Gå til innhold

Fortelle eksmann eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk fra mannen for fire mbd. etter å ha grublet og tenkt i nær to år. 

Dvs at da jeg gikk, så var jeg ferdig med prosessen. Han på sin side fikk sjokk hevder han. En del av grunnen til at jeg gikk var at han var kun opptatt av seg selv og sitt. Dessuten var vi vokst i hver vår retning i livet. Pga felles barn ønsker vi begge å holde en god tone. 

Jeg har nå truffet en annen mann, vi er fortsatt bare venner, men kan utvikle seg til noe mer. 

Det jeg tenker, er at bør jeg fortelle dette til min eks mann? Vi bor i en forholdsvis liten by, og denne mannen og jeg har jo vært ute sammen. 

Min tanke er at det er bedre min eks får vite det av meg enn av noen som har sett oss sammen og "sladrer" til han. 

Det som er problematisk her, er at min eks vil ha meg tilbake, men jeg har sagt til han at slik blir det ikke. 

Bør jeg si noe?  

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 7c8d6...bda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sykt og hoppe rett i et nytt forhold, når det er barn i bilde

Anonymkode: 13b70...9d8

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sykt å være voksen og ikke kunne og/å-reglene, stor bokstav, tegnsetting og forskjellen på bestemt og ubestemt form entall.

Anonymkode: 071ee...738

Skrevet

Ro ned dette veldig, det er fryktelig ferskt for barna.

Anonymkode: 7f0ab...2b5

Skrevet

Nei synes ikke du skal si noe. Det er ingenting han har noe som helst med.

Skrevet

Samme hvor ferdig du er, så er omveltningen veldig fersk for ungene. Kjærligheten kan vel vente en stund slik at ungene kan få stabilisert seg først? 

Eksmannen har ikke noe med det, men vil du virkelig starte et forhold i konflikt ? Barna burde få komme først en periode. 

Skrevet

STAKKARS, stakkars barna dine. Stakkars eksmannen din også, men han er i det minste voksen. 

Anonymkode: 6b6c2...145

Skrevet

Det står da ingenting her om barnas situasjon. 

Syns ikke du trenger si noe før det er noe å fortelle.

Anonymkode: bb141...ad6

Skrevet

Nei det hadde jeg holdt for meg selv. Du vet jo ikke sikkert at det blir noe, dette «forholdet « er fortsatt ferskt. La han få sørge på sin måte. Samtidig ville heg sørget for at dette nye forholdet ikke var synlig for hele bygda. Jeg ville holdt lav profil for ungenes skyld.

Anonymkode: 10be2...bc2

Skrevet

Noen mennesker klarer faktisk å la være å involvere barna sine i et nytt forhold. Min beste venninne var sammen med sin nåværende mann i nesten to år før hun presenterte ham for barna sine. Når barna var hos henne, var hun bare mamma. Når de var hos faren sin, var hun sammen med sin nye kjæreste. Noen har faktisk selvbeherskelse.

Skrevet

Du trenger ikke si noe til mannen før det er på tide å inkludere barna, og det er lenge til...

Skulle det komme ut at du har vært på "date" og mannen spør, så svarer du bare det, at du har vært på date, men det er ingenting du vil inkludere familien i foreløbig.

Anonymkode: bab34...f46

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

STAKKARS, stakkars barna dine. Stakkars eksmannen din også, men han er i det minste voksen. 

Anonymkode: 6b6c2...145

Hvorfor er det synd på dem? De er neppe med på date med mora...

Anonymkode: e7357...733

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk fra mannen for fire mbd. etter å ha grublet og tenkt i nær to år. 

Dvs at da jeg gikk, så var jeg ferdig med prosessen. Han på sin side fikk sjokk hevder han. En del av grunnen til at jeg gikk var at han var kun opptatt av seg selv og sitt. Dessuten var vi vokst i hver vår retning i livet. Pga felles barn ønsker vi begge å holde en god tone. 

Jeg har nå truffet en annen mann, vi er fortsatt bare venner, men kan utvikle seg til noe mer. 

Det jeg tenker, er at bør jeg fortelle dette til min eks mann? Vi bor i en forholdsvis liten by, og denne mannen og jeg har jo vært ute sammen. 

Min tanke er at det er bedre min eks får vite det av meg enn av noen som har sett oss sammen og "sladrer" til han. 

Det som er problematisk her, er at min eks vil ha meg tilbake, men jeg har sagt til han at slik blir det ikke. 

Bør jeg si noe?  

Hva tenker dere? 

Du forlater faren til dine barn, uten å gi han sjansen til å forbedre seg (ettersom han fikk sjokk regner jeg med at du ikke har informert han underveis i "tenkeprossessen". Og nå har du ny kjæreste, 4 mnd ettter bruddet.

Hva jeg tenker? At du er vanvittig egoistisk!

Anonymkode: 406e9...602

Skrevet

Folk er så fordømmende, ikke hør på dem. Du har full rett til å være klar for nytt forhold akkurat når det passer for deg. Og jeg bare går ut i fra at du har et fornuftig forhold til en eventuell ny partner og når barna skal involveres i det. 

Jeg vet dessverre ikke hva som er best angående å fortelle eksmannen din! Men ønsker deg lykke til! 

Anonymkode: 79aa9...c61

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg snakker ikke om å involvere barna, kun fortelle til eksmannen. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ro ned dette veldig, det er fryktelig ferskt for barna.

Anonymkode: 7f0ab...2b5

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen mennesker klarer faktisk å la være å involvere barna sine i et nytt forhold. Min beste venninne var sammen med sin nåværende mann i nesten to år før hun presenterte ham for barna sine. Når barna var hos henne, var hun bare mamma. Når de var hos faren sin, var hun sammen med sin nye kjæreste. Noen har faktisk selvbeherskelse.

Det samme er jeg! 

HI

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du forlater faren til dine barn, uten å gi han sjansen til å forbedre seg (ettersom han fikk sjokk regner jeg med at du ikke har informert han underveis i "tenkeprossessen". Og nå har du ny kjæreste, 4 mnd ettter bruddet.

Hva jeg tenker? At du er vanvittig egoistisk!

Anonymkode: 406e9...602

Fo noe vås. Tror ikke en gang at du mener det, du synes bare det er herlig å få lov til å vrenge ut av deg dritt anonymt. 

Skrevet

HI her! 

Jeg tenker ikke involvere barna i dette bare så det er sagt. 

Når de er hos meg, så er jeg kun mamma. 

Dessuten ga jeg min mann en sjans, men han var for selvopptatt til å se hva som var i ferd med å skje. Prøvde jeg å snakke med han, hørte han ikke etter. Jeg nådde aldri inn. Jeg gjennomgikk et dødsfall i nærmeste familie, men ikke engang da var han der for meg. Han ville aldri være med på noe, lot seg selv forfalle og bare klagde. 

Det og mange andre ting fjorde at jeg til slutt gikk. 

Vi ble rådet på familie kontoret til å fortelle det til hverandre først om vi traff noen.  

Han nye og jeg er ikke kjærester enda, men er god mulighet for at vi blir det. Vi er ikke mye ute, er stort sett hjemme hos han, iom at barna kjapt kan droppe innom her selv om de er hos faren. Ønsker ikke de skal se han her. 

Jeg er ikke egoistisk, jeg har gått gjennom en lang prosessder jeg uten hell prøvde å involvere min eksmann så godt jeg kunne. 

Skrevet

Jeg ville ikke sagt noe, før barna skal involveres. Og det er forhåpentligvis lenge til. At du har gått videre er det ingen som har noe med. Livet er ikke svart/hvitt.

Anonymkode: b0e6e...78c

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville ikke sagt noe, før barna skal involveres. Og det er forhåpentligvis lenge til. At du har gått videre er det ingen som har noe med. Livet er ikke svart/hvitt.

Anonymkode: b0e6e...78c

Takk! 

HI

Skrevet

Tenker at når det blir mer seriøst,  og du definerer dere som kjærester, så kan du fortelle det til han. Du trenger likevel ikke å presentere han for barna da, det kan du vente med til de har fått fordøyet skilsmissen, og det kan sikkert ta en stund.

Anonymkode: 2e0c7...45d

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tenker at når det blir mer seriøst,  og du definerer dere som kjærester, så kan du fortelle det til han. Du trenger likevel ikke å presentere han for barna da, det kan du vente med til de har fått fordøyet skilsmissen, og det kan sikkert ta en stund.

Anonymkode: 2e0c7...45d

Nei, barna skal uansett ikke involveres enda.

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI her! 

Jeg tenker ikke involvere barna i dette bare så det er sagt. 

Når de er hos meg, så er jeg kun mamma. 

Dessuten ga jeg min mann en sjans, men han var for selvopptatt til å se hva som var i ferd med å skje. Prøvde jeg å snakke med han, hørte han ikke etter. Jeg nådde aldri inn. Jeg gjennomgikk et dødsfall i nærmeste familie, men ikke engang da var han der for meg. Han ville aldri være med på noe, lot seg selv forfalle og bare klagde. 

Det og mange andre ting fjorde at jeg til slutt gikk. 

Vi ble rådet på familie kontoret til å fortelle det til hverandre først om vi traff noen.  

Han nye og jeg er ikke kjærester enda, men er god mulighet for at vi blir det. Vi er ikke mye ute, er stort sett hjemme hos han, iom at barna kjapt kan droppe innom her selv om de er hos faren. Ønsker ikke de skal se han her. 

Jeg er ikke egoistisk, jeg har gått gjennom en lang prosessder jeg uten hell prøvde å involvere min eksmann så godt jeg kunne. 

Involverer du far risikerer du at han involverer barna. 

La alt være som det er til det er så seriøst at du vil involvere barna. Da snakker du med dem først og ex mannen etterpå. Ikke gi ham muligheten til å bruke noe mot deg .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...