Anonym bruker Skrevet 15. august 2018 #1 Skrevet 15. august 2018 Var for de i jobb eller for at barn skal få sosialisere seg noen timer hver dag? Det mæ jo gå med mange millioner unødvendig hvor både staten dekker pappapermpenger og full dag i barnehagen samtidig! 9 timersdager på barn som har foreldre hjem i permisjon eller jobber deltid/venter på jobb. Vil ikke barnehage sluppet unna mange sykemeldinger om folk ikke brukte barnehagen mer enn de har behov for ? Eller er det meningen at staten skal finansiere slik at fedre får fri til å male hytta og mødre til å gå på kafé! Kan ikke skjønne at man kan kaste bort så mange millioner hvert år !!! I barnehagen til minstegutten er 9 av 17 foreldre hjemme av ulike grunner, men alle de 9 sitter til frokost hver eneste dag og blir henta Sent på ettermiddagen ! Får meg ikke til å forså at dette skal være rett ! Ikke Vanlig å vite sånt, men bor på en liten plass. Anonymkode: 00420...7b4
Anonym bruker Skrevet 15. august 2018 #2 Skrevet 15. august 2018 Det burde vært sånn som i Sverige at foreldrene må levere inn liste på når de jobber, og at man ikke kan ha barna i barnehagen utenom det, med mindre man er syk Anonymkode: 191e8...7d6
Anonym bruker Skrevet 15. august 2018 #3 Skrevet 15. august 2018 Barnehage er arbeidsplass for ganske mange da. Lønner seg å ha folk i arbeid. Ellers kan jeg bare svare at barnehage har vært redningen her som høygravid, selv om jeg faktisk er i permisjon nå. Anonymkode: b310d...aba
Anonym bruker Skrevet 15. august 2018 #4 Skrevet 15. august 2018 Ja skjønner de må ha jobb !!’ Men jobben er jo umenneskelig med så mange barn hele tiden. Tror grunnbemanningen hadde vært helt perfekt om det ble sånn som i Sverige ! Ikke så mye sykdom blant ansatte ! Ikke en voksen og 15 barn alene til frokost osv osv !!! Ikke så mye utlsitte barn som får for lite voksenkontakt !! Håper det blir som i Sverige !!! Men at man får lov å bruke kjernetid for lek og avlasting til late foreldre ! Rekker mye kaffe på 6 timer vil jeg Tro Anonymkode: 00420...7b4
Anonym bruker Skrevet 15. august 2018 #5 Skrevet 15. august 2018 Jeg er enig. Synes det er hårreisende at det er slik. Selvsagt en dag innimellom der en forelder har fri kan man med god samvittighet sende barna i barnehagen. Men når man er hjemme skjønner jeg ikke at man har fulltid og lange dager. Hvis du ikke klarer være hjemme med egne barn, ikke få barn. Da jeg var barn hadde vi park, finnes det lengre? Det var en slags korttidsbarnehage. 11 til 15 hver dag for førskolebarn. Jeg gikk i det, var en skoleforberedende barnehage. Men, klart det VAR anderledes da de fleste barna var hjemme så vi hadde andre å omgås. Jeg har gått hjemme med mine i to år og lekekamerater var jo ikke-eksisterende. Anonymkode: b4431...32f
Anonym bruker Skrevet 15. august 2018 #6 Skrevet 15. august 2018 Men kjenner jo mange som ikke takler gi barnet frokost hjemme en gang ! Er det for å spare penger på mat ? Ei jeg kjenner setter på vekkerklokke for å få sendt ungen til frokost når hun har fri. Hårreisende ! De fleste skylder på at barna trenger rutiner, men normale barn gjør jo ikke det. Barnehagen er ikke obligatorisk ! Autister trenger rutine ! Ikke friske barn, de trenger å føle seg ønsket av sine foreldre ! Mindre fravær blant ettåringer en ungdom på videregående ! Er det om å gjøre å ha 100 prosent oppmøte eller ? Skjønner det ikke. Har selv sendt unger i barnehagen når jeg har fri. Men maks 9.30-14.30 Anonymkode: 00420...7b4
