Gå til innhold

Har så dårlig samvittighet....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er bare noe korttidsammere sier for å klappe på egen samvittighet. Det er bevist at langtidsamming har mange helsegevinster for barnet.

Anonymkode: 52789...d13

Hehe, morsom du. Det er helsegevinster opp til en viss alder, etter det er det bare unødvendig.

Anonymkode: 40971...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker litt klønete å vente til overgangen til stor avdeling med alle disse tingene. Men når det først er blitt sånn, så får du bare oppmuntre så godt du kan.

Og må dessverre si meg enig med noen andre her, å amme en treåring er litt ekkelt.. 

Anonymkode: d36f8...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er bare noe korttidsammere sier for å klappe på egen samvittighet. Det er bevist at langtidsamming har mange helsegevinster for barnet.

Anonymkode: 52789...d13

I Norge er det ingen grunn til å amme når barnet er bikket 1 år. I utviklingsland blir det noe annet, de har ofte ikke samme mulighet til å gi barna alle næringsstoffer de trenger.

Anonymkode: d36f8...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tviholde på at de skal være små!? Min eldste kunne lese når hun var 3 år og 2 mnd. Sluttet med bleie før hun var 2.. 

Helt tullete å holde igjen utviklingen og ha ungene «små» så lenge som mulig.. Trygghet og kos, sier du.. Skjør liten mammadalt, sier jeg.. 

Anonymkode: 36f7b...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så mye miljøgifter du har påført ungen din gjennom amming i TRE år😂😂😂

Anonymkode: 36f7b...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har gjort mange av disse tingene. Han sitter MYE på fanget eller tett inntil og koser, ser film eller leker/leser bok. 

Ikveld sovnet han i senga i armene mine, tett inntil. Han er en gutt som elsker kos og nærhet, men likevel tøff og flink til å leke/ordne selv.

hi

Anonymkode: af8a5...008

Så bra! Og vet du hva? Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet. Barn må også lære at livet ikke er ren plankekjøring, og det er omsorg og kjærlighet i å lære ham det under trygge rammer fremfor å la ham gå på snørra så det synger senere. Tøff tid for mor og barn, men dette kommer dere til å fikse fint! 

Anonymkode: d9178...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mini er såvidt 3 år. Vi har jobbet med bleieslutt den siste mnd og han vil selv og alt går stort sett bra ;) 

Han begynte på stor avd denne uka, og den dagen han begynte sluttet jeg å amme han. 

Har nå fryktelig dårlig samvittighet, det er litt mye på en gang for han..men han er flink og god. Likevel gnager det i meg når han sier at han vil slutte i Bhg fordi han skal ha pupp og at han ikke vil være stor... 

Usikker på om vi bør stå i det, men gir jeg meg nå vil det bli ennå vanskeligere neste gang...? 

Anonymkode: af8a5...008

Det vil bli vanskeligere hvis du gir etter ja. Dette burde du senest gjort forrige sommer både med bleieslutt og amming. Det er totalt unødvendig å amme et barn over 1 år. De trenger det ikke og du ødelegger tennene til ungen. Morsmelk er fult av sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bleieslutt ved 3 år «sen bleieslutt»?! Min eldste sluttet da hun var to, og da var hun den eneste i barnehagen. De andre 13 sluttet året etter. 

Anonymkode: b1d9b...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er bleieslutt ved 3 år «sen bleieslutt»?! Min eldste sluttet da hun var to, og da var hun den eneste i barnehagen. De andre 13 sluttet året etter. 

Anonymkode: b1d9b...c30

Så klart det ikke er det. På gruppa til sønnen min (3-4-åringer) brukte halvparten bleie. Min sluttet da han ble fire, døtrene mine noe før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. og dette tullet med at amming etter ett år er ekkelt, hva slags issues har dere som mener det? Fikk ikke helt til amminga selv eller? Har ammet to av fire barn sporadisk opp til 3-årsalder. Hun jeg ammet lengst kom og sugde seg fast mens jeg sov middag på sofaen etter jobb. Var bare koselig det. Hva skulle jeg gjort, hufset henne unna?

Hva slags mødre er dere egentlig? Ammet aldri offentlig, men etter jevnlig lesing av ammefiendtlige innlegg her må jeg si at det hadde vært gøy å prøve litt offentlig amming av treåring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan dere får til å amme så lenge jeg? Begge mine var totalt uinteressert i puppen etter de rundet 10 mnd. Helt greit, de var ferdig, jeg var ferdig. Det har blitt trygge, sunne og friske barn av dem også gitt..

Anonymkode: d36f8...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvordan dere får til å amme så lenge jeg? Begge mine var totalt uinteressert i puppen etter de rundet 10 mnd. Helt greit, de var ferdig, jeg var ferdig. Det har blitt trygge, sunne og friske barn av dem også gitt..

Anonymkode: d36f8...890

Ja, tviler ikke på det. Førstemann fikk bare pupp i 3 mndr. Ikke noe feil på henne. Var vel helst jeg som ikke fikset det. Minstemann sluttet på dagen, helt uinteressert da han var ca 2. Det var bare ei av fire som koste seg lenge med pupp. Barn er forskjellige er min erfaring 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Hjertefru skrev:

.. og dette tullet med at amming etter ett år er ekkelt, hva slags issues har dere som mener det? Fikk ikke helt til amminga selv eller? Har ammet to av fire barn sporadisk opp til 3-årsalder. Hun jeg ammet lengst kom og sugde seg fast mens jeg sov middag på sofaen etter jobb. Var bare koselig det. Hva skulle jeg gjort, hufset henne unna?

Hva slags mødre er dere egentlig? Ammet aldri offentlig, men etter jevnlig lesing av ammefiendtlige innlegg her må jeg si at det hadde vært gøy å prøve litt offentlig amming av treåring...

Ja, enig! Det er da vel tipp topp med langtidsamming, om mor og barn er happy! 

Anonymkode: b1d9b...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, enig! Det er da vel tipp topp med langtidsamming, om mor og barn er happy! 

Anonymkode: b1d9b...c30

Vi må generelt slutte å shame hverandre. Amming eller ikke, kort eller lang tid. Who cares? Så lenge mor og barn er friske og har det bra er vel alt vel? Det er noe utrolig smålig over folk som bare må dømme andre slik. 

Anonymkode: d9178...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har da minsten blitt syk igjen...så da blir det amming litt til.. 

til deg som lurte på hvordan vi klarte å amme så lenge så er det IKKE mitt ønske, men min sønn som ikke har gitt uttrykk for at han har vært klar for å slutte. Mine andre barn ble ammet i 4 mnd (førstemann) . Nr 2 i 10 mnd og nr 3 i 8 mnd, 

 

Anonymkode: af8a5...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå har da minsten blitt syk igjen...så da blir det amming litt til.. 

til deg som lurte på hvordan vi klarte å amme så lenge så er det IKKE mitt ønske, men min sønn som ikke har gitt uttrykk for at han har vært klar for å slutte. Mine andre barn ble ammet i 4 mnd (førstemann) . Nr 2 i 10 mnd og nr 3 i 8 mnd, 

 

Anonymkode: af8a5...008

Aha 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...