Gå til innhold

Nina Jensen vil ikke forgifte baby med amming


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er positive og negative sider ved både amming og flaskemelk. Jeg valgte amming, fordi enn så lenge er det anbefalt av WHO, lettvint, billig, styrker immunforsvaret, bra mot allergi, kreftforebyggende for mor, miljøvennlig og viktigst av alt: gir masse nærhet og tilknytning mellom mor og barn. Jeg tror det er sunt for hjerneutviklingen med all den hud mot hud hyppige nærheten.

Morsmelkerstatning gir nok mindre miljøgifter, og det er et gyldig argument for å velge erstatning.

Anonymkode: 8e8e8...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Det er ingen som bestrider at amming overfører miljøgifter fra mor til barn. Spørsmålet er om fordeler med amming veier opp for risikoen eller ikke.

Jeg valgte å stole på anbefalingen om å amme, og ville nok ammet et ev. tredje barn også. Men jeg er ikke sikker på om det er det beste. Morsmelkerstatning er fri for tungmetaller og plantevernmidler.

Anonymkode: dabb1...1c5

Verdt å vite at morsmelk inneholder antistoffer som beskytter mot sykdom, kan ha betydning for resten av livet, dette i kontrast til MME

Anonymkode: 7f0ec...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er positive og negative sider ved både amming og flaskemelk. Jeg valgte amming, fordi enn så lenge er det anbefalt av WHO, lettvint, billig, styrker immunforsvaret, bra mot allergi, kreftforebyggende for mor, miljøvennlig og viktigst av alt: gir masse nærhet og tilknytning mellom mor og barn. Jeg tror det er sunt for hjerneutviklingen med all den hud mot hud hyppige nærheten.

Morsmelkerstatning gir nok mindre miljøgifter, og det er et gyldig argument for å velge erstatning.

Anonymkode: 8e8e8...6e9

Statistisk er morsmelkernærte barn friskere enn de som har fått MME 

 

Jeg ammet til barnet var 2 år og hun har kun hatt 10 sykedager fra barnehagen siden hun begynte da hun var 11 mnd. I dag er hun 4 år. Da han hadde vannkopper hadde hun et veldig mildt forløp som gikk fort over 

Anonymkode: 7f0ec...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså alle barn får ikke dårligere immunforsvar av å ikke bli ammet. Jeg har 3 barn som er vokst opp på mme. De er aldri syke!!! De to eldste skal opp på U skolen nå og har 0 dager fravær fra barneskolen. Og jeg tror jeg hentet de 2 ganger i løpet av 5 år i barnehagen! 

 

 

Anonymkode: 0e55f...688

Og eg har amma alle mine fire, var knapt på jobb i heile vinter pga sjuke ungar, så den der morsmelkseffekten er nok ikkje kjempesterk! Eg tenkte og på miljøgifter då eg amma, har ete mykje feit fisk og er nok full av miljøgifter, har òg hatt kraftig vektnedgang før graviditet, så har vel hatt meir enn mange andre i kroppen. Er vel kvitt det no...... 

Anonymkode: 20923...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kyr har helt sikkert miljøgifter i kroppen, men kanskje vi mennesker har mer pga at vi bruker klær behandlet med kjemikalier, hudprodukter, hårpleieprodukter, deodorant, etc, daglig. Det er mange av dere som synes å bli veldig agressive av at andre har et annet syn enn dere selv, og da er det visst om å gjøre å slenge dritt om disse «andre». Dømme dem nord og ned. Det er da bare fint om det blir satt søkelys på annen forskning og andre synspunkter enn det de norske helsemyndighetene baserer seg på? Verden går framover, og vi bør kutte ut skylappene og bli mer åpne.

Anonymkode: fc057...58b

Kyr er vegitarianere, og lenger nede på næringskjeden enn oss. Det er på toppen av næringskjeden problemet er størst, mennesker på lan og hval i havet er de som har mest.

Anonymkode: dabb1...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting forandrer seg, det blir forsket på forskjellig, osv....

Da jeg ble født, skulle babyer ligge på magen. Det er IKKE anbefalt nå.

Nå skal alle amme, kanskje blir det slutt på å anbefale det om noen år...?

Anonymkode: ae794...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror dere helt seriøst at det ikke er miljøgifter i MME? Selvfølgelig er det det, pluss hormoner som veksthormoner som er ment til et dyr som skal vokse til å bli noen hundre kg. 

Jeg er ikke noe imot MME men nå må vi rulle inn konspirasjonene og propagandaen mot morsmelk.  

Anonymkode: 926ee...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kyr er vegitarianere, og lenger nede på næringskjeden enn oss. Det er på toppen av næringskjeden problemet er størst, mennesker på lan og hval i havet er de som har mest.

Anonymkode: dabb1...1c5

Du vet at kyr blir foret med både antibiotik, hormoner pluss andre giftstoffer. Ikke så rart de har funnet arsenik i MME.

Det blir bare for dumt å glorifisere MME over morsmelk, man gjør det isåfall veldig uvitent om ulempene med MME. 

Anonymkode: 926ee...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og eg har amma alle mine fire, var knapt på jobb i heile vinter pga sjuke ungar, så den der morsmelkseffekten er nok ikkje kjempesterk! Eg tenkte og på miljøgifter då eg amma, har ete mykje feit fisk og er nok full av miljøgifter, har òg hatt kraftig vektnedgang før graviditet, så har vel hatt meir enn mange andre i kroppen. Er vel kvitt det no...... 

Anonymkode: 20923...fb9

Det er nettopp dette jeg mener, immunforsvar går ikke utelukkende på om barnet fikk morsmelk eller erstatning. Jeg fikk jo ikke høre annet enn hvor syke ungene mine kom til å bli.. kunne jo bare glemme å jobbe når de begynte i barnehage... dette stemte jo ikke. På jobben sa de på tull at de tvilte på om jeg hadde unger siden jeg aldri var borte.

Hadde jeg kunnet amme - så hadde jeg selvsagt valgt det, men en brystreduksjon som ung gjorde det vanskelig å få ut nok melk.

Jeg mener at morsmelk er det beste, men blir irritert når folk er så bastante om hvor syke unger man kommer til å få om man ikke kan amme.

Anonymkode: 0e55f...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du vet at kyr blir foret med både antibiotik, hormoner pluss andre giftstoffer. Ikke så rart de har funnet arsenik i MME.

Det blir bare for dumt å glorifisere MME over morsmelk, man gjør det isåfall veldig uvitent om ulempene med MME. 

Anonymkode: 926ee...553

Kyr blir ikkje fora med antibiotika og hormonar her til lands!!viss ei kyr får antibiotika er det karantene på mjølka. du har heller ikkje lov å levere til slakt. Hormonar er ikkje lov, og kva skal vere vitsen med å fore med giftstoff??

Meieriet tek prøver av mjølka når den blir henta på garden og om det blir funne antibiotika blir det konsekvensear for bonden. 

Mme er fint for dei uten morsmjølk. For dei som kan amme er morsmjølk best. 

Anonymkode: 20923...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...