Anonym bruker Skrevet 15. august 2018 #7 Skrevet 15. august 2018 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men kjenner jo mange som ikke takler gi barnet frokost hjemme en gang ! Er det for å spare penger på mat ? Ei jeg kjenner setter på vekkerklokke for å få sendt ungen til frokost når hun har fri. Hårreisende ! De fleste skylder på at barna trenger rutiner, men normale barn gjør jo ikke det. Barnehagen er ikke obligatorisk ! Autister trenger rutine ! Ikke friske barn, de trenger å føle seg ønsket av sine foreldre ! Mindre fravær blant ettåringer en ungdom på videregående ! Er det om å gjøre å ha 100 prosent oppmøte eller ? Skjønner det ikke. Har selv sendt unger i barnehagen når jeg har fri. Men maks 9.30-14.30 Anonymkode: 00420...7b4 Hei ! Jeg føler meg sett ned på av deg ! ☹ Jeg er ufør. Mannen leverer tidlig og henter kl 15.30 i bhg.Jeg henter selv og er med å hente noen ganger. Ene barnet mitt trenger faktisk å være der før frokost. Hun sliter veldig å komme inn i leken hvis hun komme til 9 30. Så de i barnehagen, helsestasjon og en representant fra kommunens lavterskel tilbud sa at vi burde levere kl 7. Og dette hjalp barnet mitt veldig. Så det er IKKE synd på barnet mitt. Anonymkode: 9ebc0...6d2
Anonym bruker Skrevet 15. august 2018 #8 Skrevet 15. august 2018 Om barnet ditt er i Bhg. 7-15.30 hver dag og ikke må så er det trist ja !! Hva så om det blir litt kluss i leken en dag ? Bør ikke barnet lære seg å takle det ? Hvordan skal barnet klare hverdagen om en liten forandring ikke velter alt ?? Hva om han må til tannlegen ? Droppe det da ? Mulig barnet ditt har en diagnose, da er der vel noe annet. Men de fortjener vel en rolig frokost med mor i blant dem å. Anonymkode: 00420...7b4
Edelweis Skrevet 15. august 2018 #9 Skrevet 15. august 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om barnet ditt er i Bhg. 7-15.30 hver dag og ikke må så er det trist ja !! Hva så om det blir litt kluss i leken en dag ? Bør ikke barnet lære seg å takle det ? Hvordan skal barnet klare hverdagen om en liten forandring ikke velter alt ?? Hva om han må til tannlegen ? Droppe det da ? Mulig barnet ditt har en diagnose, da er der vel noe annet. Men de fortjener vel en rolig frokost med mor i blant dem å. Anonymkode: 00420...7b4 Det er ganske tydelig at du ikke har profesjonell kompetanse på barns utvikling. I innlegget du siterer forteller HI om et barn som trenger struktur og rammer som hjelpet h*n inn i leken på en god måte, dette gjelder MANGE barn, helt normale barn faktisk, og som normale barn flest har de behov for rammer og forutsigbarhet i hverdagen som gjør dem trygge slik at de kan utvikle seg. Jeg er også for at barn skal få fri i blandt og kortere dager om foreldrene har muligheter til det, men ikke alle foreldre har mulighet til det fordi om de går hjemme. En ufør mor trenger kanskje tid der barnet er i bhg slik at hun kan fungere for barnet når det er hjemme. En mor som jobber redusert trenger kanskje noen timer hvor hun tar unna husarbeid, møter, oppfølging av diverse for at tiden med barna skal være forbeholdt dem. Ikke døm andres organisering av hverdag uten at du har hele bildet. Barn har også godt av å være i bhg og leke sammen med andre barn istedet for å gå hjemme i skjørtene på mor. Kanskje ikke som 1 åringer men fra halvannet år- to år er de veldig tjent med dette. Staten hadde nok heller spart penger på å bevilge midler som gjør at ansatte i bhg fyller bemanningsnormen til enhver tid i barnehagens åpningstider!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2018 #10 Skrevet 15. august 2018 Syns uansett det er helt tragisk at staten skal bruke millioner i året på at foreldre sårt trenger alenetid i 8-9 timer hver enda dag !!! Syns det er trist at man frivellig setter bort ungen sin 45 timer i uka om man ikke må ! Man rekker da vel å vaske mye hus på 5-6 timer ! Snakker i hovedsak om oppegående foreldre ! Halve Norge kan da ikke være så håpløse at de ikke klarer å spise frokost med ungen sin i blandt. Lurer på hvem sine behov det er man setter først !? Hvertfall ikke barnet ! Anonymkode: 00420...7b4
