Gå til innhold

Noen som har erfaring med barn som tar prednisolon?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta mi på 10 år har gått på 40mg prednisolon nå i 4 uker. Har fått enormt stort/rundt ansikt og stor mage. Kjenner henne nesten ikke igjen...er begynnt å trappe ned og er nå på 30mg daglig. Hun har også veldig mye nattesvette, og sliter med å få sove. Noen som vet når bivirkningene vil begynne å bli borte? Hvor lav dose må hun ned på før hun begynner å bli seg selv igjen? 

Takker for svar!😊

Anonymkode: 40514...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prednisolon er den verste drittmedisinen jeg har tatt!! Aldri hatt verre bivirkninger:( Husker ikke nøyaktig når jeg ble «normal» igjen, men både personlighet og utseende forandret seg i de periodene jeg tok det.

Beklager lite hjelpsomt innlegg.. Ville egentlig bare si at jeg håper det går bra med jenta di og at hun snart blir seg selv igjen!:) 

Anonymkode: b869f...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det 😊 Ja, en skikkelig drittmedisin...men det har hjulpet henne..men synd med alle bivirkningene..men siden du har tatt det selv og hadde mye bibirkninger; hvor lang tid tok det før bivirkningene ble borte? Lenge etter su sluttet med medisinen? Eller ved nedtrapping?...

HI

Anonymkode: 40514...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Takk for det 😊 Ja, en skikkelig drittmedisin...men det har hjulpet henne..men synd med alle bivirkningene..men siden du har tatt det selv og hadde mye bibirkninger; hvor lang tid tok det før bivirkningene ble borte? Lenge etter su sluttet med medisinen? Eller ved nedtrapping?...

HI

Anonymkode: 40514...c5b

Det er noen år siden så jeg husker veldig dårlig. Men det var ikke så veldig lenge etter jeg tok siste tabletten.. Husker best at jeg var skikkelig sulten heeele tiden, spiste også altfor mye og gikk opp i vekt, og jeg gikk i en slags døs hele tiden. Var helt bortreist..Men tror jeg hadde husket om det tok lang tid etter siste dose. Jeg gikk bare og ventet på å bli normal igjen.

Medisinen hjalp meg også, ble nesten blind av betennelsen jeg hadde. 

Anonymkode: b869f...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Beklager, ser nå at du skriver at du ikke helt husker...😊 Takk for svar

Anonymkode: 40514...c5b

Bare hyggelig ;) 

Anonymkode: b869f...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tok litt tid før jenta mi blei normal igjen i ansiktet og ikkje var så sulten lenger etter ho gjekk på dei.

Ho fekk høge doser og endel cellegift utenom. Så det kan og ha virket inn.

Anonymkode: 76341...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på 20 mg i 10 uker. Begynte å få rundt ansikt de siste ukenefør nedtrapping, men etter en måneds tid med nedtrapping var ansiktet nesten normalt igjen. 

Anonymkode: 29d85...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...