Gå til innhold

Nina Jensen vil ikke forgifte baby med amming


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Så står det i hvert fall i overskriften på VG. 

Noen som har VG+ og vet hva hun mener? 

Anonymkode: 48124...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er skremmendre at kvinner som har ammet er de eneste voksne som har greid å minske nivået av miljøgifter i kroppen.

Jeg har ammet to, og er sikkert nesten giftfri. Jeg er neimen ikke sikker på om det var et riktig valg.

Anonymkode: dabb1...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er skremmendre at kvinner som har ammet er de eneste voksne som har greid å minske nivået av miljøgifter i kroppen.

Jeg har ammet to, og er sikkert nesten giftfri. Jeg er neimen ikke sikker på om det var et riktig valg.

Anonymkode: dabb1...1c5

Oida.  Konspirasjonsteorier? Lest på svada.no?

Anonymkode: 8bb61...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Oida.  Konspirasjonsteorier? Lest på svada.no?

Anonymkode: 8bb61...2f4

Nei. Det er ingen som bestrider at amming overfører miljøgifter fra mor til barn. Spørsmålet er om fordeler med amming veier opp for risikoen eller ikke.

Jeg valgte å stole på anbefalingen om å amme, og ville nok ammet et ev. tredje barn også. Men jeg er ikke sikker på om det er det beste. Morsmelkerstatning er fri for tungmetaller og plantevernmidler.

Anonymkode: dabb1...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hvor mye miljøgifter som produseres pga produksjon av morsmelkerstatning....

Mme er fint for dem som ikke kan amme, men at det liksom skal være bedre for miljøet, nah

Anonymkode: e9a7b...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lurer på hvor mye miljøgifter som produseres pga produksjon av morsmelkerstatning....

Mme er fint for dem som ikke kan amme, men at det liksom skal være bedre for miljøet, nah

Anonymkode: e9a7b...281

Bedre for miljøet er det ingen som sier at det er. De påpeker at miljøgiftene i mors kropp overføres til barnet ved amming. Det blir litt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, gale damen said:

Bedre for miljøet er det ingen som sier at det er. De påpeker at miljøgiftene i mors kropp overføres til barnet ved amming. Det blir litt annerledes.

Vil jo håpe at leder for wwf bryr seg om å redusere klimautslipp.. 

Anonymkode: e9a7b...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil jo håpe at leder for wwf bryr seg om å redusere klimautslipp.. 

Anonymkode: e9a7b...281

Det gjør hun helt sikkert, men det kan vel også tenkes at hun klarer å tenke på to forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskning som viser at miljøgifter i kroppen vår blir konsentrert i morsmelka. Og selv om nivået på stoffene hver for seg er påvist å ikke gi være skadelige, vet man ikke nok om langtidsvirkningene og coctaileffekten av de forskjellige stoffene sammen. Det har virkelig ingenting med lav intelligens eller konspirasjonsteorier å gjøre, men å faktisk søke kunnskap og ta et valg selv. Hun sier jo i intervjuet at hun ikke vet om det er det beste å gi erststatning på flasker, men at det er valget hun har tatt på grunnlag av det hun har funnet ut.

Anonymkode: fc057...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er forskning som viser at miljøgifter i kroppen vår blir konsentrert i morsmelka. Og selv om nivået på stoffene hver for seg er påvist å ikke gi være skadelige, vet man ikke nok om langtidsvirkningene og coctaileffekten av de forskjellige stoffene sammen. Det har virkelig ingenting med lav intelligens eller konspirasjonsteorier å gjøre, men å faktisk søke kunnskap og ta et valg selv. Hun sier jo i intervjuet at hun ikke vet om det er det beste å gi erststatning på flasker, men at det er valget hun har tatt på grunnlag av det hun har funnet ut.

Anonymkode: fc057...58b

Da får hun barn med større risiko for astma og allergier, dårligere immunforsvar  og evt noe lavere intelligens. Lurer på om dette bare er ett lirestunt for at mor skal kunne drikke vin og gå på cafe. Det er ingen fagmiljøer som anbefaler å la være å amme. Fordelene oppveier ulempene. 

Anonymkode: 8bb61...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da får hun barn med større risiko for astma og allergier, dårligere immunforsvar  og evt noe lavere intelligens. Lurer på om dette bare er ett lirestunt for at mor skal kunne drikke vin og gå på cafe. Det er ingen fagmiljøer som anbefaler å la være å amme. Fordelene oppveier ulempene. 

Anonymkode: 8bb61...2f4

Antakeligvis lite vin og cafe der i gården da mannen hennes kjemper mot en alvorllig krefttype for tiden. Kjipt av deg å komme med slike kommentarer...

Anonymkode: fef5f...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil hun heller forgifte barnet sitt med antibiotika og medisiner når barnet får dårligere immunforsvar? 

Anonymkode: acf69...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil hun heller forgifte barnet sitt med antibiotika og medisiner når barnet får dårligere immunforsvar? 

Anonymkode: acf69...831

Altså alle barn får ikke dårligere immunforsvar av å ikke bli ammet. Jeg har 3 barn som er vokst opp på mme. De er aldri syke!!! De to eldste skal opp på U skolen nå og har 0 dager fravær fra barneskolen. Og jeg tror jeg hentet de 2 ganger i løpet av 5 år i barnehagen! 

 

 

Anonymkode: 0e55f...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså alle barn får ikke dårligere immunforsvar av å ikke bli ammet. Jeg har 3 barn som er vokst opp på mme. De er aldri syke!!! De to eldste skal opp på U skolen nå og har 0 dager fravær fra barneskolen. Og jeg tror jeg hentet de 2 ganger i løpet av 5 år i barnehagen! 

 

 

Anonymkode: 0e55f...688

Det er faktisk vitenskapelig bevist. At dine barn ikke har vært syke, betyr ingen ting. Min mor røykte da hun var gravid med meg, jeg er frisk, ergo så er røyking i svangerskap ufarlig.... Tror ikke det. 

Anonymkode: 8bb61...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da får hun barn med større risiko for astma og allergier, dårligere immunforsvar  og evt noe lavere intelligens. Lurer på om dette bare er ett lirestunt for at mor skal kunne drikke vin og gå på cafe. Det er ingen fagmiljøer som anbefaler å la være å amme. Fordelene oppveier ulempene. 

Anonymkode: 8bb61...2f4

Nå ja, de sier jo at de ikke vet om smarte kvinner ammer, eller om barn som har blitt ammet blir smartere. 

Anonymkode: 7a0bc...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da får hun barn med større risiko for astma og allergier, dårligere immunforsvar  og evt noe lavere intelligens. Lurer på om dette bare er ett lirestunt for at mor skal kunne drikke vin og gå på cafe. Det er ingen fagmiljøer som anbefaler å la være å amme. Fordelene oppveier ulempene. 

Anonymkode: 8bb61...2f4

Hva er det for noe piss? Ingen forskning viser at barn på mme er dummere enn barn som fikk morsmelk. Skjønner godt at du ikke tør å skrive sånt oppgulp med brukernavnet ditt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Det er ingen som bestrider at amming overfører miljøgifter fra mor til barn. Spørsmålet er om fordeler med amming veier opp for risikoen eller ikke.

Jeg valgte å stole på anbefalingen om å amme, og ville nok ammet et ev. tredje barn også. Men jeg er ikke sikker på om det er det beste. Morsmelkerstatning er fri for tungmetaller og plantevernmidler.

Anonymkode: dabb1...1c5

...fordi kyr ikke utsettes for miljøgifter, mener du? 😂😂😂😂😂

Anonymkode: c2072...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Miljøgifter som lagres i kroppen gjennom et liv, går over i brystmelken. 

Anonymkode: 8e8e8...6e9

Men det skjer ikke med kumelk, som morsmelkerstatning lages av?

Anonymkode: 6e73c...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det skjer ikke med kumelk, som morsmelkerstatning lages av?

Anonymkode: 6e73c...8b2

Kyr har helt sikkert miljøgifter i kroppen, men kanskje vi mennesker har mer pga at vi bruker klær behandlet med kjemikalier, hudprodukter, hårpleieprodukter, deodorant, etc, daglig. Det er mange av dere som synes å bli veldig agressive av at andre har et annet syn enn dere selv, og da er det visst om å gjøre å slenge dritt om disse «andre». Dømme dem nord og ned. Det er da bare fint om det blir satt søkelys på annen forskning og andre synspunkter enn det de norske helsemyndighetene baserer seg på? Verden går framover, og vi bør kutte ut skylappene og bli mer åpne.

Anonymkode: fc057...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0Miljøgifter lagres i fettdepotene hos dyr.

Og brýtes ikke ned spiser man dyr får man i seg miljøgiftene disse dyre har fått i seg. Kjøttettere har derfor større opphoppninger av miljøgifter enn hva pkanteettere har. Så kumelk inneholder sannsynligvis mindre miljøgifter enn menneske melk.

Jeg ammet og ville sannsynligvis valgt det igjen, men jeg ser logikken i tankegangen. 

Anonymkode: 72c05...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi trenger en hel del miljøgifter for å opprettholde et godt immunsystem.. 

Anonymkode: 3b299...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...