Anonym bruker Skrevet 15. august 2018 #11 Skrevet 15. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hei ! Jeg føler meg sett ned på av deg ! ☹ Jeg er ufør. Mannen leverer tidlig og henter kl 15.30 i bhg.Jeg henter selv og er med å hente noen ganger. Ene barnet mitt trenger faktisk å være der før frokost. Hun sliter veldig å komme inn i leken hvis hun komme til 9 30. Så de i barnehagen, helsestasjon og en representant fra kommunens lavterskel tilbud sa at vi burde levere kl 7. Og dette hjalp barnet mitt veldig. Så det er IKKE synd på barnet mitt. Anonymkode: 9ebc0...6d2 Veldig forskjell på 7 og 9.30 da. Hvorfor ikke levere kl 8? Fortsatt frokost og garantert ikke full barnegruppe slik at leken er i gang. Anonymkode: 5f9af...892
Anonym bruker Skrevet 15. august 2018 #12 Skrevet 15. august 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Var for de i jobb eller for at barn skal få sosialisere seg noen timer hver dag? Det mæ jo gå med mange millioner unødvendig hvor både staten dekker pappapermpenger og full dag i barnehagen samtidig! 9 timersdager på barn som har foreldre hjem i permisjon eller jobber deltid/venter på jobb. Vil ikke barnehage sluppet unna mange sykemeldinger om folk ikke brukte barnehagen mer enn de har behov for ? Eller er det meningen at staten skal finansiere slik at fedre får fri til å male hytta og mødre til å gå på kafé! Kan ikke skjønne at man kan kaste bort så mange millioner hvert år !!! I barnehagen til minstegutten er 9 av 17 foreldre hjemme av ulike grunner, men alle de 9 sitter til frokost hver eneste dag og blir henta Sent på ettermiddagen ! Får meg ikke til å forså at dette skal være rett ! Ikke Vanlig å vite sånt, men bor på en liten plass. Anonymkode: 00420...7b4 Men dette er da ikke standarden i Norge. At du bor i slummen endrer jo ikke på at de fleste som bruker barnehage, gjør det fordi de trenger det. Anonymkode: 8754e...d75
Anonym bruker Skrevet 15. august 2018 #13 Skrevet 15. august 2018 Og jo, jeg syns faktisk litt synd på barnet. 8,5 time er lenge i bhg når barnet egentlig ikke må. Det er lenger enn en vanlig arbeidsdag! Anonymkode: 5f9af...892
Anonym bruker Skrevet 15. august 2018 #14 Skrevet 15. august 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: De fleste skylder på at barna trenger rutiner, men normale barn gjør jo ikke det Det stemmer faktisk ikke. Mange barn trenger de samme rutinene hver dag, og endel barn trenger å komme tidlig før det er kommet mange andre barn. Mange trenger å komme til frokost, selv om mamma eller pappa har fri eller begynner senere Anonymkode: 191e8...7d6
Anonym bruker Skrevet 15. august 2018 #15 Skrevet 15. august 2018 Mange av disse barna er de som trenger barnehage aller mest. Tenker man litt lengre fram er det stor sannsynlighet for at barnehage har vært en god beskyttelsefaktor med tanke på skolegang og jobb. Så det kan hende at staten tjener på det, på sikt. Anonymkode: 2bdf6...e01
Nyttårs barn Skrevet 15. august 2018 #16 Skrevet 15. august 2018 Det er nok noen som misbruker barnehagen og har barna der mye lenger enn nødvendig. Men husk at selv om foreldrene er i permisjon/sykemeldt/ arbeidsledige eller hva nå det er , så trenger barna å leke med andre barn. Hverdagen i Norge er slik at så og si alle går i barnehagen, det er ingen lekekamerater i gata på dagen en vanlig hverdag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå