Anonym bruker Skrevet 15. august 2018 #1 Skrevet 15. august 2018 Har vært hos legen for å få hjelp mot angst og depresjon. Forklarte at nå engster jeg meg så mye når jeg skal på jobb at jeg blir fysisk syk, jeg blir kvalm og får vondt i kroppen. Jeg er konstant utslitt fordi jeg alltid er redd og stresset. Nevnte også at jeg gikk til psykolog i utlandet som mente jeg var deprimert, da ville jeg egentlig ikke anerkjenne det så jeg gjorde aldri noe med det. Nå føler jeg det er på tide å bli frisk. Det virket egentlig ikke som om legen trodde på meg, og hun sa egentlig bare til meg at jeg må tenke positivt og ta meg sammen... Hvordan skal jeg klare å få hjelp om jeg ikke blir tatt seriøst? Noen andre som har opplevd det samme men klarte å få hjelp? Anonymkode: db99a...bbd
Anonym bruker Skrevet 15. august 2018 #2 Skrevet 15. august 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har vært hos legen for å få hjelp mot angst og depresjon. Forklarte at nå engster jeg meg så mye når jeg skal på jobb at jeg blir fysisk syk, jeg blir kvalm og får vondt i kroppen. Jeg er konstant utslitt fordi jeg alltid er redd og stresset. Nevnte også at jeg gikk til psykolog i utlandet som mente jeg var deprimert, da ville jeg egentlig ikke anerkjenne det så jeg gjorde aldri noe med det. Nå føler jeg det er på tide å bli frisk. Det virket egentlig ikke som om legen trodde på meg, og hun sa egentlig bare til meg at jeg må tenke positivt og ta meg sammen... Hvordan skal jeg klare å få hjelp om jeg ikke blir tatt seriøst? Noen andre som har opplevd det samme men klarte å få hjelp? Anonymkode: db99a...bbd Du har krav på å få en annen lege, jeg ville startet der. En lege som ikke tar sine pasienter seriøst vil aldri kunne hjelpe. Du kan eventuelt også gå til privat psykolog, koster jo en del, men mens du venter på bytte av fastlege og annen behandling kan det være et fint sted å starte. Anonymkode: e62f0...3e4
Anonym bruker Skrevet 15. august 2018 #4 Skrevet 15. august 2018 Du forventet sykemelding men fikk det ikke? Hva med å bytte jobb dersom du ikke liker jobben din? Anonymkode: 5a999...108
Anonym bruker Skrevet 15. august 2018 #5 Skrevet 15. august 2018 9 minutes ago, Anonym bruker said: Du forventet sykemelding men fikk det ikke? Hva med å bytte jobb dersom du ikke liker jobben din? Anonymkode: 5a999...108 Jeg vil ikke ha sykemelding, jeg trives egentlig ganske godt på jobb! Likevel sliter jeg med stress og angst i forbindelse med jobb, mest før og etter, men det er jo noe jeg da gjerne vil få gjort noe med. Det er utrolig slitsomt å alltid være stresset og nervøs egentlig uten grunn. Det er heller ikke alle som er så heldige at de bare kan bytte jobb hver gang de er litt misfornøyd. Jeg har ikke hauger av erfaring eller høy utdannelse så da må jeg klare meg med det jeg har, og det er jeg relativt fornøyd med sånn bortsett fra at jeg blir syk. Anonymkode: db99a...bbd
Anonym bruker Skrevet 15. august 2018 #6 Skrevet 15. august 2018 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vil ikke ha sykemelding, jeg trives egentlig ganske godt på jobb! Likevel sliter jeg med stress og angst i forbindelse med jobb, mest før og etter, men det er jo noe jeg da gjerne vil få gjort noe med. Det er utrolig slitsomt å alltid være stresset og nervøs egentlig uten grunn. Det er heller ikke alle som er så heldige at de bare kan bytte jobb hver gang de er litt misfornøyd. Jeg har ikke hauger av erfaring eller høy utdannelse så da må jeg klare meg med det jeg har, og det er jeg relativt fornøyd med sånn bortsett fra at jeg blir syk. Anonymkode: db99a...bbd Ikke bruk tid på å prøve å forklare til slike mennesker, deres mål er kun å tråkke andre ned for at de selv skal føle seg bedre i sitt miserable liv. Slik legen din snakker er ikke greit og jeg ville byttet lege snarest! Anonymkode: 00af5...af7
