jeg ikke vil ta en abort til om jeg skulle bli gravid. Han sa at han ikke veit hva han gjør om jeg velger å beholde ungen. Så er redd han ikke vil noe mer med meg om jeg beholder. Vil ikke miste han, men samtidig så ønsker jeg barn så denne situasjonen er grusom å være i. 

Trenger virkelig noen synspunkter fra noen som har vært i en lignende situasjon.

Du har sikkert tatt ditt valg nå, og jeg håper det ble det riktige valget for deg.

Jeg ble uplanlagt gravid med en elsker da jeg var ganske ung. Han sa rett ut fra første stund at han ønsket at jeg tok abort, og om jeg beholdt, så kunne jeg ikke regne med han. Han hadde også barn fra før som han hadde hovedomsorgen for.

Jeg valgte å beholde, og har aldri angret på det. Jeg har vært alene med barnet hele tiden. Ungen vet hvem faren er, men de har lite/ingen kontakt, og slik har det vært hele tiden. De har hatt ei ferieuke sammen kanskje 3 ganger iløpet av barnets barne- og ungdomstid.

Jeg har ny mann som har fungert som pappa/farsfigur for barnet fra det var ganske lite.

Anonymkode: 929d0...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei 

Jeg har selv nå akkurat blitt uplanlagt gravid og er nå i uke 7. Dette er min første. Min samboer ønsket i utgangspunktet at jeg skulle ta abort da han mente vi ikke har tid til noe barn. Vi har en veldig aktiv hverdag og reiser mye. Jeg ønsker å beholde barnet. Prøver nå fortvilt å legge frem de positive sidene med barn, i tillegg til å forklare at vi kan jo ta med barnet på alle våre eventyr. Han har tross alt flere kompiser med barn som har klart dette helt fint. 

Tror jeg har han på glid... håper jeg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville aldri tatt abort for andres del, tror ikke du redder forholdet ved å gjøre det heller. Vil si det samme som en av de over her, så lenge dere ikke kutter kontakten umiddelbart ville jeg tatt han som en bonus om han endrer mening etterhvert. 

Har tatt abort etter missed abortion, og har kjent hvor glad jeg er som ikke havnet i den situasjonen hvor jeg måtte ha tatt et slik valg før i livet. Det er ikke slik at aborten tar 5 minutter også er det tilbake til hverdagen. Håper du tar det riktige valget for DEG❣

Anonymkode: 1cbda...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...