Gå til innhold

Noen som har hatt cyste på eggstokken her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått vite at jeg har en cyste på 5 cm på den ene eggstokken min. Slik jeg har skjønt det er cyster på eggstokken ganske normalt og ufarlig. Noen med erfaring? Er 5 cm mye?

Anonymkode: 3674f...cc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt og stort sett ufarlig. De forsvinner oftest av seg selv. Jeg har en på 10 cm, venter på operasjon for fjerning.

Anonymkode: 2c293...f00

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt normalt og stort sett ufarlig. De forsvinner oftest av seg selv. Jeg har en på 10 cm, venter på operasjon for fjerning.

Ok, fikk time til legen fredag, men er ikke sikkert de gjør noe da. Greit å få sjekket ut iallfall.

Skrevet

Tipper de tar en kreftprøve (standard prosedyre, ingenting å bekymre seg for) og setter deg opp på kontroll om seks mnd. Da er den sannsynligvis borte.

Skrevet

Min var stor, 13-14 cm og vokste fort, så de fjernet den ganske fort. 

De sendte den inn til analyse for sikkerhets skyld, det gjør de alltid når noe fjernes fra kroppen, men den var godartet. 

Det var ikke en sånn cyste som forsvinner av seg selv da, de kalte det noe på d, dermoid cyste eller noe sånt. 

Anonymkode: 8d6ba...5d2

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg hadde en cyste inni der ett sted forrige GU , ble tatt blodprøve av meg og ikke hørt ett ord. Skal sjekke str om 4 mnd igjen bare 

Anonymkode: b704c...9b0

Skrevet

Satser på at det går fint. Har mistet flere av mine kjære i kreft, så blir litt obs når slike ting dukker opp. 

Skrevet

Jeg hadde en på ca 8 cm .. kjente den når jeg lå på magen, ble oppdaget når jeg dro til gyneokolog. De henviste meg til sykehuset for å sjekke den.

1 mnd senere når jeg var på sykehuset for å sjekke var den borte ;) De mente d da var en vanncyste som hadde sprukket og var helt ufarlig :) Gynekologen mente at jeg reagerte på hormonspiral og det var grunnen til at jeg fikk den.

Anonymkode: 451ae...bd7

Skrevet

Har en cyste. Den burde vært borte nå sa gynekologen, det var den ikke. Så hun satt meg opp på ny kontroll om fem måneder. De tar en blodprøve hver gang. Husker ikke hva den heter, en bokstav og et tall. Prøver meg på C125. 

Anonymkode: cbb9b...b18

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har en cyste. Den burde vært borte nå sa gynekologen, det var den ikke. Så hun satt meg opp på ny kontroll om fem måneder. De tar en blodprøve hver gang. Husker ikke hva den heter, en bokstav og et tall. Prøver meg på C125. 

Anonymkode: cbb9b...b18

CA125 ;)

Anonymkode: 05210...1df

Skrevet

Jeg hadde en cyste på 12 cm på den ene eggstokken, en såkalt tvillingcyste. Den var helt ufarlig (de sendte den til undersøkelse etter at den var fjernet også, for å være helt sikre). Måtte opereres ut, da. 

Anonymkode: 7c6bb...261

Skrevet

Veldig ofte ufarlig, men man går ofte til kontroll med noen måneders mellomrom til de er borte. Evt fjernes de kirurgisk. Noen av dem inneholder tenner og hår og ting som kan se ut som arm og beinanlegg. Skikkelig nasty🤪🤪

Anonymkode: a0ed1...444

Skrevet

Oppdages disse på vanlig GU eller med ultralyd?

Anonymkode: 5123d...274

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ultralyd

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ved vanlig GU ser de bare livmortappen, ingenting innenfor der.

Derfor jeg tar gu hos privat gynekolog hvert tredje år, de sjekker skikkelig. Tar innvendig ul og sjekker livmor, eggstokker og eggledere.

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ved vanlig GU ser de bare livmortappen, ingenting innenfor der.

Derfor jeg tar gu hos privat gynekolog hvert tredje år, de sjekker skikkelig. Tar innvendig ul og sjekker livmor, eggstokker og eggledere.

Ok. Bør få gjort det jeg også. Bare så langt til nærmeste, at man må jo ha fri en hel arbeidsdag. Men absolutt verdt det.

Skrevet

Jeg ble i utgangspunktet sendt til MR fordi jeg sliter med strålesmerter ned i ene foten. De trodde kanskje jeg hadde en prolaps. Men, bildene var fine, med unntak av cysten. Kan smertene komme på grunn av den? HI

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ble i utgangspunktet sendt til MR fordi jeg sliter med strålesmerter ned i ene foten. De trodde kanskje jeg hadde en prolaps. Men, bildene var fine, med unntak av cysten. Kan smertene komme på grunn av den? HI

Lite trolig når den bare er 5 cm stor. Det er ikke mye og er et typisk ubetydelig bifunn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...