Anonym bruker Skrevet 15. august 2018 #7 Skrevet 15. august 2018 Bytt lege og vær tydelig på at du ønsker henvisning til psykolog. Hvis hun trodde du ønsket sykemelding så kan det forklare hvorfor du opplevde henne slik. Sykemelding pga angst er som å tisse i buksa. Det må i så fall skje i tett samarbeid med psykolog. Anonymkode: b4a38...1c9
Anonym bruker Skrevet 15. august 2018 #8 Skrevet 15. august 2018 18 minutes ago, Anonym bruker said: Bytt lege og vær tydelig på at du ønsker henvisning til psykolog. Hvis hun trodde du ønsket sykemelding så kan det forklare hvorfor du opplevde henne slik. Sykemelding pga angst er som å tisse i buksa. Det må i så fall skje i tett samarbeid med psykolog. Anonymkode: b4a38...1c9 Synes jeg var ganske tydelig på at jeg ville ha hjelp, men kan jo hende hun trodde det betydde sykemelding. Har fått ny time så da skal jeg ta det opp igjen. Har akkurat byttet til denne legen da jeg opplevde at forrige lege også var vanskelig og følte at han så ned på meg, så håpet jeg ville få mer hjelp her. Anonymkode: db99a...bbd
Anonym bruker Skrevet 15. august 2018 #9 Skrevet 15. august 2018 Jeg hadde det som deg. Dro til legen og sa «jeg trenger to uker med sykemelding og jeg skal ha henvisning til psykolog». Snakker ikke med legen om problemene mine, det tar jeg med psykologen. Og det hjelper fint! dra til privat psykolog en time eller to, og se om det er noe du kan ha utbytte av. Jeg gjorde det før jeg dro til legen Anonymkode: 2384e...53d
Anonym bruker Skrevet 15. august 2018 #10 Skrevet 15. august 2018 20 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg hadde det som deg. Dro til legen og sa «jeg trenger to uker med sykemelding og jeg skal ha henvisning til psykolog». Snakker ikke med legen om problemene mine, det tar jeg med psykologen. Og det hjelper fint! dra til privat psykolog en time eller to, og se om det er noe du kan ha utbytte av. Jeg gjorde det før jeg dro til legen Anonymkode: 2384e...53d Synd vi må gjøre det sånn, men bra du fikk hjelp! Kan psykolog skrive ut medisiner eller må legen gjøre det? Anonymkode: db99a...bbd
Anonym bruker Skrevet 15. august 2018 #11 Skrevet 15. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Synd vi må gjøre det sånn, men bra du fikk hjelp! Kan psykolog skrive ut medisiner eller må legen gjøre det? Anonymkode: db99a...bbd Nei, legen er grei han. Men han er helt fersk og jeg orker ikke ha to å snakke med. Jeg styrer sykemeldingen min selv, han gjør som han får beskjed om meidisner bruker jeg ikke. Jeg tok 2 uker sykemelding, så jobba jeg redusert også ble jeg 100% sykemeldt igjen i 8 uker så hadde jeg ferie og nå jobber jeg 40% Anonymkode: 2384e...53d
Love85 Skrevet 15. august 2018 #12 Skrevet 15. august 2018 (endret) ellers er du veldig hysterisk og hopkonder Endret 15. august 2018 av Love85
Anonym bruker Skrevet 15. august 2018 #13 Skrevet 15. august 2018 43 minutes ago, Love85 said: ellers er du veldig hysterisk og hopkonder Hypokonder (jeg regner med det er det du prøver å si) er jeg ikke, men hysterisk stemmer nok. Er jo forsåvidt derfor jeg var der, fordi jeg er så hysterisk ay jeg sliter i hverdagen. Sliter du med å lese kanskje? Anonymkode: db99a...bbd
Anonym bruker Skrevet 15. august 2018 #14 Skrevet 15. august 2018 Prøv kognitiv terapi hos en privat psykolog, trenger ikke mange timer før du føler deg bedre Anonymkode: 080e5...fb0
Anonym bruker Skrevet 15. august 2018 #15 Skrevet 15. august 2018 På en måte har legen rett: du må nødvendigvis tenke positivt. Det er faktisk det som hjelper mot stress og angst. På den andre siden skal du selvfølgelig gå hjelp fra legen. Spørsmålet blir kanskje om du var tydelig på hva du ønsker fra legen. Hvis du ønsket henvisning til psykolog må du faktisk si det. Du jan ikke forvente at legen skal gjette det. Trenger du sykmelding må du spørre etter det. Anonymkode: 4f89d...9a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå